Merlier krijgt boete voor spookrijden: “Dacht dat iedereen al was gefinisht”

woensdag 6 april 2022 om 21:09
Merlier krijgt boete voor spookrijden: “Dacht dat iedereen al was gefinisht”

foto: screenshot

Tim Merlier heeft van de UCI een boete van 200 Zwitserse Frank gekregen voor het spookrijden na afloop van de Scheldeprijs.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

De 29-jarige sprinter reed het parcours van de wedstrijd op nadat hij zelf was gefinisht, maar had niet door door dat de tweede waaier op dat moment aan het afsprinten was. Merlier had het gevaar op tijd door en klom snel over de boarding.

Op Twitter heeft de renner inmiddels gereageerd op het voorval: “Toen ik over de finish kwam, dacht ik dat alle renners al binnen waren. Ik werd namelijk niet gestopt en dacht dat er nog maar een groep achter ons is koers was.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

uitdewaaier 6 april 2022 om 21:21

Ik zag het gebeuren. Wat een eikel. En waar was die organisatie die had toch kunnen omroepen.

Steven_E 6 april 2022 om 22:00

Facepalm voor jouw reactie

Jos Jalapenos 6 april 2022 om 23:53

Hoezo eikel. Als evenepoel dit doet juich jij.

Polleke 6 april 2022 om 21:24

Hij sprong nog vlot over die boarding, eens crosser, altijd crosser… zou eerder de organisatie beboeten voor het doorlaten van een tegenligger…

uitdewaaier 6 april 2022 om 21:36

Toen ik nog koerste kreeg je bijwijze van spreken de doodstraf als je tegen de richting in reed met het parcours verkennen.

bertus11-11 7 april 2022 om 11:35

Polleke, natuurlijk ligt het weer aan de organisatie….komop zeg wat een onzin. Het is de renner toch zelf die de fout in gaat? Hij kan toch zelf ook wel bedenken dat na 3 minuten nog renners aan kunnen komen? Anders kan ik de volgende keer tegen de politie ook wel zeggen dat het hun schuld is dat ze mij niet tegengehouden hebben voor te hard rijden nadat ik een (bijna) ongeluk heb veroorzaakt.

Panache 6 april 2022 om 21:43

Heb dat altijd al raar gevonden. In bergetappes zie je het ook.

Reutemeteut 6 april 2022 om 21:51

In bergetappes is er soms geen andere mogelijkheid, en om nou 40 minuten te gaan wachten totdat de laatste harker over de meet is…

Groetjesaandevoetjes 6 april 2022 om 22:01

In bergetappes zou er eigenlijk gewacht moeten worden voor enkele minuten. Ik herinner me vorig jaar Roglic in de Vuelta in de etappe naar Lagos de Covadonga die lachend de afdaling inging toen Kuss 1,5e minuut later omhoog kwam. Er zou prima iets langer gewacht kunnen worden totdat er alleen nog mannen binnenkomen die niet meer competitief zijn.

YogiBear 6 april 2022 om 22:20

Soms wil je in bergetappes als renner volgens mij zo snel mogelijk een Jack aan en uit de kou. Er is soms letterlijk niets Of niemand anders dan een verzorger bovenop die berg.

Romāns Vainšteins 7 april 2022 om 06:16

Het ziet er ook stom uit vind ik. Alleen al uit esthetisch oogpunt zouden ze beter even iets langer wachten.

Limal 7 april 2022 om 09:14

Het ziet er inderdaad niet uit wanneer het gebeurt in bergetappes, maar ik zie dat dan als een kleine prijs voor een aankomst op een mooi klein doodlopend bergweggetje ;-) Gevaarlijk is het ook nooit omdat je als dalende renner meestal een goed overzicht hebt en tijd genoeg om de traag bergop rijdende late finishers te ontwijken.

Groetjesaandevoetjes 7 april 2022 om 09:19

In het geval van Roglic in de Vuelta had hij echt wel even meer dan 1,5e minuut boven kunnen uitpuffen. Voor de rest moet er na enkele renners wel een streep worden getrokken, want bij renners die niet meer competetief naar boven rijden maakt het minder uit. In het geval van deze sprint bij Merlier zie je gewoon een holle bende op je af komen, gelukkig kan Merlier nog net op tijd weg komen.

Groetjesaandevoetjes 7 april 2022 om 09:19

In het geval van Roglic in de Vuelta had hij echt wel even meer dan 1,5e minuut boven kunnen uitpuffen. Voor de rest moet er na enkele renners wel een streep worden getrokken, want bij renners die niet meer competetief naar boven rijden maakt het minder uit. In het geval van deze sprint bij Merlier zie je gewoon een holle bende op je af komen, gelukkig kan Merlier nog net op tijd weg komen.

Jean Dumas 6 april 2022 om 22:37

Hij zocht Cameron zeker.

kleomantre 7 april 2022 om 08:14

niet de camion?

Polleke 7 april 2022 om 09:05

Dat is voor volgend seizoen…

Ouwe Taaie Bask 7 april 2022 om 09:25

Niet alleen dom gekoerst (met je ploeggenoot 8 en 9 worden in kopgroep van 9) maar ook nog dit. Misschien de volgende keer bij een plakbidon ook 2 extra hersencellen meegeven zodat het aantal verdubbelt?

Lalsacien 7 april 2022 om 11:49

Dit is echt een zinnige opmerking…

Boasson en Hagen 7 april 2022 om 09:33

Ach foutje kan gebeuren. Toch netjes en snel opgelost toen hij eenmaal doorhad dat er nog een groepje aan kwam.

Cadellie 7 april 2022 om 10:04

Ik vind dit een fout van de organisatie, zorg dat het wagenpark achter de finish staat en niet voor de finishlijn dat ze terug moeten. Zo hoeven de renners nooit terug via de finishstraat, want hij wilde zich ook maar verzorgen om niet ziek te worden!

bertus11-11 7 april 2022 om 11:41

Cadellie, lekker makkelijk om de schuld te geven aan de organisatie. Ik zie dat zo vaak gebeuren hier op dit forum. Het zijn de renners zelf! die gevaarlijke situaties creeeren. Tim kan toch ook wel bedenken dat er na 3 minuten nog renners aankomen? of niet dan? En als het dan zo koud is moeten de verzorgers zorgen dat er voldoende kleding na de finish aanwezig is. Maar het slaat echt totaal nergens op hier wederom de organisatie de schuld van te geven.

Cadellie 7 april 2022 om 14:58

Als het wagenpark achter de finish ligt gebeurd dit niet hoor.

hugenholz 7 april 2022 om 11:54

Maar waarom reedt Philipsen dan niet terug tegen het verkeer in en Merlier wel?