Merijn Zeeman terug in de Tour de France

Merijn Zeeman terug in de Tour de France

Foto: Cor Vos

zondag 10 juli 2022 om 16:36

Merijn Zeeman keert op de tweede rustdag in Morzine terug in de Tour de France. De sportief manager van Jumbo-Visma testte vlak voordat hij wilde afreizen naar Le Grand Départ in Kopenhagen positief op Corona. Inmiddels heeft hij weer negatieve getest en is hij niet meer besmettelijk.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Het was de tweede keer dat Zeeman door corona werd getroffen. Gelukkig voor Jumbo-Visma liep de Amsterdammer de corona-besmetting op in de aanloop naar de Tour de France en was hij in die periode niet in contact geweest met andere personen van de wielerploeg.

“Helaas heeft corona mij ook te pakken gekregen”, liet Zeeman drie dagen voor de Tour-start weten. “Geen andere optie dan het team in de Tour de France begeleiden vanachter mijn laptop, totdat ik weer volledig hersteld ben. Hopelijk kan ik me snel bij het team voegen.”

Nu de cruciale fase in de Tour de France in het hooggebergte gaat beginnen is Zeeman dus weer terug in de ronde. Hij rijdt met de auto vanuit Nederland naar de Franse Alpen om zo ook weer het risico op een besmetting in het vliegtuig te vermijden.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Verweggistan 10 juli 2022 om 17:42

Klapstoeltje meegenomen?

0
paul s 10 juli 2022 om 22:12

echt???… please!!!

0
Wheely 10 juli 2022 om 17:45

Fijn de Tour is niet compleet zonder Zeeman en zijn stoeltje

0
worldtour 10 juli 2022 om 17:45

Zo de strijd kan beginnen. De strateeg is back. Let the game go on.

0
Romāns Vainšteins 10 juli 2022 om 17:53

Ook blij hier, hij hoort er bij! Klapstoel mee natuurlijk kult.

0
Anton van Valouwe 10 juli 2022 om 18:01

De inspecteurs van de fietsen zijn gewaarschuwd…

0
Rob van Tilburg 10 juli 2022 om 18:46

Zeeman, de man die niet kan toegeven dat ze niet kunnen winnen.

0
Rebenga 10 juli 2022 om 22:46

Waarom kan er niet gewonnen worden? En wat voor manager ben je als je vóór de Tour gaaf roepen dat TJV niet kan winnen

0
Omhoog73 10 juli 2022 om 18:52

Gelukkig is hij gevaccineerd anders zou het vele malen erger geweest zijn ;-) Slechts 2 keer corona valt best mee. Ben blij dat Zeeman weer zijn klapstoeltje kan uitklappen in Frankrijk….

0
Jacob Lohof 10 juli 2022 om 18:54

Kunnen we weer veel gevloek aanhoren

0
skylimit 10 juli 2022 om 19:05

Is dat wel verstandig ? Wie zegt dat hij niet meer besmettelijk is ? En zonder Zeeman is de eerste week niet slecht verlopen, behalve de achterstand op het geel, toch ?!

0
Murcia 10 juli 2022 om 19:09

Tsja, is het wel verstandig dat Pogacar blijft koersen terwijl zijn ploegmaat besmet raakte. In het kort zeiken om het zeiken. Als men een hekel aan een renner, ploeg of teamlid heeft zijn er altijd argumenten te verzinnen waarom iets een slecht idee is. Maar met eerlijk argumenteren heeft het weinig te maken.

0
Pietspeed 10 juli 2022 om 19:25

Zo, 7 miljoen asymptomatische Denen mogen hun hut ook weer uit. Niet te begrijpen dat Zeeman nog naar de Tour durft te komen. Test hij ook nog bij vertrek? Dat wordt iig een éénzaam ritje. Zijn toch een hoop besmettingshaarden onderweg.

0
Romāns Vainšteins 10 juli 2022 om 22:21

Uit deze tekst te concluderen of je nou juist een vaccie of wappie bent. Iets met dubbeldubbelspion of zo?

0
Pietspeed 11 juli 2022 om 12:27

Je adracadabra geneuzel is onnavolgbaar

0
Jean Dumas 10 juli 2022 om 23:53

Zeemans terugkomst is vertraagd geweest omdat het klapstoeltje onklaar was. Maassen was erop gaan zitten met een Magnum champagne in zijn handen en verloor zijn evenwicht. Roglic heeft het pootje er toen zelf weer terug ingezet.

0
Anton van Valouwe 11 juli 2022 om 08:49

Of hij heeft uit de school geklapt…
Begint een beetje op stalken te lijken, kijk maar uit, voor je het weet krijg je zijn kleine broertje achter je aan…. ( kunnen we even praten..?)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone