WK 2015: Movistars formatie kent nog één naam te veel

woensdag 16 september 2015 om 10:29
WK 2015: Movistars formatie kent nog één naam te veel

Foto: Sirotti

Movistar heeft zeven namen bekend gemaakt die vandaag naar Virginia reizen voor het WK teamtijdrit op zondag. Dat is één te veel, waardoor er bij de telecomploeg nog een schifting gemaakt zal worden. Het team kan met zes verschillende nationaliteiten aan de start komen.

Daarvoor zal dan een van beide Spanjaarden, Jonathan Castroviejo en Ion Izagirre, moeten afvallen. De Spaanse formatie heeft niet bekendgemaakt wanneer de definitieve beslissing valt.

Voorselectie Movistar voor WK ploegentijdrit (20 september)
flag-cr Andrey Amador
flag-co Winner Anacona
flag-es Jonathan Castroviejo
flag-gb Alex Dowsett
flag-es Ion Izagirre
flag-it Adriano Malori
flag-de Jasha Sütterlin

Dit artikel delen:

13 Reacties

Stelvio-fan 16 september 2015 om 10:32

Anacona die wss afvalt?

Front-runner 16 september 2015 om 10:32

Sterk team!
Ze vielen afgelopen jaar wat tegen met een zesde plek, maar met dit team zijn er zeker podiumkansen.

burgyv 16 september 2015 om 10:35

Uitstekend team, outsider voor winst. Anacona en Sutterlin zullen bepalen wie er af moet vallen neem ik aan. Maar ook zij zijn zeker niet slecht. Wellicht waren Gorka Izagirre, Valverde of Moreno nog betere opties geweest.

Netraam 16 september 2015 om 10:38

Anacona een beetje een rare naam, de rest zijn allemaal redelijke tot goede tijdrijders.

Romāns Vainšteins 16 september 2015 om 10:49

Wát een nieuws!

Contador#N.1 16 september 2015 om 11:04

@RV
Niet doen!

Robs234 16 september 2015 om 11:19

@netraam
Ik zou Anacona toch geen slechte tijdrijder willen noemen

Tutu888 16 september 2015 om 11:20

Met Castroviejo, Malori en Dowsett hoort Movistar bij de kanshebbers!

Verweggistan 16 september 2015 om 11:26

Anacona zat in de Tour ook gewoon bij de eerte 5 vanMovistar in de ploegenrijdrit

Pizzi 16 september 2015 om 11:31

Castroviejo móet je toch gewoon opstellen in de TTT?

rosencrantz 16 september 2015 om 11:50

@Verweggistan: maar dat was een super lastige TTT. Ik heb geen idee hoe het parcours er nu uitziet, maar om Anacona mee te nemen moet het al bijna zoiets zijn als in Valkenburg.

Striga 16 september 2015 om 13:37

Kunnen ze Valverde niet beter meenemen ? Dat is toch een tijdrit kanon in de ploeg, in de Vuelta wordt ie in die lange tt nog 3e, zonder in beeld te zijn geweest of was dat toeval ? Wat een bullshit..

Pieter Peet 16 september 2015 om 18:09

Valt nog mee dat Valverde niet meedoet, die man presteert bijna overal waar hij start.
Wel logisch uiteraard, leek aan het einde van de Vuelta toch redelijk vermoeid en wil natuurlijk fit zijn voor de wegwedstrijd.

Headlines

Materiaalzone

Populair