Michel Cornelisse: “Super trots op mijn ploeg”

zondag 26 maart 2017 om 19:32
Michel Cornelisse: “Super trots op mijn ploeg”

foto: Leon van Bon

Michel Cornelisse is na afloop van Gent-Wevelgem lovend over zijn renners. De ploegleider van Roompot-Nederlandse Loterij zegt tegen WielerFlits “super trots” te zijn. “We zitten weer mee in de goede ontsnapping.”


Cornelisse is vooral te spreken over de prestaties van de 28-jarige Coen Vermeltfoort. “Hij laat vandaag zien een volwaardig prof te zijn en dat hij eigenlijk al een paar jaar op dit niveau thuishoort. Hij rijdt een klein beetje mislukte eindsprint, daar is hij door ontgoocheld. Hij eindigt ergens als 15e, kan ook 20e zijn (23e, red.) maar dat is nog steeds super!”

Dit artikel delen:

12 Reacties

achtpuntzes 26 maart 2017 om 19:36

goeie wedstrijd gereden, maar je moet de lat nou ook weer niet te laag leggen, Michel.

JeDaRe 26 maart 2017 om 19:55

Een man naar mijn hart: koers maken en je ambities niet verzwijgen. Top

Verweggistan 26 maart 2017 om 20:24

Ze hebben in ieder geval wat geprobeerd met Ligthart en Van der Hoorn en netjes dat Vermeltfoort er hier nog bij zat.

maklukzat 26 maart 2017 om 20:26

@8.6
Voor Roompot is iemand bij de eerste 30 prima met allemaal WT-renners

horsm 26 maart 2017 om 21:11

Leuk dat het OK uitpakt met Vermeltfoort.

Janjanssen98765 26 maart 2017 om 21:27

Het is een leuke vrijbuitertsploeg maar ik mis nog steeds die talentontwikkeling waarop ze zich zo richten.

Wheely 26 maart 2017 om 22:36

Heerlijk interview, het plezier in de koers spat er vanaf.

Kirsipuu 26 maart 2017 om 23:27

JanJanssen

Groenewegen, Tolhoek, Maurits Lammertink heeft er een mooie stap kunnen zetten… Echt niet slecht voor een ploeg die nog maar kort bestaat.

Romāns Vainšteins 26 maart 2017 om 23:35

Erg warm wordt ik er persoonlijk niet van maar ze komen wel degelijk steeds beter in beeld, vanuit een underdog-positie is het ook makkelijker meevallen he.

sooike 26 maart 2017 om 23:48

Ook vandaag waren ze veel meer in beeld dan de “grote broers” van TLJ ! Je tevredenheid is meer dan terecht Michel !

Janjanssen98765 26 maart 2017 om 23:59

@kirisipuu

Er zijn er zeker enkele doorgebroken maar ik had graag wat meer jong talent in de ploeg gezien.
Veel van hun renners zijn nu 25+ en dat is jammer, ik had meer jongeren verwacht die dan aan de hand van mannen als Weening en Ligthart de kneepjes van het vak leerden.

Verweggistan 27 maart 2017 om 10:05

@janjanssen: de gemiddelde leeftijd van Roompot was vorig jaar 27 en dit jaar 26,5, terwijl Mouris is gehaald. Dus die verjonging is er wel. Het klopt dat 12 van de 19 renners van 1992 of eerder zijn (waarvan 3 uit 1992), maar door deze mix van jong en oud en wat renners daartussenin kun je wel koersen als Catalonie en Zwitserland rijden. De ploeg heeft, itt bij Sport Vlaanderen, een sponsor die zichtbaar wil zijn, dus dan kun je niet alleen maar met talenten rijden aangevuld met 2 ervaren renners. Bij Sport Vlaanderen, waarmee de ploeg vaak onterecht wordt vergeleken, zijn overigens ook nog 7 van de 19 renners ouder dan 25 (zonder de baanrenners en zij rijden geen WT buiten Belgie).