Mollema: “Dit is één van mijn favoriete wedstrijden”

zaterdag 30 juli 2016 om 17:25
Mollema: “Dit is één van mijn favoriete wedstrijden”

Foto: Sirotti

Bauke Mollema toonde kort na zijn overwinning in de Clásica San Sebastián een brede glimlach op zijn gezicht tijdens het flashinterview. “Dit is één van mijn favoriete wedstrijden”, glunderde hij. “Ik ben erg blij om hier te kunnen winnen.”

“Dit is mijn eerste overwinning in een WorldTour-klassieker”, vervolgde Mollema. “Ik wilde altijd al graag op het podium staan van deze wedstrijd om één van die Baskische hoeden te hebben, en nu heb ik er één”, stelde hij over de txapela.

De renner van Trek-Segafredo herpakt zich hiermee na een tegenvallend einde van de Ronde van Frankrijk. “De laatste dagen van de Tour waren erg teleurstellend. Dit is een goede manier om terug te vechten. Ik heb vandaag aangetoond over een goede vorm te beschikken en kijk nu uit naar de Olympische Spelen.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

hnac 30 juli 2016 om 17:29

Mooi ik zie de foto met hoed graag tegemoet op WF!

Gesink4President 30 juli 2016 om 17:30

Met zijn vorm zit het idd wel goed. Ben benieuwd wat hij kan in Rio

ikbenprocycling 30 juli 2016 om 17:44

Zei deCauwer nou dat die hoed een Zorrequeita heet??????????

achtpuntzes 30 juli 2016 om 17:49

iets van chapella zei hij dacht ik.

Timlee117 30 juli 2016 om 17:50

Beter! maar waar was Kruijswijk?

boehoe 30 juli 2016 om 17:52

@hnac zie hier: https://twitter.com/treksegafredo

karper 30 juli 2016 om 17:54

Goede tactische move van Mollema op de top! Was ook natuurlijk een van de sterksten op de klim. Ben benieuwd naar Rio. Poels en Mollema kunnen een flink woordje meespreken. Dumoulin en Kruissie als luxe knechten lijkt me…

IL DON 30 juli 2016 om 18:01

Goed gereden van Mollema. Demarrage was op het goede moment, toen wist je al dat de zege binnen was met Valverde en Rodriguez erachter. Er zijn zeker kansen op een medaille volgende week in Rio. We gaan het zien!

slice 30 juli 2016 om 18:04

Heerlijk dit, lekker Bauke!

klootje kriekeljon 30 juli 2016 om 18:10

Nee hij zei wel degelijk Zorreguieta, wij zaten elkaar hier ook aan te kijken. Want volgens mij is het een boina.

Edit: ff opgezocht.. tis een Txapela

achtpuntzes 30 juli 2016 om 18:15

@ klootje:
je had het niet hoeven opzoeken, het staat gewoon in bovenstaande tekst lol.

@ redactie:
haha, klasse dat jullie die foto zo snel hebben! :)

klootje kriekeljon 30 juli 2016 om 18:18

Oh ja ik zie het..ja ik lees deze stukjes niet als ik het zelf op tv net heb horen zeggen.

AZH 30 juli 2016 om 18:37

@Timlee: lekker rustig in vorm aan het komen voor de Vuelta!

sk92 30 juli 2016 om 19:18

@timlee117 dat is niet erg liever rio knechten en de echte topvorm in de vuelta

Bizziecle 30 juli 2016 om 19:23

Hoppa !
Kruiswijk 29e btw, niet slecht kort na de hoogtestage.

Huubi 30 juli 2016 om 19:26

Dat van Kruijswijk vind het het meest hoopvolle. Hopelijk is het precies goed getimed voor de Spelen

Tripodboom 30 juli 2016 om 21:45

Daar deed hij het voor. Die koers kon hem gestolen worden, maar hij wilde zo’n pet! Dus moest hij hem wel winnen! Nu wil hij natuurlijk ook nog een gouden medaille!

wiebipedia 30 juli 2016 om 22:18

Heeft deze overwinning nu nog extra ‘kleur’ omdat het in een Olympisch jaar is. Veel (zo niet het meerendeel) van de renners die hier starten gaan ook naar Rio. Iedereen moet toch redelijk tegen hun topvorm aanzitten

EricV 30 juli 2016 om 23:08

Baasje

aeroventiel 30 juli 2016 om 23:32

Zo grote lach heb ik nog nooit gezien bij bauke hha:) heeft heel sterk gereden en verdient gewonnen.

Jean Dumas 31 juli 2016 om 09:03

Bauke is moeilijk te peilen en komt studentikoos laconiek over, maar je ziet hem altijd het maximum eruit halen. Net als Gesink scoort hij in explosieve koersen. Was 1 van de grote ronden twee weken lang, dan zouden ze die kunnen winnen.

dark-knight 31 juli 2016 om 12:43

Je ziet hem gewoon glunderen!
Wat een heerlijke overwinning en topvorm richting de OS. Dumoulin en Kruijswijk mogen gaan knechten, Poels en Mollema voor de overwinning!

SCIC 31 juli 2016 om 16:41

Jammer dat Rodriguez stopt. Want met hem en Valverde in een kopgroep heb je een grote kans op de winst :-)

Headlines

Materiaalzone

Populair