Max Walscheid verkast van Sunweb naar Dimension Data

dinsdag 10 september 2019 om 09:18
Max Walscheid verkast van Sunweb naar Dimension Data

foto: Cor Vos

Max Walscheid rijdt volgend seizoen in de kleuren van Team NTT, dat in het peloton de opvolger wordt van Dimension Data. De Duitser verlaat na vier seizoenen Team Sunweb, waar hij in 2015 binnenkwam als stagiair.


“Ik ben enorm blij met de mogelijkheid om bij Team NTT te tekenen. Het team biedt me precies de kans die ik zocht op dit punt van mijn carrière. We delen dezelfde doelen, onze interesses bleken een perfecte match en ik kijk ernaar uit om te werken in een nieuwe omgeving die niet alleen een wielerploeg van wereldklasse is, maar zoveel meer”, reageerde Walscheid.

De Duitser geeft aan een geweldige periode te hebben gehad bij Team Sunweb. “De afgelopen vier jaar ben ik enorm gegroeid in het team. Het is niet eenvoudig om afscheid te nemen, maar nieuwe uitdagingen liggen voor me en ik kan niet wachten om te beginnen met koersen voor Team NTT.”

Dit artikel delen:

33 Reacties

xistnc 10 september 2019 om 09:22

Dat kan Cees Bol wat overwinningen schelen.

Fast Freddy 10 september 2019 om 09:26

Precies wat ik dacht :-)

chasse patat 10 september 2019 om 09:25

Dan zal Bol toch wel steeds meer worden uitgespeeld als de afmaker in het komende jaar.

FritsvanHoefelen 10 september 2019 om 09:26

Iemand die zich niet kan positioneren, gaat voor een onsamenhangend team fietsen. Dat kan niet anders dan goed gaan

Beekman 10 september 2019 om 09:31

Ik heb toch meer vertrouwen in de nog jonge Cees Bol i.p.v. Walscheid, die het toch geregeld heeft laten afweten.

Voorgeborchte 10 september 2019 om 09:32

Oei, toch ook geen plek waar de meesten beter gaan presteren…

HoofdIsVrij 10 september 2019 om 09:36

Wel nog erg jong om nu al in de vergetelheid te gaan verdwijnen.

ZK 10 september 2019 om 09:41

Lekker cashen, presteren niet benodigd. Perfecte ploeg om je nog jonge carrière veel te vroeg te laten eindigen…

Johnny7 10 september 2019 om 09:45

Ja joh, die zal echt een mega verhoogd salaris krijgen deze wereldtopper….

Witte Trui 10 september 2019 om 09:45

Logisch doorselecteren dit. Met Matthews een topper in huis, met Bol een prima (nu al betere) sprinter voor dezelfde koersen en weer plek voor jong talent.

Mohorici 10 september 2019 om 09:48

Bol? Zeg maar Dainese!

ChefSpijker 10 september 2019 om 13:26

En Kanter is er ook nog. Alleen een erg ongelukkig eerste profjaar aan het beleven met een langslepende blessure. Was vorig jaar bij de beloften geweldig allround. Erg snel aan de streep (maakte het Merlier lastig in Denemarken), top 30 op het klim-WK, podium en Vlaanderen en bijna Duits kampioen tijdrijden.

SnellePelle 10 september 2019 om 20:55

Slepende blessures op jonge leeftijd zijn meestal no- go’ers tot topniveau.

Kanter is snel, maar ik denk dat de belastbaarheid die een prof nodig heeft mist. Uit zich in blessures

ZK 10 september 2019 om 09:49

Reactie van Max op zijn transfer: Beste stuurlui staan aan Wal, Scheid aan jullie meningen.

Paul4566 10 september 2019 om 16:01

Probeer het later nog eens..

dani 10 september 2019 om 09:51

Die gaan ze niet missen

Amsterdam2028 10 september 2019 om 09:55

Mooi inwisselbaar pr-statement wederom! ;-) Succes!

Verweggistan 10 september 2019 om 09:59

Een sprinter zonder zeges dit jaar, waarschijnlijk had hij keuze tussen EF en DDD.

RikkyG 10 september 2019 om 10:07

Walscheid, Barbero, Gogl, Campenaerts … ik mis nog wel een stukje visie her en der. Ging met Wyss, Kreuziger, Valgren ook niet helemaal bergopwaarts vorig seizoen.

Nu ik erover nadenk O’Connor doet het aardig in de Vuelta en Nizzolo een paar pluspuntjes maar dat is het dan ook wel.

lander luypaert 10 september 2019 om 10:13

ja die O’Connor en Nizzolo maar ik vind Werkilul ook zeer goed rijden! Gibbons kon er ook mee door.

Scott Sunderland 10 september 2019 om 12:37

Tja O’Connor wordt binnenkort 24 jaar. Hij was 32ste in de Giro en staat nu 25ste in de Vuelta. Niet slecht natuurlijk. Maar ook niet uitzonderlijk ofzo.

assen 10 september 2019 om 10:11

Voor beide partijen de beste oplossing denk ik.

Succes Max! Of, Guten Erfolg Max – und viel Spass!

Arema Pro Cycling Team 10 september 2019 om 10:15

Zag de bui waarschijnlijk al hangen, met het aantrekken van Dainese.

Chris Van Uden 10 september 2019 om 11:20

Denk dat Sunweb deze minder voelt dan het vertrek van Kämna.

Joachim Agostinho 10 september 2019 om 14:51

Dat is niet zo moeilijk natuurlijk. Maar voor de TdF had niemand er vreemd van opgekeken wanneer Kämna was vertrokken, een relatief goed optreden in de TdF maakte hem op slag "onvervangbaar". Zoals alle jonge renners, eerst maar eens bevestigen!

Scott Sunderland 10 september 2019 om 12:10

Twee vragen wat betreft Sunweb :
– Gaat men nog proberen een klassementsrenner aan te trekken om het vertrek van Dumoulin op te vangen ?
– Zal Roche blijven? Hij had een contract voor één seizoen.

Bummetje 10 september 2019 om 12:34

Met Oomen en Kelderman hebben ze toch twee behoorlijke klassementsrenners in huis. Als Oomen na zijn liesslagaderoperatie kan verbeteren a la kruijswijk destijds, dan wordt hij misschien wel de nieuwe Dumoulin

limburgia 10 september 2019 om 13:01

Ze gaan een hele goede Poels aantrekken en alles zal weer oke zijn !
Misschien .

dumoman 10 september 2019 om 17:47

Hoe zou het met Oomen zijn, heb er al maanden niets meer van gehoord ?

SnellePelle 10 september 2019 om 21:02

Ik denk dat Sunweb de komende jaren inzet op klassieker werk en dagzeges en geen klassementen in grandtours. Met de snelle mannen in huis en Kelderman en Oomen misschien voor rit overwinningen rijden.

Ik vernam laatst dat Dumoulin al lange tijd in onmin leefde met Sunweb en dat hij na de val in de Giro al gefrustreerd riep geen meter te willen rijden voor die ploeg. Hij heeft het bijna waargemaakt gezien hij nog de Dauphine is begonnen.

Mogelijk dat er in het jonge grut nog een toekomstige droom zit voor klassementen, maar niet de komende jaren.

west 11 september 2019 om 10:32

@limburg
Is er nog een andere Poels dan Wout dan?

Samlambeej 10 september 2019 om 13:46

Heeft wel de power maar komt er zelden uit. Geef ‘m eens een echte sprinttrein en probeer vertrouwen te tanken in kleinere koersjes.

west 11 september 2019 om 10:27

Het idee dat Waldscheid een topsprinter ging worden was in zijn geheel gebaseerd op het feit dat ie opeens vijf etappes won in de Tour of Hainan. Sindsdien niks opgeschoten en ondertussen al 26. Een Mareczkootje.
Die doet zijn contract uit bij NTT met nul overwinning en dan mag ie lijen dat er nog een pro-continentaal team is dat em wil.