Maurits Lammertink zegeviert in België

zaterdag 27 mei 2017 om 16:52

foto: Sirotti

Maurits Lammertink heeft de vierde etappe in de Ronde van België gewonnen. De Nederlander van Katusha-Alpecin maakte deel uit van de vroege vlucht. In de finale was hij weggesprongen met Ruben Guerreiro (Trek-Segafredo). Lammertink versloeg hem in een sprint-à-deux.


Rémi Cavagna is de nieuwe leider in het klassement. De Fransman van Quick-Step Floors zat net als Lammertink in de kopgroep en eindigde als vierde. De rest van de twaalf man tellende ontsnapping was voortijdig ingerekend. Jan Bakelants won in het groepje met de favorieten de sprint voor plaats vijf. Wout van Aert, die de dag begon als leider in het klassement, zat hier niet bij. De veldrijder kwam kwam binnen op meer dan een minuut en viel terug naar plaats tien.

17 Reacties

the student 27 mei 2017 om 17:10

Mooi voor deze man. Wel helemaal ondergesneeuwd tussen de giro chaos

boehoe 27 mei 2017 om 17:10

Mooi. Die jongen moest bij Katusha nog wel wat meer laten zien. Een zege telt altijd

Pietertje2 27 mei 2017 om 17:13

Het wordt de week van de Nederlanders.

HoofdIsVrij 27 mei 2017 om 17:27

Laatste kilometer op kop en vervolgens toch winnen. Sterk. Ook grappig om te horen hoe beteuterd de Belgische commentatoren waren met het lossen van Keukeleire.

klootje kriekeljon 27 mei 2017 om 17:31

Nice! Bleef toch wat teleurstellend vond ik zelf, nu die nodige zege voor zijn nieuwe ploeg. Klasse.

BoomHoogerland 27 mei 2017 om 17:33

Dumoulin in zijn minste tijdrit tov quinta 1,8 seconde per km sneller.
29,3 * 1,8 = 52,74 seconde.. voorsprong Quintana 53 seconde

brecht_vdk 27 mei 2017 om 17:37

Volgens mij zit jij te reageren op het verkeerde bericht…

dumoman 27 mei 2017 om 17:50

Boom…. Verkeerde topic

dumoman 27 mei 2017 om 17:51

Toch mooi, doen er honderd Belgen mee en wint er al 2x een Nederlander….

assen 27 mei 2017 om 17:59

Ja Dumoman, dat is ironie!

sooike 27 mei 2017 om 17:59

Mooie opsteker voor Maurits. Katusha kan toch nog tevreden zijn met hem. En weer wordt de aanval beloond. Ik hoop dat alle ploegleiders van TLJ…….nee…ik zeg het niet meer…

TykkeThor 27 mei 2017 om 18:07

Mooie overwinning! Nog niet echt groots gepresteerd tot vandaag maar deze zege telt.

Chaba 27 mei 2017 om 18:18

Gaaf! Verdient hij wel na een wat matig voorjaar. Nu hopen dat hij er wat doorheen komt en vaker zijn neus aan het venster gaat steken.

boehoe 27 mei 2017 om 18:36

Keukeleire nog wel een kans op de eindzege met 1 seconde verschil.

RikkyG 27 mei 2017 om 19:53

Ik zie Martin ook nog wel een tijdritje sprinten in de Gouden Kilometer. Kan hij die 5 seconden ook wel dichtrijden…

BenderBeach 27 mei 2017 om 19:56

Jullie weten dat Lammertink geblesseerd was in begin van dit jaar? logisch dat hij tot nu toe nog niet veel kon tonen.

Dit is weer een teken van zijn klasse! Hier zit meer in dan menigeen denkt.

Laatste man 28 mei 2017 om 01:25

Sooike mag weer eens zeiken om het zeiken. Verrassend.