Nieuwe sponsor ploeg Warren Barguil

dinsdag 31 oktober 2017 om 10:17
Nieuwe sponsor ploeg Warren Barguil

Het Franse bedrijf Samsic gaat zich verbinden aan de ploeg waar Warren Barguil voor gaat rijden. Volgens Ouest France gaat Samsic, dat naar eigen zeggen ‘Europees leider in zakelijke dienstverlening’ is, een verbintenis aan voor drie jaar, waardoor de ploeg Fortuneo-Samsic gaat heten.

De komst van Samsic als naamsponsor zou te danken zijn aan het Barguil-effect. De tweevoudig ritwinnaar en winnaar van het bergklassement van de Tour de France 2017 heeft besloten Sunweb te verlaten voor deze Franse ProContinentale ploeg. Samsic is ook actief als shirtsponsor van voetbalclub Stade Rennes. Oscaro, dat dit jaar de tweede naamgever van de ploeg was, zou aan het team verbonden blijven als partner.

Bij de Franse ploeg staat volgend jaar één Nederlander onder contract. Bram Welten zal in 2018 zijn profdebuut maken bij de ploeg waar Barguil de absolute kopman is.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Wheely 31 oktober 2017 om 10:43

Moeten nog maar zien waar deze ploeg buiten de Tour te zien zal zijn, het Barguil effect werkt niet overal.

Cadellie 31 oktober 2017 om 10:50

Lammertink stond hier toch ook onder contract?

fransthys 31 oktober 2017 om 11:10

@Cadellie Steven Lammertink staat onder contract bij Vital Concept. Dat is een a

fransthys 31 oktober 2017 om 11:11

@Cadellie Steven Lammertink staat onder contract bij Vital Concept. Dat is een andere Franse pro continentale ploeg, gebouwd rond Cocquard.

Noud89 31 oktober 2017 om 11:14

Tsja, als je dan gisteren leest dat AG2R tijdens de Tour de France 2017 al voor een equivalent van 100 miljoen waarde aan ‘advertising’ heeft gekregen door genoemd te worden in de media, dan kan ik me erg goed voorstellen dat je als Frans bedrijf geïnteresseerd bent in het sponsoren van een team met een goede Franse klassementsman.

pjam4 31 oktober 2017 om 11:28

Laat al die kleine Franse ploegjes de krachten eens bundelen, ipv allerlei ploegen met 1 absolute kopman (Barguil, Coquard, Calmejane, Bouhanni (die nog wel wat steun krijgt van Herrada)!

elrio 31 oktober 2017 om 11:30

@Noud89 Al weet ik nog geen eens wat AG2R als bedrijf doet… maar ja ik ben dan denk ik ook niet de doelgroep (niet Frans).

tvm 31 oktober 2017 om 11:45

Het is juist prachtig dat er meerdere Franse ploegjes meedoen. Ik vind het wat dat betreft jammer dat er zo weinig goede Spaanse ploegen meedoen met de Vuelta.
Als Barguil naast de Tour ook zich gaat richten op Parijs Nice en evt. de Dauphine, dan heb je gewoon een heerlijk programma.

pjam4 31 oktober 2017 om 11:54

@tvm: dus jij houdt niet van de mondialisering! Geef mij dan maar ploegjes uit Scandinavie, Colombia, Polen, Iran of Afrika. Belgen, Italianen en vooral Fransen hebben we al meer dan genoeg!

albertooo 31 oktober 2017 om 12:03

@pjam4
Inderdaad, als je graag Franse of Spaanse ploegen ziet, dan heb je een hekel aan ploegen uit Oost-Europa, het Midden Oosten en Afrika.

UrbanSteel 31 oktober 2017 om 12:11

@albertooo
Wat voor eigen renners hebben die ploegen uit Oost-Europa, Midden Oosten en Afrika als inbreng? Ik zie hoofdzakelijk renners uit de traditionele landen en Engelstalige landen bij die ploegen rijden.

leegloper 31 oktober 2017 om 12:14

@Noud89,
Had dat niet te maken met al die motoren met AG2R erop die altijd vlak achter de kopgroep reden?

UrbanSteel 31 oktober 2017 om 12:20

@pjam4
Die ploegen uit Scandinavië, Colombia, Polen, Iran , Afrika of God mag weten waarvandaan mogen best meerijden bij de grote jongens , mits ze die jongens hier niet wegkopen om mee te kunnen doen , welke ploeg uit Iran met eigen renners is WT waardig ? Welke ploeg uit Scandinavië is WT waardig ? Het is onzin om te vertellen dat ze ook een kans moeten krijgen , in al die landen wordt al “jaren” aan wielrennen gedaan , het Europa circuit , het Azië circuit , het Afrika circuit en ga zo maar door. Sporadisch komt daar wel is een talent vandaan , maar dat is het dan ook.

albertooo 31 oktober 2017 om 12:25

@Urbansteel
Was sarcasme.

pjam4 31 oktober 2017 om 12:32

@UrbanSteel:
Mee eens; WT waardig zijn ze meestal ook niet, behalve als ze met een groot budget renners uit de traditionele landen kopen. Maar die kleine Franse ploegjes zijn ook geen WT en ook zeker geen WT waardig. Het gaat me erom dat, omdat Vital, Samsic, Androni, Nippo, Direct Energie e.d. toch grotendeels pelotonvulling zijn, je net zo goed MEER pelotonvulling uit minder traditionele landen kan toevoegen. Zo zijn de Colombianen ook begonnen, in Afrika en Iran zit veel potentieel, maar geen geld en de Noren hebben zeker 3 ploegen die er vrijwel niet doorkomen omdat ze niet uit Frankrijk komen (en niet hun krachten bundelen). In Engeland en Oost-Europa is ook genoeg talent die het wat verder zouden schoppen als ze eens wat vaker mee zouden kunnen doen i.p.v. altijd al die Franse (en Italiaanse) ploegen. Deze nieuwe ploeg van Barguil is gewoon meer van hetzelfde waar al zoveel van is!

UrbanSteel 31 oktober 2017 om 12:44

@albertooo

Haal mijn bewering dan is op een goede manier onderuit , met feedback dat ik fout zit.

Edit ; 12;47 uur 31-10-2017 , sorry albertooo , ik had het niet goed gelezen , lees het nu goed, was sarcasme , ik zat goed fout.

Veloburto 31 oktober 2017 om 12:47

Altijd die anti-Franse sentimenten. Zij hebben gewoon de belangrijkste ronde gecreëerd. Ieder land staat vrij om ook een eigen ronde op te zetten en daar wildcards uit te delen aan ploegen uit hun eigen land.

schipperaar 31 oktober 2017 om 13:24

Wat een reactie weer, al genoeg Fransen en Italianen, ze hebben de koers wel uitgevonden. Goeie zaak overigens deze gespierde spijker gaat velen harten stelen en kan wel eens de opvolger van de Das worden die niet alleen met zijn benen won.

Mwielerfan 31 oktober 2017 om 13:25

@pjam wat bereiken die 3 Noorse ploegen dan allemaal met de wildcards die ze buiten frankrijk wel krijgen?
Ik hoor nooit wat van ze als een wedstrijd niet in Scandinavie is.

r525 31 oktober 2017 om 13:50

@pjam
Sorry maar wat een onzin zeg. Die Franse/Italiaanse ploegen halen allemaal stuk voor stuk meer punten dan ploegen andere ploegen uit Noorwegen/non-EU. En als die andere ploegen al meer punten behalen komt dat door koersen met een zwak deelnemersveld die door de verdeling wel hetzelfde aantal punten opleveren.

sooike 31 oktober 2017 om 14:55

Fusie Roompot/TLJ is ook in de maak ! Zou ik echt jammer vinden , want de pijlen uit mijn kritische boog kan ik nu nog een beetje spreiden .

west 31 oktober 2017 om 15:47

Er gaat altijd ergens iemand buiten gesloten worden.. Als je de komende tour barguil, coquard, calmejane en bouhanni uitnodigt laat je wel mooi wanty met offredo en martin, die de beste pro conti ploeg waren in de afgelopen tour vallen. Zelfde verhaal in Spanje: Burgos en Euskaltel worden Pro conti, samen met caja rural en hoofdsponsor cofidis. Dan kunnen Manzana en Aqua blue het wel schudden. En wat in de Giro gaat gebeuren; Androni en Willier krijgen een terechte wildcard maar dan… Die israelische ploeg heeft nog geen uitslag gereden maar gaan wel een wildcard krijgen. Waarschijnlijk samen met de saaiste ploeg ooit, Rusvelo. Vanwege de centjes.

Mwielerfan 31 oktober 2017 om 15:50

Ach die lui uit Israël worden ook maar 1 jaar uitgenodigd

Lalsacien 31 oktober 2017 om 15:51

Veel wedstrijden in een land betekent veel ploegen uit dat land! Frankrijk, Italië en België, daar ligt de bakermat van het wielrennen, logisch dat er dan veel wedstrijden zijn. Ik ben blij dat er zoveel wedstrijden georganiseerd worden. Op die manier kunnen vele (pro)continale ploegen ook koersen.
Bij mijn weten zijn de ploegen Fortuneo, Vital en Direct Energie geen WT ploegen maar ze zijn wel waardevol en hebben wel een aantal renners die WT waardig zijn en die de koers kleuren. Allemaal toppers in een team is ook niet leuk(denk maar aan Sky). De betere renners verdelen heeft mijn voorkeur.

Headlines

Materiaalzone

Populair

Poll