Mollema: “Na de rustdag komen er zeker nieuwe kansen”

maandag 17 mei 2021 om 09:00
Mollema: “Na de rustdag komen er zeker nieuwe kansen”

foto: Cor Vos

Net als in de zesde etappe naar Ascoli Piceno was Bauke Mollema gisteren op weg naar Campo Felice mee in de vlucht van de dag. Uiteindelijk werd de Nederlandse renner van Trek-Segafredo in de laatste kilometers naar de streep ingerekend door het peloton.

“Het duurde lang voordat de vlucht van de dag wegreed”, blikte Mollema terug op de etappe. “In het begin werd er veel aangevallen en ik wilde ervoor gaan. Ik was in de meeste ontsnappingen mee en ook in de beslissende vlucht. We kregen alleen niet al te veel ruimte van het peloton.”

Uiteindelijk werd hij met nog anderhalve kilometer te gaan voorbijgereden door de favorieten voor de eindzege. “Volgens mij waren er op dat moment nog twee renners vooruit. Al met al is het niet mijn dag geworden, maar toch voelde ik me goed. Het was goed om vooraan te zitten.”

“Na de rustdag komen er zeker nog nieuwe kansen”, aldus Mollema.

Dit artikel delen:

31 Reacties

Secondant 17 mei 2021 om 09:10

Gisteren sleepte Mollema in de achtergrond ook aardig wat bergpunten binnen. Benieuwd of dit nog een doel wordt vanaf nu.

Chasse_patate 17 mei 2021 om 09:23

Hij overtuigd me nog niet zo. Zoals Koen gisteren bij hem weg reed. Was alsof Bauke stil stond.

Derierre de la course 17 mei 2021 om 09:36

Heel dat groepje keek naar Mollema en die moest achter elke ontsnapping aan. Terwijl Bouwman best wel aan het slepen was en dus energie over had.
Ik denk dat hij te graag wil en dat de rest van het peloton dat weet. Ook weten ze dat hij dit af kan maken dus iedereen let op hem.

Groetjesaandevoetjes 17 mei 2021 om 12:00

Koen deed nauwelijks beurten op kop met als excuus dat Bennett nog achter hem reed (ook al maakte die 0,0% kans). De anderen weten gewoon dat je eerst het bordje van een ander moet leeg eten en Mollema is niet al te goed in bluffen blijkbaar, want denk dat die de meeste beurten op kop deed.

dikkechaap 17 mei 2021 om 14:21

Hij was echt sterk vandaag. In het begin zat hij bij elke ontsnapping mee, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Bouwman. Dat heeft echt kracht gekost en daar moet je gretig en sterk voor zijn. Hij had pech dat het de halve etappe duurde voordat ze de zegen kregen.

vroege vlucht 17 mei 2021 om 09:26

Mollema is on fire! Erg attractief om naar te kijken. Dit blijft beter hangen dan een plaats acht in het algemeen klassement.

Milanjacks 17 mei 2021 om 10:37

Erg dom gekoerst gister mijn inziens. Reed in zijn eentje het gat dicht en toen was het voorbij. Bouwman, Storer en Fabbro hebben maximaal zijn bordje leeggegeten.

Monsieur Bendy 17 mei 2021 om 10:45

Volledig mee eens. Hoewel ik denk dat hij de topvorm mist en het derhalve lastig zal worden een rit te winnen, vind ik dit een veel leukere Mollema om naar te kijken dan Mollema, de nummer 6 van het AK. Ik blijf het zonde vinden dat hij zijn beste jaren hieraan heeft opgeofferd. Hij zou, naar mijn mening, een nog mooier palmares hebben kunnen opbouwen, wanneer hij voor ritten en klassiekers was gegaan. Zonde.

Groetjesaandevoetjes 17 mei 2021 om 12:04

Ik denk juist dat hij op deze manier een van de mooiste wielercarrieres heeft. Een monument winnen, meerdere eendagskoersen, etappes in grote rondes en een goed klassement in grote rondes. Alles wat Bauke nu nog meepakt is mooi meegenomen.

nickdt 17 mei 2021 om 13:46

En dan vergeet je nog voor het gemak de puntentrui in de Vuelta.

De Giro van Dumoulin niet meegerekend, is Mollema de succesvolste Nederlander in de laatste 10 jaar.

Wheely 17 mei 2021 om 09:27

Vind het wel leuk dat dit soort acties worden gesteund door zijn ploeg terwijl ze met Ciccone toch gewoon een podium kandidaat hebben rondrijden. Bij veel andere ploegen zou dit niet het geval zijn geweest.

Met de taaiheid van Bauke moet het een keer lukken.

Derierre de la course 17 mei 2021 om 09:37

Ik denk dat dit feest ook over is wanneer Ciccone in het roze zou staan.

Wheely 17 mei 2021 om 09:45

Zeker, of wanneer het binnen handbereik is.

josi 17 mei 2021 om 09:40

Blijven proberen maar. Alleen denk ik dat hij wat zuiniger met zijn krachten om moet springen. Net als de vorige keer was het beste in de finale er wel af.

Jean Dumas 17 mei 2021 om 10:10

Hij heeft wat moeite met zijn tussenpositie. In Lombardije behoort hij sowieso tot de toppers, maar in dit soort ritten worstelt hij een beetje met het absoluut mee moeten zijn. Bouchard en Guerreiro ook trouwens, die werkten zich ook een slag in de rondte.

Michelangelo 17 mei 2021 om 10:45

Jean,
Ik denk dat het eerder andersom is. In Lombardije behoorde hij tot het rijtje schaduwfavorieten, en kon hij daar gebruik van maken. Meeglijden, andermans bordje leeg eten, en dan zelf gaan op een onbewaakt ogenblik.

Maar in dit soort ontsnappingen is hij juist de renner met de grootste erelijst, en dus de topfavoriet in zo’n kopgroep. Dus eerst wordt zijn bordje leeg gegeten…

Bontempi1962 17 mei 2021 om 10:11

Bauke is gewoon een strijder met beperkte middelen. Des te meer respect.

antilek 17 mei 2021 om 11:17

Niet alleen een strijder maar ook een kanjer.

Tom De Kenner 17 mei 2021 om 12:49

Aantrekkelijke renner omwille van zijn aanvalslust, maar toch beperkt hoor, daar moeten we eerlijk in zijn. Etappes uitkiezen en ze winnen of ze bijna winnen is nog iets anders dan altijd mee zijn met de juiste vlucht.

Milanjacks 17 mei 2021 om 10:36

Bauke reed als een junior gister. Bouwman, Storer en Fabbro zaten constant op zijn wiel en hij reed in zijn eentje het gat dicht naar Bouchard en Carr, daarna was de pijp leeg. Een beetje wat meer gepoker was op zijn plaats voor Bauke zeker Bouwman had nog genoeg over bleek.

roeleur 17 mei 2021 om 12:37

Als Bauke meer had gepokerd waren ze nog wat eerder teruggepakt. Hetzelfde resultaat. De profiteurs van Bauke hadden met hem mee moeten werken tot de laatste 2 km en daar kijken wie de sterkste is. Maar dat durfden ze niet.

Milanjacks 17 mei 2021 om 13:11

@roeleur

Als het peloton niet op stoom kwam dan had die het met wat extra spelling ook wel gered. Ze hadden pech dat het peloton wel opstoomde. Maar op de manier hoe Mollema koerste had je nooit gewonnen.

roeleur 17 mei 2021 om 14:03

Ze hebben oortjes toch? Dus wisten ze dat het peloton dichter kwam. Daarom reed Bauke door en de anderen reden om niet te verliezen. Mooi dat er geen een van won.

Milanjacks 17 mei 2021 om 14:09

@Roeleur

Het peloton ging pas rijden op 5km van de meet. Toen was er niets meer te redden.

horsm 17 mei 2021 om 10:47

Ik vind het superleuk hoe Bauke hier rijdt – al zie ik hem eigenlijk het liefst strijden om een klassement: hangen, wurgen, op het elastiek, er doorheen zakken en toch weer terugkomen… Maar goed, ik ben hier een minderheid die meer hecht aan een klassement dan aan rotoverwinningen. En misschien gaat Bauke voor het AK in de tour.

Groetjesaandevoetjes 17 mei 2021 om 12:06

rotoverwinningen? denk dat mannen als Taco vd Hoorn, Dombrowski en Mader daar toch anders over denken.

horsm 17 mei 2021 om 12:28

hahaha… ‘rotoverwinningen’…. Ik volg graag het wielrennen, ik hou alleen niet van al die rotoverwinningen.

KimJungPoels 17 mei 2021 om 10:50

Gewoon knechten voor Ciccone moet ie.

josemanuelfuente 17 mei 2021 om 11:14

Denk dat we volgende week maandag weer dezelfde kop zien. ;)

Handige Harry 17 mei 2021 om 12:46

Hij is gewoon niet goed genoeg momenteel.

Huubi 17 mei 2021 om 13:07

Hij werd inderdaad gepiepeld door Bouwman en de rest. Maar zo blijven rijden komt er nog wel een zege.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair