‘Mathijs Paasschens op weg naar Lotto-Dstny’

woensdag 13 juli 2022 om 08:09
‘Mathijs Paasschens op weg naar Lotto-Dstny’

foto: Cor Vos

Mathijs Paasschens is dicht bij een overgang naar Lotto-Dstny, de opvolger van Lotto Soudal. Dat meldt Het Nieuwsblad. De 26-jarige Nederlander kwam de afgelopen jaren uit voor Bingoal Pauwels Sauces WB.

Paasschens is geboren in Rotterdam, maar verhuisde op zijn derde met zijn ouders naar Vlaanderen. In 2019 werd hij prof bij Wallonie-Bruxelles. Voor deze ploeg toonde hij zich tijdens de grote voorjaarsklassiekers veelvuldig in vroege vluchten. Zijn voorlopig enige overwinningen behaalde hij in zijn debuutjaar, toen hij zowel de tweede etappe en het eindklassement van Kreiz Breizh Elites (UCI 2.2) op zijn naam schreef.

Eerder meldden bronnen al aan WielerFlits dat Arjen Livyns, momenteel eveneens in dienst van Bingoal Pauwels Sauces WB, een mondelinge overeenkomst heeft met Lotto-Dstny. Naar verluidt mag de Belg spoedig een handtekening zetten onder een tweejarig contract bij de ploeg van John Lelangue.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Dolledriesoldebroek 13 juli 2022 om 09:16

Ah ja, de rol en positie van breakaway Brian van Goethem was natuurlijk altijd nog vacant!

0
nielsboy 13 juli 2022 om 09:30

Zou verdiende transfer zijn! Altijd in de klassiekers mooi in de aanval en geen top renner maar toch vaak in de top 50 te vinden van grote koersen; lijkt mij dus een ideale knecht die af en toe zijn kans mag gaan in een aanval. Daarom is Lotto de ideale ploeg, zij hebben toch geen klassementsman waar op gepast moet worden in de rondes.

0
A.M.M. Jonkers 13 juli 2022 om 10:11

Een goede zet voor 2 partijen.

0
De Capybara van de Conradkade 13 juli 2022 om 10:17

Meer versterkingen voor de breedte…

0
O59 13 juli 2022 om 10:26

Nu nog Robby Ghys aanwerven, dat zou pas een versterking zijn.

0
Spurter 13 juli 2022 om 10:59

Lotto doet wel een jasje uit. Wellens en Gilbert weg. Wat er tot nu toe voor terug komt zijn allemaal renners van Pro Tour niveau.

0
JensVdB 13 juli 2022 om 11:09

Skjelmose gaat waarschijnlijk ook naar Lotto

0
Thoin 13 juli 2022 om 12:11

ProTeam* Pro Tour was het hoogste niveau van 2005-2009 ofzo…

0
blix 13 juli 2022 om 12:19

Lucas Hamilton zou er ook bij komen.

0
Alfons Haavers 13 juli 2022 om 12:26

Ze hebben nog wel Ewan als die zich kan herpakken en natuurlijk coming man De Lie waarvan ze eigenlijk moeten hopen dat die zich op termijn doorzet als klassiek renner.

Daarnaast lijkt Teuns een ideale versterking, al weet ik niet of ze nog happig zijn om daar al hun geld in te pompen.

Verder zie ik op het eerste zicht weinig kopmannen op de markt die ze bij Lotto kunnen halen. Paar ronderenners die nog zonder contract zitten, maar waarom zouden die naar die ploeg trekken? Niet meteen state-of-the-art omkadering naar mijn gevoel, niet het grote budget en al zeker niet de brede ondersteuning voor een grote ronde.

Goeie man voor de klassiekers kunnen ze wel nog gebruiken, maar wie dan? Trentin is (bij mijn weten) nog vrij, maar of die het nog echt gaat doen? Hopen dan maar dat Campenaerts (tactisch) nog iets kan verbeteren en vooral de jongeren, Vermeersch voorop, een stap voorwaarts kunnen zetten?

Van De Gendt verwacht ik niet zo veel meer. Die had ik persoonlijk geen contractverlenging meer gegeven, maar je moet natuurlijk betere renners aan je kunnen binden. Ik heb niet het gevoel dat Lotto-Soudal momenteel heel aantrekkelijk is voor toppers.

0
Samamba 13 juli 2022 om 11:58

Dus Wellens, Gilbert en Cras weg, Livyns en Paesschens in, ja zo ga je er niet komen en ga je ook Total niet voorblijven om zo het beste PCT team te worden. Het is echt bidden voor Lotto dat de UCI niet doorgaat met hun plannen en een Astana niet meer bestaat aan het eind van het jaar.

0
Thoin 13 juli 2022 om 12:12

Van Eetvelt moet ook in staat zijn te doen wat een Van Gils, Moniquet en Cras doen en heeft een tijdrit. Iets wat de drie vorige niet hebben.

0
Samamba 13 juli 2022 om 12:31

Druk zetten op een neoprof is echt wel het allerlaatste wat je moet doen.

0
JensVdB 13 juli 2022 om 12:57

Lotto zet geen druk op hun Neoprofs, maar de media wel

0

Headlines

Populair

Materiaalzone