Miguel Ángel López: “Tijd verloren, maar nog altijd in de race”

vrijdag 6 september 2019 om 19:45
Miguel Ángel López: “Tijd verloren, maar nog altijd in de race”

foto: Cor Vos

Miguel Ángel López moest in de Vuelta-etappe naar de lastige Alto de Los Machucos weliswaar een minuut toegeven op Primož Roglič, maar de Colombiaan is niet van plan al de handdoek te werpen. Volgens hem kan het namelijk nog alle kanten op in de Spaanse ronde.


“Vandaag heb ik mijn best gedaan. Ik hou niet van zulke steile beklimmingen, zulke liggen me niet echt”, reageerde López na de etappe. “Hoe dan ook, de ploeg was geweldig vandaag en over het algemeen voelde ik me goed. Op de slotklim heb ik zo hard gereden als ik kon, maar het was niet genoeg om bij de anderen te blijven.”

“Toch ga ik niet opgeven. Ik heb niet veel tijd verloren en nog altijd ben ik in de race. Er komen nog twee etappes aan in de slotfase van deze tweede week en samen met de ploeg blijven we vechten. Ik ben er zeker van dat alles nog mogelijk is in deze wedstrijd. We moeten gewoon elke dag rustig blijven en de ronde etappe voor etappe nemen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Jan Blokland 6 september 2019 om 19:53

Gewoon blijven hopen Migel

bosstime 6 september 2019 om 19:56

2 jaar geleden 3e op Los Machucos. dus een beetje flauw om nu te zeggen dat dit soort beklimmingen hem niet ligt.

Leonard Stiksma 7 september 2019 om 00:39

Twee jaar geleden toen hij in alle omringende etappes op de langere lopers iedereen op een hoop reed. Was destijds evenzeer als nu – met zijn eeuwige sprintertjes-bmi (zelfde als van Cav, schijnt) – duidelijk op zijn best als het niet al te steil was.

Beetje flauw dus om zo selectief uit zijn uitslagen te putten en te zeggen dat Lopez een beetje flauw is.

ti-raleigh 6 september 2019 om 19:57

Tuurlijk, waarom niet. In 2016 stond Nibali ook op zo’n 3 minuten van Kruiswijk in de Giro. Opgeven is nooit een optie.

Patrickvanv 6 september 2019 om 20:07

Zou die de zwakke plek van roglic al gevonden hebben

josi 6 september 2019 om 20:18

Nee, erger nog, hij moet nu ook op zoek naar de zwakke plek van Pogacar.

JayJay 6 september 2019 om 20:08

Laat zijn ploeg wel lekker elke dag sleuren…
Lekker toch zo een impulsrijke renner!

jooprioolpijp 6 september 2019 om 20:11

Zou Lopez ook fan zijn van Monty Python’s black knight? (https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs) Gisteren gingen ze de zwakke plekken van Roglic wel even blootleggen…

josi 6 september 2019 om 20:18

Niet veel verloren? Ik vind een minuut verliezen in enkele kilometers toch vrij behoorlijk.

west 6 september 2019 om 20:31

Begint er een beetje op te lijken dat Lopez (nog) niet drie weken constant een hoog niveau kan halen… Die heeft er so far toch altijd een doorzakweek inzitten. Hij maakt in de andere twee weken wel altijd absurd veel goed, maar constant kan je em toch niet noemen?

FDJ 6 september 2019 om 20:40

Misschien ook eens wat minder achterbandje rijden en gewoon eens met iemand doorrijden als hij met een of twee renners overblijft. Hij rijdt alleen door als hij alleen zit. Kost veel kracht en omgekeerd zal er vanzelf geweigerd gaan worden met meneer door te rijden.

Johnny7 6 september 2019 om 22:39

Probleem bij Astana is dat zelfs als je daar een slechte dag hebt dat niet durft aan te geven want ze willen altijd maar dan ook altijd aanvallen. Soms denk ik wel eens als ze weer op kop rammen, die kopman kan toch niet weer een superdag hebben? En dan is hun kopman dus de eerste die lost vaak.