Nibali accepteert excuses Dumoulin: “Een nobel gebaar”

vrijdag 26 mei 2017 om 21:20

Foto: LaPresse - Gian Mattia D'Alberto

Vincenzo Nibali heeft de excuses van Tom Dumoulin geaccepteerd. Dat stelt hij tegenover Cyclingnews. Dumoulin zei gisteren na afloop van de achttiende etappe “te hopen dat Nibali en Quintana hun podiumplek verliezen”, maar die woorden heeft hij inmiddels teruggenomen.


“Ik keek naar en leerde van de grote coureurs met wie ik gereden heb, maar nog nooit zag ik iemand zo arrogant als hij gisteren”, aldus Nibali. “Hij bood tijdens de start zijn excuses aan tegenover mij en anderen in het peloton, dus we hebben er nu een streep onder gezet. Dat is het mooie van wielrennen. Je kan fouten maken, je excuses aanbieden en daarna gewoon weer samen koersen. Ik denk dat het een nobel gebaar van hem was. De zaak is nu gesloten. We zijn nu allemaal gefocust op de laatste twee etappes in de Giro. Dat is wat telt nu.”

Nibali pakte vandaag wat tijd op Dumoulin. “Maar hij heeft nog steeds een kans op de eindzege”, stelt de Italiaan. “We zullen zien hoe hij herstelt van zijn mindere dag. Iedereen zal morgen proberen aan te vallen om tijd te pakken met oog op de tijdrit. De Monte Grappa is een serieuze beklimming, en daarna volgt ook een serieuze afdaling…”

Dit artikel delen:

28 Reacties

RaketVuist 26 mei 2017 om 21:22

Vind het een beetje overdreven dat Dumoulin de meest arrogante ooit was. Dat is gewoon een beetje onnodig natrappen. Maar goed, geen aandacht meer aan besteden.

Giroditaliafan 26 mei 2017 om 21:25

Eens met ‘RaketVuist’! En nu idd geen woorden er meer aan vuil maken! Go, Tom!!

vluggejapie 26 mei 2017 om 21:26

Als ik het concept karma goed begrijp, heeft Tom morgen zijn benen weer terug.

girardengo 26 mei 2017 om 21:37

@RaketVuist
Ik zie het probleem niet. Hij zet Dumoulin gewoon even op zijn plaats, leert hem een lesje en als hij slim is doet Dumoulin er zijn voordeel mee. Juist nu blijkt dat Dumoulin nog te leren heeft.

KeesD 26 mei 2017 om 21:38

Ik gok dat Nibali morgen samen met Quintana onze Tom in de klim eraf jakkert… en vervolgens slaat hij toe in de afdaling. De laatste tik op Quintana deelt hij vervolgens uit in de tijdrit waarbij Dumoulin wel wint maar net tekort komt voor de eindzege. En zo wordt de giro met een kleine anti-climax afgesloten….
Maar hopelijk zit ik ernaast.

Bertvd 26 mei 2017 om 21:46

Dat ze nog steeds naar Dumoulin kijken geeft wel aan dat ze bang zijn voor zijn TT.

Morgen is het parcours overigens een typisch Nibali parcours

jdw 26 mei 2017 om 21:51

Onze Tom had gewoon gelijk!De waarheid blijkt hard te zijn.

Tuubke 26 mei 2017 om 22:00

Goede les voor Dumoulin. Nooit de hoop uitspreken dat anderen van het podium afvallen. Je moet keihard proberen om ze er eigenhandig (of liever: eigenbenig) vanaf te knikkeren.

peterwinnen 26 mei 2017 om 22:12

Je kunt veel zeggen over Nibali…maar ik vind dat hij gisteren goed reageerde en nu weer. En met zijn koersen is over het algemeen ook niks mis. Geeft nooit op. Ik hou er van.

horsm 26 mei 2017 om 22:12

Ik denk dat vandaag bewees dat Tom gelijk had dat Pinot en Zakarin Q en N nog wel eens van het podium kunnen stoten. Dus wie is er nou arrogant ?

Dick H. 26 mei 2017 om 22:21

@horsm Pinot en Zakarin kunnen misschien wel Q en N van het podium stoten, maar je moet nooit zeggen dat je dat hoopt! Als je een aankomend kampioen wordt, moet je niet meteen al praatjes krijgen. Dumoulin had onverstoorbaar moeten blijven.

Kingstown 26 mei 2017 om 22:29

@ horsm:

Zoek de verschillen:

– Pinot en Zakarin zijn goede renners die mee doen om de podiumplaatsen
– Ik hoop dat Nibali en Quintana hun podiumplaatsen verliezen

Als je het verschil niet ziet, dan houdt alles op. Je blijft veel te veel hangen in de “wie heeft gelijk modus”. Dat is volkomen irrelevant. Het gaat erom hoe je publiekelijk over je tegenstanders spreekt. In geval A is dat positief en in geval B is dat zeer negatief.

Als jij denkt dat het verstandig is om je tegenstanders die je geregeld tegenkomt openlijk iets slechts toe te wensen, dan hebben we een andere opvatting over wat verstandig is. En dan vind ik het verder prima dat jij gelijk hebt. Als je daar gelukkig van wordt prima!

Velominatus 26 mei 2017 om 23:02

Kom op, Kingstown. Tom zei wat wij allemaal hopen. Verstandig of niet, het blijft mooi dat hij het gewoon zegt. En na die natrap van Nibali hoop ik het nog meer.

jan jansen 26 mei 2017 om 23:15

Bah Nibali, bah. Wat een arrogant kereltje.

sooike 26 mei 2017 om 23:21

Niet quintana is de grootste bedreiger, maar dat zijn wel Pinot en zeker Nibali! Morgen alles of niets!

Bassobp 26 mei 2017 om 23:40

Bedriegers? Iedereen koerst voor eigen resultaat. En ja, dat is nu eens tegen Tom D.. Hij en wij zullen er aan moeten wennen. Ondanks dat ik voor Tom sta te juichen vind ik het prachtig om te zien hoe Quintana, Nibali en Pinot ieder op hun eigen manier en moment een aanval op het roze doen. Wen er aan Tom en doe waar je tot gisteren beresterk in was: alleen kijken naar jezelf en uit gaan van eigen kracht. Forza Tom!

Grintametbrinta 26 mei 2017 om 23:55

Denk niet dat nibali gaat winnen hoor, zet mijn geld op pinot!

horsm 27 mei 2017 om 00:05

@Kingstown, maar Dumoulin zei: ze reden zo duidelijk samen tegen hem dat ze hun eigen podiumplaatskansen uit het oog verloren. Als ze daarmee op hun bek gaan is het net goed.

Ik vind dat minder erg dan dat je iemand de ‘arrogantste ooit’ noemt.

Davide_Formolo 27 mei 2017 om 00:12

Ik vind de reactie van Nibali eigenlijk heel volwassen en koeltjes, zowel gisteren als vandaag. Het is leuk dat Dumoulin zo ongeremd reageert in een interview, maar heel slim is het niet als er nog een etappe voor Quintana en een voor Nibali aankomt. En gezien zijn vorm, zie ik Pinot nog wel als een van de grootste kanshebbers nu (dankzij het koersen van Dumoulim gisteren).

Angedelamontagne 27 mei 2017 om 00:14

Vooral de “want mijn overwinning staat al vast” ondertoon was niet nodig. Ik begrijp ook dat een kampioen als Nibali (giro, tour, vuelta) nogal gepikeerd was om voor lafaard te worden uitgescholden door iemand die eigenlijk nog maar heel weinig bewezen heeft.

schipperaar 27 mei 2017 om 00:35

@sooike
Tom kan het nooit goed doen, moest het af laten weten in het “echte” gebergte volgens de kenners en nu moet een radeloze olie en tele ploeg “strategisch” aan gaan vallen in een afdaling, ja wie rekent daar op?
Benieuwd naar Nibali zijn fiets zondag.

IlPirata 27 mei 2017 om 00:58

Men vergeet hier Pinot, goed in vorm en een goede tijdrit in de benen. De laatste dagen gaat hij steeds beter rijden. Ik hoop dat ik er naast zit, want NL mag wel weer eens op een podium staan met wielrennen, liefst numero uno natuurlijk. Go Tom.

Jean Dumas 27 mei 2017 om 06:44

Hij heeft gelijk als hij zegt: ‘Verwacht Tom dat we hem in een wagen naar Milaan rijden?’

jan jansen 27 mei 2017 om 06:55

Waar slaat het op als je zegt “ik heb me zelf al waar gemaakt in de grote ronden, dus ik hoef niet achter mensen te gaan fietsen die me bedreigen in het klassement” Dat is pas arrogant.

yara12 27 mei 2017 om 09:15

Heel goed van Tom dat hij zijn excuses maakt naar Nibali en ook fijn dat Nibali een heer is en het accepteert.
Zitten jullie ook steeds op je puntje van je stoel?
Let op Pinot !!
Wie weet wat er al staat gepland mits Dumoulin de Giro winnen ?
Groetjes,
Yara.

  • 1
  • 2