Mohoric over kopman Roglic: “Hij kan een medaille veroveren in de wegrit”

Mohoric over kopman Roglic: “Hij kan een medaille veroveren in de wegrit”

foto: Sirotti

woensdag 26 september 2018 om 10:03

Primož Roglič is zondag een van de outsiders voor de wereldtitel. De Sloveense kopman heeft echter nog nooit iets laten zien in het eendaagse werk, maar dat zegt volgens zijn ploeggenoot Matej Mohorič weinig. “Ik denk dat hij een medaille kan veroveren”, zo laat hij weten aan Cyclingnews.

Roglič wist dit seizoen door te breken met eindzeges in de Ronde van het Baskenland, Ronde van Romandië én Ronde van Slovenië. Daarnaast eindigde hij als vierde in de Tour de France. “Hij is dan ook onze absolute kopman”, zo laat Mohorič weten. “We zullen hem volledig ondersteunen.”

Hiermee lijkt de 23-jarige aanvaller zijn eigen kansen weg te wuiven, ondanks een uitstekend seizoen. De renner van Bahrain Merida won maar liefst zeven koersen, waaronder een etappe in de Giro d’Italia. Daarnaast pakte hij de eindzeges in de BinckBank Tour en de Deutschland Tour.

“Ik denk dat ik nog een paar jaar heb om wereldkampioen te worden. Volgend jaar lijkt me realistischer”, zo doelt hij op het WK in het Engelse Yorkshire. “Dat zal meer een klassieker worden, met zware maar niet al te lange beklimmingen. Dat is mij op het lijf geschreven.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Romāns Vainšteins 26 september 2018 om 10:10

Lijkt me een heel erg fijne ploeggenoot om erbij te hebben die Mohoric, kan nagenoeg alles wel.

Merlinappa 26 september 2018 om 10:24

Als die toch eens met z’n tweeen in een afdaling zouden wegrijden

Panclaro 26 september 2018 om 10:53

Mohoric lijkt me zelf toch ook een sterke outsider, en zeker met Roglic als bliksemafleider.

nickdt 26 september 2018 om 10:59

Eerder andersom. Mohoric is de bliksemafleider voor Roglic.

Stel je een situatie voor met Kruijswijk en Valverde in de achtervolging op Roglic. Ben benieuwd of Kruijswijk mee gaat rijden, wetende dat hij en Roglic beiden geklopt worden in de spurt.

ghostwriter 26 september 2018 om 12:01

Roglic is (in vorm) zeker een outsider om het WK te winnen. Hij heeft in eendaagse wedstrijden (exclusief WK tijdrijden) nog geen goede prestaties neergezet maar dat komt doordat hij daar ook nog nooit naar toe heeft gepiekt. Van mij mogen Kruijswijk en Tolhoek hem best een beetje helpen zolang dat niet bestaat uit achter een Nederlandse kopman aanrijden.

S.t.B 26 september 2018 om 12:18

De Slovenen kunnen een venijnig drietrapsraketje lanceren. Polanc(of Spilak)-Mohoric-Roglic..
Even niet door een oranje bril bekeken teken ik voor een finale met Alaphillippe, Mohoric en Roglic in de afdaling.. Dat is dan wel meteen kijkwijzer 16 jaar en ouder..

Romāns Vainšteins 26 september 2018 om 12:29

En dan Nibali die er-op-en-over vliegt , waar tekenen we ?

Handige Harry 26 september 2018 om 12:36

Nibali daalt minder goed dan die drie.
Tom daalt ook beter overigens.

adelaarvanantwerpen 26 september 2018 om 13:38

Ik vind raar dat iedereen die tegenwoordig kan dalen allemaal beter zijn dan Nibali. Ik heb niemand van al die renners een afdaling zien rijden als nibali in lombardije en al zeker niet zoals die van zijn liquigas tijd. Dumoulin reed vorig jaar sneller in de giro maar het tweede stuk van die afdaling was amper technisch.
Op technische is hij echt wel een van de allerbeste ter wereld en op dit moment is mohoric wel beter want hij is gewoon de beste van de wereld

Romāns Vainšteins 26 september 2018 om 13:49

Het is gewoon hip om koningen van tronen af te stoten ten bate van trappelende kroonprinsjes en dat ook nog wat een vleugje dedain aan te dikken.

Hup Nibali ! Desnoods met wat slim gepakte portieren, een vleugje omkoping en vieze demarrage terwijl Dumoulin misschakelt. Mohoric ligt er normaal al af dan hoor, misschien tenzij hij geanticipeerd heeft.

Brummel 26 september 2018 om 13:53

Nibali is gewoon wat voorzichter geworden met de jaren