Toestand Maurits Lammertink stabiel na aanrijding met scooter

woensdag 23 juni 2021 om 11:38
Toestand Maurits Lammertink stabiel na aanrijding met scooter

Maurits Lammertink - foto: Cor Vos

Update

Bij een aanrijding met een scooter is Maurits Lammertink (Intermarché-Wanty-Gobert) ernstig gewond geraakt. Zijn vrouw meldt aan Tubantia dat hij met hersenletsel naar het ziekenhuis is afgevoerd. De situatie van de renner is sinds woensdagmorgen stabiel. Hij is buiten levensgevaar.

Lammertink was op dinsdag een ijsje aan het halen bij een ijssalon in Hengelo, toen hij door een scooter werd aangereden. Ambulancepersoneel was snel ter plaatse om eerste hulp te verlonen. Vervolgens werd Lammertink met hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd hij vannacht geopereerd. “Inmiddels is hij, op momenten dat hij wakker is, aanspreekbaar”, schrijft de Twentse krant.

In een statement laat Intermarché-Wanty-Gobert weten dat de toestand van Lammertink stabiel niet meer in levensgevaar verkeert.

De 30-jarige Lammertink is bezig aan zijn tweede seizoen bij Intermarché-Wanty-Gobert. Daarvoor reed hij voor Katusha Alpecin, Roompot-Oranje Peloton, Jo Piels en Vacansoleil.

Dit artikel delen:

39 Reacties

Wheely 23 juni 2021 om 09:31

K*tscooters altijd. Je kunt tegenwoordig niet eens meer normaal een ijsje halen in Hengelo. Sterkte Maurits.

FritsvanHoefelen 23 juni 2021 om 09:59

Altijd treurig nieuws.

Twee taaldingetjes: een scooterrijder zal onderdeel van de aanrijding zijn en een krant schrijft zichzelf niet.

MichielH 23 juni 2021 om 10:37

Dit is gewoon correcte schrijftaal. Jij bent echt gezellig op feestjes lijkt me, er ligt iemand in het ziekenhuis en jij gaat miepen over iets wat niet eens fout is.

Michiel 23 juni 2021 om 10:40

Tis idd maar waar je je ten onrechte druk om maakt

peter s 23 juni 2021 om 11:53

Poeh!!!! Klasse Fritsie, daar zaten ee op te wachten

peter s 23 juni 2021 om 11:54

ee = we (voordat je weer begint)

reusjen 23 juni 2021 om 12:13

En jullie maken je er druk om dat een ander zich niet druk maakt om de juiste zaken. Iets met een pot en een ketel.

Derierre de la course 23 juni 2021 om 14:01

Is toch gewoon goede feedback. Marginal gains gelden ook voor WF.

sjoerdth 23 juni 2021 om 14:06

In beide gevallen een metoniem, correct NL.

Dikke vrouw 23 juni 2021 om 10:00

ijsje halen hersenletsel pfoe…

Handige Harry 23 juni 2021 om 10:08

Net alsof je met lage snelheid geen zwaar letsel kan oplopen.

Barry Batsbak 23 juni 2021 om 10:24

En dan ook nog bij Van der Poel IJs in Hengelo (geen grap), je verzint het niet.

nasibal 23 juni 2021 om 10:29

In dit specifieke geval wel echt doodzonde van het ijsje. (en van Maurits natuurlijk)

Steven_E 23 juni 2021 om 10:35

Combinatie hersenletsel & operatie klinkt wel niet best. Iemand een idee over de echte ernst van het letsel?

007 23 juni 2021 om 10:45

Volgens mij komt zijn ploeg later vandaag met meer nieuws

josi 23 juni 2021 om 10:38

Vreselijk nieuws, hopelijk komt hij er weer bovenop. Hersenletsel klinkt heel erg, maar aanspreekbaar klinkt dan weer hoopgevend.

MichielH 23 juni 2021 om 10:40

Ooit met 30km per uur tegen een muur opgelopen? Moet je eens proberen, dan praat je wel anders. Ik heb wel eens een auto-botsing meegemaakt met 30km/uur, dat komt toch behoorlijk hard aan!

MichielH 23 juni 2021 om 10:41

Hopen dat er geen blijvende schade is, sterkte Maurits.

Fast Freddy 23 juni 2021 om 10:52

Toch wel cru, een levensgevaarlijk beroep en dat dit tijdens een familieritje. Het kan iedereen overkomen, blijkt maar weer.

Poeksel 23 juni 2021 om 10:58

De ploeg meldt dat hij buiten levensgevaar is. Dat is niet per se geruststellend…

RidderSchwobin 23 juni 2021 om 11:11

Pfoe…

Veel sterkte aan Maurits.

hjjanssen1973 23 juni 2021 om 11:49

K*t scooters. Ik woon tegenover een school waar helaas ook behoorlijk wat leerlingen met lui vet en een sterk imago op een scooter zitten.

Jandepandaman 23 juni 2021 om 11:59

Dat beweer ik toch ook niet? Als je een operatie en hersenletsel hebt, dan moet het wel een serieuze klap geweest zijn waarbij ik ten zeerste in twijfel trek dat de scooter de maximumsnelheid gereden heeft. Dan vrees ik toch echt voor zo’n opgevoerde snorfiets.

Koers 23 juni 2021 om 12:07

Wat een oeteroeteroeter

Al Phila 23 juni 2021 om 12:09

Even schrikken. Ongeluk zit in een te klein hoekje. Over de link met ´van der Poel´ en het ´niet geselecteerd zijn voor de Tour´, heb ik geen mening. Misschien dacht Maurits± niet geselecteerd, laat ik dan eens een lekkere ‘calorieënbombe’ halen, het gewicht en het eten zijn de komende weken niet zo belangrijk. En of de scooter fout was ?? Dat die te hard gereden zou hebben ? Laten we dat eerst even afwachten voordat we alle scooterrijders over 1 kam scheren. Ongelukkig terecht komen kan heel veel schade teweeg brengen….. Beterschap !

Grobbel 23 juni 2021 om 12:35

Wat een onzinnige opmerking over een ‘calorieënbombe’, who cares. Nu.nl meldt in elk geval dat ie met zijn vrouw en kinderen bij die ijssalon was, dus wellicht dat dit wel voor jou zaligmakende context biedt waarom ie daar was.

reusjen 23 juni 2021 om 12:16

Je stelt niet echt een vraag. Je zegt dat die snorscooter geen 30 gereden heeft. Overigens zegt snelheid vrij weinig. Als je verkeerd terecht komt dan kan 5 km/h ook voldoende zijn.

martini151 23 juni 2021 om 13:24

"Niet meer in levensgevaar" impliceert dat hij wel in levensgevaar geweest is. Heftig hoor! Hopelijk kan hij volledig herstellen en snel weer op de fiets zijn ding doen

Jean Dumas 23 juni 2021 om 13:25

Verdomme toch weer.

freirefreire 23 juni 2021 om 13:55

Echt heel heftig. Wat een zure ironie dat je jezelf als profwielrenner zonder nadenken met 90 per uur in een afdaling gooit, en vervolgens hersenschade oploopt bij het halen van een ijsje voor je kinderen. Sterkte aan Maurits en iedereen om ‘m heen.

Anton van Valouwe 23 juni 2021 om 14:03

Wat een treurig niveau van sommige lieden hier!

evanderwel 23 juni 2021 om 14:13

Lijkt me een goed teken dat hij aanspreekbaar is. Hopelijk houdt hij er niets aan over. Ik hoop ook dat zijn gezin goed wordt opgevangen. Als zoiets voor je ogen gebeurt, dat moet verschrikkelijk zijn.

Jandepandaman 23 juni 2021 om 14:31

Moet dat dan?! Ik heb juist erg te doen met Maurits, zoals ook te lezen. Ik constateer slechts dat ik me sterk afvraag of dit met 30 is gegaan. Heb helaas in mijn omgeving een vergelijkbaar voorval meegemaakt. Hierdoor ben ik gewoon lichtelijk bevoordeeld met ongevallen met die klote snorscooters in NL.

Wildebert 23 juni 2021 om 14:37

Heel veel sterkte voor Maurits en ook voor zijn gezin en familie. Ellende allemaal dit.

reusjen 23 juni 2021 om 14:40

Dat moet niet, maar als je het volgende zegt: “Die scooter reed geen 30kmh als je met hersenletsel in het ziekenhuis belandt” dan is dat geen afvragen, maar stellen dat hij harder reed omdat er hersenletsel is. Daarmee impliceert je dat er een snelheid boven de 30 km/h nodig is om hersenletsel te veroorzaken. Dus ja, dat beweer je wel. Overigens is het inmiddels duidelijk wat je bedoelt.

Murcia 23 juni 2021 om 14:41

Bij dit soort ongelukken past alleen maar de hoop dat Maurits volledig mag herstellen. Het feit dat er een operatie nodig was wegens een bloeding in de hersenen zegt genoeg over de ernst van zijn verwondingen.

Headlines

Materiaalzone

Populair