Mathieu van der Poel tot donderdag niet op de fiets

maandag 13 november 2017 om 08:38

Foto: Orange Pictures / Sportfoto.nl

Mathieu van der Poel heeft aan de Superprestigecross in Asper-Gavere een blessure aan zijn rechterknie overgehouden. Op zijn Instagram meldt hij dat zijn knie gehecht is en hij tot zeker donderdag rust moet houden.


Direct na de koers gaf hij al aan dat het waarschijnlijk hechtingen zouden worden en dat is inmiddels door de kersvers Europees kampioen bevestigd.  “Ik viel niet echt, maar mijn knie raakte wel een steen”, zegt hij op de website van zijn ploeg. “Goed voor een gapende wond. Ik had vrijwel meteen door dat het gehecht moest worden.”

Of Van der Poel zondag kan starten in de wereldbekerwedstrijd in het Deense Bogense is nog twijfelachtig. Die beslissing moet hij uitstellen tot donderdag. “Om het genezingsproces niet in de weg te staan, mag ik wel tot donderdag niet fietsen. Dan volgt een nieuwe consultatie in Herentals en krijg ik hopelijk groen licht zodat ik zondag in Bogense mijn leiderstrui in de Wereldbeker kan verdedigen.”

Dit artikel delen:

29 Reacties

wimpy 13 november 2017 om 09:01

Opletten voor ontstekingen! Zie ook bij Maud Kaptheijns

Polleke 13 november 2017 om 09:13

Die heeft aan 1 been genoeg….

zipp404 13 november 2017 om 10:10

En de “wereldkampioen” is vertrokken. Man wat is die goed terug van stage gekomen…..

polke 13 november 2017 om 10:22

@zipp 404 gisteren de wedstrijd niet gezien zeker ha ha

marehoek 13 november 2017 om 10:30

@zipp404.je hebt zeker tot 10 minuten voor het einde gezapt naar andere zenders, want anders sloeg je niet zo een onzin uit.

Sagan=hulk 13 november 2017 om 10:34

Als hij donderdag terug kan beginnen fietsen dan hoeft dit geen drama te zijn. Integendeel, hierdoor zal hij wat frisser aan de start verschijnen en zie ik hem Van Aert helemaal kapot rijden zondag. Hopelijk duurt het wel niet langer dan donderdag want dan kan er wat roest ontstaan op zijn uitmuntende vorm.

Duvel 13 november 2017 om 10:42

Frisser aan de start staan als je een paar dagen niet fietst kan ik nog wel inkomen. Maar als je lichaam zichzelf aan het repareren is en potentiele ontstekingen moet aanvechten dan rust je niet bepaald uit. Hoe uitgerust Poeleke hier uit gaat komen is dus nogal afhankelijk van de ernst van de verwonding en het vuil wat er in is gekomen.

TykkeThor 13 november 2017 om 10:43

Gewoon drie dagen quality time. Schijnt wonderen te doen.

goat0547 13 november 2017 om 10:45

dit kan wel eens het keerpunt zijn

john 13 november 2017 om 10:46

@zipp404 zonder pech van anderen was de wereld kampioen niet verder gekomen dan de derde plek,maar daar kan hij ook niks aan doen dat die lek reden

robertvw 13 november 2017 om 11:31

Zonder pech van MvdP op het WK was Wout ook geen wereldkampioen.

Arry1337 13 november 2017 om 11:47

Wat een gehap toch bij al die topics over Mathieu of Wout zeg. Elke halve gek weet dat vd Poel op het moment sterker is, en iedereen die heeft gekeken weet dat Wout enkel won door pech van Mathieu (en Toon). Wat voor een punt moet er nou werkelijk nog gemaakt worden over dit onderwerp? Het begint vervelend te worden om reacties te lezen omdat er maar zelden zinnig op gereageerd wordt.

achtpuntzes 13 november 2017 om 11:57

@ Arry1337:
je punt zou sterker zijn geweest als je het bij je eerste zin had gelaten, dus zonder zelf ook te happen. :p

Arry1337 13 november 2017 om 12:07

Misschien heb je een punt daar ;)

UrbanSteel 13 november 2017 om 13:51

Misschien moet zip404 maar is zappen naar een ander forum. ;)

girardengo 13 november 2017 om 14:26

Misschien moeten alle deelnemers aan dit eeuwigdurende issue eens een weeklang niks posten;-)

Vinyakke 13 november 2017 om 15:06

@girardengo
Dan ben je daar nu ook bij!
…………….
Shit, ik dus ook…. :(

schipperaar 13 november 2017 om 16:05

@girard
Ook bij voetbal speelt de strijd zich vnl af voor en na de wedstrijd terwijl de spelers amicaal hun shirt uitwisselen. Tijd voor een gezamenlijk café van Mathieu en Woud om de gemoederen wat te bedaren.

zipp404 13 november 2017 om 16:08

Misschien bedoelt Zipp het wel sarcastisch….

Zjoske 13 november 2017 om 16:24

404 error

Romāns Vainšteins 13 november 2017 om 16:28

Ik vind juist de discussie die handelt over het de betere zijn tussen vd Poel en van Aert een heel interessante. De vorm van van Aert is nu wat minder maar wanneer deze weer op gelijk niveau staat aan die van van der Poel of nog net iets beter is zou immers kunnen leiden tot een spannender competitie dan wel een dominerende van Aert. Grote vraag blijft wie intrinsiek de betere is, wat denken jullie ?

peervaneynthoven 13 november 2017 om 17:02

@RV Voor mij geen twijfel. Mathieu is intrinsiek de betere veldrijder omdat techniek een wezenlijk onderdeel van dit vak is en hij daarin beter is dan van Aert. Verder zijn zijn piekvermogens gedurende langere tijd en in frequentie ook beter. Stel dat ze conditioneel beiden top zouden zijn en gelijkwaardig dan nog wint de techniek, tenzij er langere stukken moet worden gelopen.

Wheely 13 november 2017 om 17:22

Was Mathieu nou zo goed de afgelopen tijd of was Wout nou zo slecht bezig? ;)

xistnc 13 november 2017 om 17:23

Lol @ Zipp. Tja, je moet het er hier nu eenmaal bij vermelden.

@RV
Heb je iets goed te maken of zo?

schipperaar 13 november 2017 om 17:45

@rv
Nu nog een poster van Mathieu boven je bed maar mog je echt serieus zijn, Mathieu verspeelt veel minder kracht met zijn vloeiende bochtenwerk en ook zijn loopwerk doet niet meer onder dus zal Wout het altijd af moeten leggen, de oplossing is een gezamenlijke supportersclub.

  • 1
  • 2