Michael Mørkøv: “Duurt niet lang voordat Fabio Jakobsen weer van voren meedoet”

woensdag 3 februari 2021 om 10:58
Michael Mørkøv: “Duurt niet lang voordat Fabio Jakobsen weer van voren meedoet”

foto: Deceuninck-Quick-Step Cycling Team/Wout Beel

Michael Mørkøv verwacht dat Fabio Jakobsen na zijn rentree snel weer van voren mee zal doen. Dat zegt hij in gesprek met het Deense Feltet. “Hij ziet er echt heel goed uit.”

“Het gaat langzaam, maar ik voel me steeds meer opnieuw een profrenner”, zei Jakobsen in januari over zijn herstel van zijn huiveringwekkende ongeluk in de Ronde van Polen. “In februari moet ik weer onder het mes, dan gaan we zien hoe het gaat. Een of twee maanden later zou ik dan weer kunnen koersen, bij eventuele complicaties zal het iets langer duren.”

We moeten dus nog wel even geduld hebben eer we Fabio Jakobsen terug in het peloton mogen verwachten, maar dat weerhoudt ploegmaat Michael Mørkøv er niet van om het Deense wielermedium te laten weten dat hij onder de indruk is van Jakobsen.”Hij doet het echt heel goed.”

“Ik heb onlangs met hem getraind en hij ziet er echt heel goed uit. Hij heeft een goed niveau. Het duurt volgens mij niet lang voordat Fabio Jakobsen weer van voren meedoet”, sluit de Deen optimistisch af.

Mørkøv is niet de enige die positief is over Jakobsen. Zdeněk Štybar zei vorige maand dat hij het fantastisch vindt om te zien waar Jakobsen staat. “Ik – en eigenlijk iedereen – gelooft dat hij weer op hetzelfde niveau als voorheen kan komen.” Ook Mark Cavendish verwacht nog mooie dingen van de Nederlandse sprinter: “Wacht maar, deze jongen gaat de wereld opnieuw veroveren”,

Dit artikel delen:

12 Reacties

Rebellin 3 februari 2021 om 11:14

Ome Dylan mag in zijn handjes knijpen met dit nieuws.

Olly 3 februari 2021 om 12:58

Iedereen mag in zijn handen knijpen met dit nieuws. Ik snap niet waarom specifiek hier naar Dylan gerefereerd moet worden.
Of ben je zelf niet blij met dit nieuws?

Panache 3 februari 2021 om 15:04

+1 Olly

Michelangelo 3 februari 2021 om 11:30

Hopelijk is dit geen misplaatst optimisme, maar een “objectieve” waarneming van iemand die met hem heeft gefietst.

Waarbij er uiteindelijk een verschil zit tussen “goed meefietsen” en “vooraan meedoen”. Er zijn legio renners die goed mee kunnen fietsen, en die stap is ook vaak relatief makkelijk te maken. Maar om vervolgens vooraan mee te doen is een ander verhaal, daar gaat het om de laatste paar procenten. En die zijn vaak het moeilijkst.

Laat ze in ieder geval niet dezelfde fout maken als bij Evenepoel: gezond en gestaag herstel is m.i. belangrijker dan zo snel mogelijk weer willen koersen.

Maar ik kan niet wachten op het kippenvel-moment dat er gegarandeerd is als Jakobsen weer met de handjes in de lucht over de streep komt!

josi 3 februari 2021 om 11:42

Het zou geweldig zijn om hem weer in het peloton te zien, en helemaal natuurlijk om hem dan ook weer te zien winnen.

Olly 3 februari 2021 om 12:56

Kanniewachtuh.

Japiejo 3 februari 2021 om 13:18

Er is een heel groot verschil tussen weer lekker mee kunnen fietsen en die laatste stapjes naar het topniveau. Maar laten we het vurig hopen dat dat gaat lukken..

wiebipedia 3 februari 2021 om 13:41

Het optimisme heerst wel binnen de Wolfpack. Veel renners spreken zich op deze wijze uit. Zal ongetwijfeld deels berust zijn op waarheid en deels op het mentaal ondersteunen van deze nog jonge renner.

Is er al iemand (ook Jacobsen) die zich al enigszins ‘constructief’ heeft uitgesproken over Groenewegen. Ondertussen zijn er zoveel renners die vinden dat Dylan onevenredig zwaar en onterecht gestraft is. Nota bene een aantal andere renners die betrokken waren bij deze afschuwelijke valpartij vinden dat D.G. weinig blaam treft.
Ik vind het lastig om te oordelen vanaf de zijlijn wat nu echt schuld is en hoeverre dat aan een specifieke partij kan toegeschoven worden, maar (op Greipel na) heb ik nog nooit een ‘nette’ sprinter kunnen vinden in het peloton. Ook Jacobsen zelf is dat absoluut niet. Die gaf nota bene in de bewuste horrorsprint in Polen op 300(?)m nog iemand een halve elleboog.

(Sidenote; mijn objectiviteit mag in twijfel getrokken worden. Ik heb zeer veel waardering voor D.G. als renner en sprinter.)

Groetjesaandevoetjes 3 februari 2021 om 15:47

Denk dat die mentale ondersteuning al heel veel kracht geeft aan Fabio. Vooral die foto van Cavendish op instagram vond ik prachtig. Geen idee wie het idool was van Fabio toen hij jong was, maar Cavendish won zn eerste tour rit toen Fabio nog maar 12 was en ik kan goed begrijpen dat Fabio erg tegen zo’n persoon op kijkt.

tvm 3 februari 2021 om 15:24

Mooi dat Jakobsen terug zal komen. Kan ooit door Dylan gebracht worden om wereldkampioen te worden. Of misschien op de Spelen in Parijs?

De vraag die nog rest is: hoe is het met Remco?

Michelangelo 3 februari 2021 om 16:01

Laatste vraag niet te vaak stellen. Laat het lekker even rustig blijven rond die jongen. De druk is groot genoeg geweest, en je hebt gezien waar dat toe kan leiden.

Gr.R. 3 februari 2021 om 16:01

En nu maar hopen dat Morkov dat niet doet.

Headlines

Materiaalzone

Populair