Tour 2022: Merijn Zeeman mist Grand Départ vanwege coronabesmetting

woensdag 29 juni 2022 om 08:45
Tour 2022: Merijn Zeeman mist Grand Départ vanwege coronabesmetting

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma moet het in de eerste dagen van de Ronde van Frankrijk stellen zonder Merijn Zeeman. De sportief manager van de Nederlandse ploeg is besmet met het coronavirus en vergezelt de ploeg pas als hij volledig hersteld is. Dat schrijft Zeeman op Twitter.

“Helaas heeft corona mij ook te pakken gekregen”, begint Zeeman zijn bericht. “Geen andere optie dan het team in de Tour de France begeleiden vanachter mijn laptop, totdat ik weer volledig hersteld ben. Hopelijk kan ik me snel bij het team voegen.”

Terwijl Zeeman zich later nog aan kan sluiten bij het Tourcircus, moet Tim Declercq de Franse ronde dit jaar helemaal overslaan. De Belg testte positief op het coronavirus en kan dus niet van start gaan in Kopenhagen, waar hij al aanwezig was. Declercq wordt bij Quick-Step-Alpha Vinyl vervangen door Florian Sénéchal.

Dit artikel delen:

61 Reacties

Wheely 29 juni 2022 om 08:53

Here we go!

Limal 29 juni 2022 om 08:56

Hey girls, hey boys
Superstar PCR's
Here we go!

Koers 29 juni 2022 om 09:00

Elke maandag (rustdag) een mooi lijstje op wf.

Limal 29 juni 2022 om 09:02

Komende maandag wordt er niet officieel getest, dus dat kan meevallen/hangt van de ploegen zelf af.

Limal 29 juni 2022 om 08:54

Gelukkig de minst essentiële van het hele Tour-team… Hopelijk was hij recent met niemand van de ploeg in contact geweest!

Verweggistan 29 juni 2022 om 08:54

Is bij een tijdrit misschien ook niet zo heel erg dat Zeeman er niet bij is ;)

Koers 29 juni 2022 om 08:58

Burn!!!!!! Wel prachtige beelden toen van een emotionele Zeeman.

Wheely 29 juni 2022 om 09:05

Misschien kan hij wel thuis op een klapstoeltje gaan zitten en zijn webcam aanzetten voor ons.

paul s 29 juni 2022 om 09:07

Here we go AGAIN

josi 29 juni 2022 om 08:55

Ik vrees dat er nog vele van dit soort berichten zullen volgen.

Limal 29 juni 2022 om 09:01

Inderdaad. Het volgt ook gewoon wat ik (wij allemaal?) ook merk in mijn familie- & vriendenkring – terug meerdere mensen besmet, waarvan enkelen ook goed ziek.

Daren Cole 29 juni 2022 om 09:13

edit wf: houd het bij wielrennen svp

Sjonge Jonge 29 juni 2022 om 09:21

Ach, een artikel over Corona en Daren reageert weer een keer.

Heb je ook een mening over wielrennen zelf (ter info, dit is een wielersite) of kom je hier alleen om je inmiddels welbekende mening over het coronabeleid te laten horen?

Limal 29 juni 2022 om 09:33

Daren, stop nu toch eens met die coronakruistocht! (zoals Sjonge Jonge ook opmerkt: ben jij überhaupt wel een wielerliefhebber of zit je hier enkel om andere redenen?)

Dit gaat niet niet over de wijdere samenleving maar over topsporters waarvan er velen ook vóór covid-19 al hun uiterste best deden om niet ziek te worden rond de belangrijke wedstrijden. De maatregelen die er nu nog zijn in de koers (en waar de meeste teams ook op hun eigen houtje aan meedoen) dienen gewoon om zoveel mogelijk man te vrijwaren van "griep"symptomen waarmee ook in het verleden geen Tour werd uitgereden. Omdat dat potentieel gevaarlijk is voor sporters. Maar als jij intensief wil gaan lopen of fietsen met een virale infectie in je lijf, doe maar op, niemand zal je tegenhouden…

Romāns Vainšteins 29 juni 2022 om 10:13

Ik ben de mening toegedaan dat de redactie hier zwaar faalt met het niet toekennen van een permanente ban tov iemand die nog nooit één wielergerelateerde letter hier geschreven te hebben en het alleen maar over corona heeft.

FDJ 29 juni 2022 om 10:38

@Romans eens. Menig post heeft ook nog eens een hoog dansleraar gehalte die graag koffie drinkt terwijl de horeca dicht is.

jvh93 29 juni 2022 om 09:00

het kan niet anders dan dat er ook renners en ploegen de tour moeten gaan verlaten vanwege corona besmettingen. Het is wachten tot de eerste “topper” corona vat

drethehague 29 juni 2022 om 09:19

Het word als wereldpodium gebruikt zoals de F1 het hele jaar met ziekmakende kapjes moet verschijnen ….

Marik 29 juni 2022 om 09:04

Het is niet anders dan vorig jaar, alleen hebben we nu een langere periode van relatieve rust gehad op het gebied van Covid.

drethehague 29 juni 2022 om 09:17

edit wf: houd het bij wielrennen svp

Marik 29 juni 2022 om 10:17

Ik ben heel erg voor de MSM, voor mij de enige podia die gewoon schrijven wat er aan de hand is.

Oblomov 29 juni 2022 om 11:24

De zaken staan er natuurlijk wel degelijk anders voor, aangezien een meer besmettelijke (maar minder schadelijke) variant dominant is. Dat is waarom ze het naar huis sturen van teams nu hebben laten varen.

Gezien het feit dat er in Europa eigenlijk voor wordt gekozen om verder maar gewoon te leven met dit virus, hadden ze misschien beter kunnen overwegen om puur te varen op symptomen. Al is het maar omdat ik er totaal niet op vertrouw dat de gele trui op de laatste rustdag naar huis zal worden gestuurd als hij positief test zonder symptomen, terwijl dat een kanshebber op de eerste rustdag wellicht wel overkomt.

Emergo 29 juni 2022 om 11:48

@dretehague Wat is in jouw definitie fakemedia ??

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 09:14

Lijk me sterk dat die niet in contact geweest is met een van de rijders ? Zie er niet best uit jongens :(

horsm 29 juni 2022 om 09:55

Ja, ik dacht hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat Zeeman de afgelopen week geen contact met de tourselectie heeft gehad.

bartp25 29 juni 2022 om 09:16

Er zal een hele testronde geweest zijn en dus alleen zeeman. Dus ik maak me nog niet veel zorgen.

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 09:38

Ook dat is waar

drethehague 29 juni 2022 om 09:16

edit wf: houd het bij wielrennen svp

martini151 29 juni 2022 om 09:36

Daren Cole heeft een nieuw account aangemaakt?

Wat mij betreft mogen de Admins hiertegen optreden, want dit soort reacties zijn de reden waarom ik normaal niet op Social Media kijk. Helaas heeft het nu een een weg gevonden richting een Wielerforum

Glorious 29 juni 2022 om 10:23

Wappies zijn triest en horen nergens thuis. Bedenkingen over testen en regels is ok… maar wappies snappen er helemaal niets van.

Maillot à Pois 29 juni 2022 om 10:26

Wie aan komt draven met dat denigrerende ‘schaapjes’ zet zichzelf voor mij al buitenspel.

Je bent wellicht zo iemand die “voor zichzelf denkt” en vervolgens blindelings napraat wat een vage twitteraccount zonder enige vorm van onderbouwing of expertise de wereld inslingert.

Emergo 29 juni 2022 om 11:50

Qdretehague De aard van je reactie met schaapjes komt me zeer bekend voor.

re-cycle 29 juni 2022 om 09:28

De Tour – met afstand – de interessantste koers dit jaar.

uitdewaaier 29 juni 2022 om 09:37

2 jr ben ik niet besmet geraakt. Ben net terug van vakantie en ik ben nu ook de l……. M.a.w grote kans dat je hoe voorzichtig ook,dat je allemaal een keer de klos bent.

Tpinotfan 29 juni 2022 om 09:40

Sterkte! Het is een soort loterij…

Bulcke 29 juni 2022 om 09:45

Lapzwans. Of was het niet de bedoeling een woord in te vullen bij l…….

Mystery Rider 29 juni 2022 om 10:07

@Bulcke … lul is te kort omwille van te veel puntjes, dus ik sluit me aan bij lapzwans :)

Wheely 29 juni 2022 om 10:14

Hij bedoelt laadpaal of landkrab vermoed ik.

uitdewaaier 29 juni 2022 om 10:14

Pfffffff als ik het woord LUL gebruikt is er een grote kans dat WF het bericht verwijderd.

Spurter 29 juni 2022 om 09:45

Is hij in contact geweest met de renners? Zo ja, dan volgen er nog wel meer uitvallers bij Jumbo.

Deze Tour wordt een grote loterij.

FabioC 29 juni 2022 om 10:15

Dat belooft wat voor team Lotto Soudal.

re-cycle 29 juni 2022 om 09:47

binnenkort ook nog geelzucht in het peloton

Mystery Rider 29 juni 2022 om 10:08

Ik wacht nog even op de eerste ‘gay’ renner die zich openbaart met monkey pox :)

Wheely 29 juni 2022 om 10:20

ff framen: Team EF natuurlijk. Die dude met die regenboog doet al niet meer mee, laat ons raden waarom. ;)

Romāns Vainšteins 29 juni 2022 om 10:35

Tuurlijk EF, net alsof ze die hoedjes voor het vissen hebben…

Kopinkas 29 juni 2022 om 10:08

Ach, geen Merijn Zeeman, maar wel een Kleine Zeemeermin…

Wheely 29 juni 2022 om 10:17

Die is leuk.

Jean Dumas 29 juni 2022 om 10:09

Vandaag moeten alle deelnemers getest zijn (of worden?). Dat wordt een leuke donderdag.

Glorious 29 juni 2022 om 10:22

gaan we weer

Gunther Leonhardt 29 juni 2022 om 10:22

Nu blijkt dat er ook een Corona uitbraak was tijdens Roland Garros. Niemand is ernstig ziek geworden. Dat heb je nu eenmaal met gezonde jonge mensen.
Hopelijk keert het gezond verstand een keer terug.

FDJ 29 juni 2022 om 10:41

En toch zijn er renners als Declerq met hartproblemen na een virus. Sporten met een virus onder de leden is nooit gezond geweest. Hopelijk zijn de wappies snel verdwenen.

Jean Dumas 29 juni 2022 om 10:45

Eens met FDJ. Kijk maar naar de Amerikaanse schoonzwemster op de WK onlangs.

Anton van Valouwe 29 juni 2022 om 11:26

Ik hoop het ook voor je…

Gunther Leonhardt 29 juni 2022 om 15:07

Er is geen enkel bewijs dat deze problemen koppelt aan het virus. In 2020 bestonden deze problemen nog niet, vanaf 2021 wel.
Ik laat het aan u om uit te zoeken hoe dat mogelijk is.

Wheely 29 juni 2022 om 15:18

@Gunther:
Nu ga je echt veel te ver, ik ben er helemaal klaar mee. Er zijn in voorjaar 2020 een hoop gezonde mensen totaal in de vernieling geraakt door dit agressieve klote virus. Schade aan het hart, nieren, hersens noem maar op. Ik was er helaas een van en het heeft me een hoop tijd gekost om weer de oude te kunnen worden.

De reden dat dit virus destijds zo hard heeft kunnen toeslaan en woekeren is juist omdat er geen immuniteit was en bij sommigen het niet eens als ziekmaker herkend werd, tot dat het te laat was. Leef je eens in man! Sneu figuur.

Ray Haaier 29 juni 2022 om 11:57

Helemaal los van wat ik vind, verder wel een interessante constatering:

Dit forum barst van wielerwappies, waar sommigen heer ver durven gaan in speculeren, wanneer iemand geen nationaal kampioenschap rijdt. Wanneer dit forum echter iets plaatst over een uit-de-hand-gelopen virusje en iemand daar iets in diens twijfel over zegt, in wat voor bewoording ook, dan wordt ie publiekelijk en collectief door het slijk gehaald, met daarbij de opmerking dat ie alleen reageert wanneer het over dit virusje gaat.
Als ik kijk naar het aantal reacties onder dit artikel en vergelijk met het aantal reacties onder meer fietsgerelateerde artikelen, denk ik dat het gros hier met diens mening hand es in eigen boezem mag steken. Gewoon puur voor de lieve vrede. Ik zie veel meer uitingen van beschaamdheid dan van beschaafdheid, vanuit welk perspectief ook gezien.

Iedereen een liefdevolle, zonovergoten dag gewenst!

Klein Verzet 29 juni 2022 om 12:23

De beste stuurlui … afijn, die kennen we wel. Maar de beste Zeeman zit achter z’n laptop, op een visstoeltje ergens langs de weg, of in dit geval, thuis bij de buis.

Pietspeed 29 juni 2022 om 13:36

Solo op z’n klapstoetje in z’n werkkamer in quarantaine 14 dgn zo luidde het van overheidswege. Lang leve de wielersport. Hoe de wielerwereld aan eigen broodroof doet, ongelooflijk. En ja, ook het wielerminnend publiek slachtoffert zichzelf.
(satire allemaal uiteraard)

Emergo 29 juni 2022 om 13:56

Als je dat satire noemt ben je een mislukt satiricus.

Blackcanyon 29 juni 2022 om 20:35

Beterschap voor Zeeman en voorspoedig herstel toegewenst.
Hij kan altijd nog tv aanzetten en Boven bellen of beneden, Engels of Nederlands.

Jean Dumas 30 juni 2022 om 01:07

Ik hoor Lefevere al denken: ‘hoe veel pech kun je hebben?’

Headlines

Populair

Materiaalzone