Mikel Nieve gaat voor Tour en Vuelta in 2016

zaterdag 19 december 2015 om 10:33
Mikel Nieve gaat voor Tour en Vuelta in 2016

Foto: Sirotti

Mikel Nieve rijdt komend seizoen zowel de Tour de France als de Vuelta a España. Dat blijkt uit het voorlopige wedstrijdschema dat door de Spanjaard van Sky op zijn persoonlijke website is geplaatst. Het programma is tijdens het trainingskamp op Mallorca in overleg met de ploegleiding vastgesteld, laat de Spanjaard weten.

Maak de Tour nog spannender!
Met de game WielerFlits Ploegleider beleef je de Tour als een echte ploegleider. Stel je favoriete renners op in je eigen ploeg en verdien elke etappe punten.
Speel nu mee

Nieve reed twee keer eerder de Tour (2013 en 2014). Vorig jaar maakte hij echter geen deel uit van de formatie die Chris Froome naar zijn tweede eindzege loodste, omdat hij even daarvoor de Giro d’Italia al had gereden. Aan de Vuelta nam Nieve vijf keer eerder deel. Dit jaar behaalde hij daar met de achtste plaats zijn voorlopig beste eindklassering in een grote ronde.

Programma Mikel Nieve voor 2016:
flag-es Ronde van Valencia
flag-es Ruta del Sol
flag-it Tirreno-Adriatico
flag-es Ronde van Catalonië of flag-es Ronde van het Baskenland
flag-be Ardense klassiekers
flag-fr Critérium du Dauphiné
flag-fr Tour de France
flag-es Clasica San Sebastian
flag-es Ronde van Spanje

Dit artikel delen:

8 Reacties

petoi 19 december 2015 om 10:47

Edit Redactie: Klopt. Is aangepast in artikel.

Purito 19 december 2015 om 11:32

Heerlijke renner. Gelukkig mocht hij dit jaar wat vaker zijn aanvalslustige temperament tonen.

Het is eigenlijk doodzonde dat dit soort renners in dienst moet rijden voor potentiële Tourwinnaars. Mikel Nieve, Alessandro De Marchi , Thomas Voeckler, Angel Madrazo en Jose Goncalves: koesteren die mannen!

Parijs is nog ver 19 december 2015 om 12:13

In de Tour zal hij waarschijnlijk toch wel voor Froome moeten rijden. Misschien mag hij in de Vuelta wel meer voor zichzelf strijden.

Coldeportes 19 december 2015 om 12:25

Coldeportes gaat in 2016 voor Giro, Tour en Vuelta. De integrale uitzendingen. Plus de samenvattingen van de Tour bij ViveLeVelo :p

heuvelcolombia 19 december 2015 om 16:25

@Purito, ik snap je rijtje namen niet helemaal? Of gwn jouw favoriete wielrenners?

Purito 19 december 2015 om 17:18

@heuvelcolombia
Het zijn stuk voor stuk aanvallende coureurs. Mannen die lange solo’s niet uit de weg gaan. Het zijn ook allemaal renners met gebreken, maar wel wielrenners die voor extra pigment zorgen.

Ik vind Voeckler een kwal van een coureur verder ;)

Cyclingbruh 19 december 2015 om 18:00

@purito

Ras-aanvaller Ruben Plaza natuurlijk niet vergeten! Volgens mij toch ook een van jouw favoriete coureurs?

Purito 19 december 2015 om 19:23

@Cyclingbruh
Ja, natuurlijk! Ruben de verschrikkelijke! Past inderdaad ook in bovengenoemd rijtje.

Ik mag inderdaad graag kijken naar de verrichtingen van Plaza.

Headlines

Materiaalzone