Michel Cornelisse nieuwe ploegleider Corendon-Circus

maandag 17 december 2018 om 10:58
Michel Cornelisse nieuwe ploegleider Corendon-Circus

Michel Cornelisse zal volgend jaar als ploegleider fungeren bij Corendon-Circus. Zo werd vandaag bekend op de persconferentie van de ProContinentale ploeg van Mathieu van der Poel.

“Hij heeft ervaring in de WorldTour en weet hoe het is om met wildcards te moeten rijden. Hij heeft zich ook bewezen als iemand die met talent kan werken bij SEG. Dat samen zorgt ervoor dat wij denken dat hij goed bij ons past”, zegt teammanager Philip Roodhooft.

Dit betekent dat Adrie van der Poel volgend jaar geen ploegleider zal zijn bij Corendon-Circus. De ploeg wil vermijden dat een vader van een renner tevens ploegleider is. Wel blijft hij verbonden aan de ploeg voor het veldrijden, de jeugdacademie en als adviseur. De ploeg blijft graag gebruikmaken van zijn kennis.

Dit artikel delen:

8 Reacties

mark vv 17 december 2018 om 12:08

Top! Succes Michel

0
VerstandOpNul 17 december 2018 om 12:54

“De ploeg wil vermijden dat een vader van een renner tevens ploegleider is. ”

Waarom is dat in het veld dan geen probleem?

0
Marakus 17 december 2018 om 14:55

De rol als ploegleider in het veld of op de weg is wel wat anders. Daarnaast heb je in het veld minder ploegenspel dan op de weg.

0
EddyB1958 17 december 2018 om 21:03

Adrie is geen ploegleider in het veld. Fietsen aanpakken en aanreiken, en met de TV mensen praten dat is Adrie. Marc Dierickx is de man, die zorgt voor bandenspanning en andere aanpassingen aan de fietsen. Als David bv in Zwitserland rijdt en Mathieu hier, kan het best zijn dat hij meegaat met David. Nu ja Mathieu is voor Adrie blijkbaar niet te peilen en heeft ook meer karaktertrekjes van mama Corinne. Iets wat mama Corinne al een paar keer in een interview zei trouwens..bv http://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/article.html?Article_ID=794104

0
sooike 19 december 2018 om 14:51

Lees het antwoord van EddyB op je vraag !

0
Mwielerfan 17 december 2018 om 21:50

Ze zouden toch niet in de vlucht gaan elke keer? Waarom rijden voor wildcards dan nuttige ervaring? Dat was de tactiek van cornelissen. En doping zalfjes

0
marehoek 18 december 2018 om 11:56

ik denk dat Mathieu die blaaskaak snel moe is.

0
sooike 19 december 2018 om 14:52

Verklaar je nader. Waarom noem je Cornelisse een “blaaskaak”?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone