Mathijs Loman (20) zet nieuwe snelste tijd op La Redoute

zondag 21 juni 2020 om 14:51
Mathijs Loman (20) zet nieuwe snelste tijd op La Redoute

foto: Zwift (archief)

Gijs Leemreize van het Jumbo-Visma Development Team heeft niet lang kunnen genieten van zijn snelste tijd op La Redoute, want de 20-jarige Nederlander Mathijs Loman van Tempo Hoppenbrouwers-Viro heeft de nieuwe snelste tijd neergezet. Dat blijkt uit gegevens van Strava.

Vorige week was Philippe Gilbert nog degene die de snelste tijd klokte op ‘zijn’ Redoute. Hij deelde trots zijn koppositie op het Strava-segment op social media en daagde andere wielrenners uit om zijn tijd (4.25 minuut) te verbeteren. Dat lukte Gijs Leemreize enkele dagen later; de jonge Nederlander was drie seconden sneller dan Gilbert.

En dat was ook Mathijs Loman niet ontgaan. De Nederlander, die eind 2019 nog een contract misliep bij de opleidingsploeg van Team NTT, wist de Ardennenklim in 4.15 minuut te beklimmen. Tien seconden sneller dan Gilbert en zes seconden sneller dan Leemreize.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Panache 21 juni 2020 om 15:06

Wat een tijd. Mij is het nog nooit onder de 5 minuten gelukt.

zipp404 21 juni 2020 om 16:32

Nee, net als 99,5% van alle passanten. Ben jij een (voormalig) profrenner, dat je jezelf zo hoog hebt zitten?

Panache 21 juni 2020 om 16:34

Oh ja, wat beweer ik dan dat niet zou kloppen beste Zipp? Je trekt een foute conclusie omdat je eigen vooringenomenheid de overhand heeft. Ik doe er langer over dan 5 minuten, dat staat er. Mijn oma doet er ook langer dan 5 minuten over en is absoluut geen ex-prof. Daarnaast complimenteer ik Mathijs Loman met deze scherpe tijd. Wat wil jij eigenlijk zeggen met je reactie?

zipp404 21 juni 2020 om 16:42

“mij nog nooit gelukt onder de 5 minuten” nee hehe, dat is ook niet bepaald realistisch. Zelfde al dat ik, zelfs ik, de Ventoux nog nooit binnen het uur ben opgereden.

jvh93 21 juni 2020 om 15:19

Wederom een talent om in de gaten te houden. Verwacht dat hij na dit jaar opgepikt zal worden door een opleidingsploeg van een wt team

Jacco van Stierop 21 juni 2020 om 15:24

En straks een 18-jarige renster van WSC-Zeeland die de koppositie pakt.

Chasse_patate 21 juni 2020 om 16:14

Nieuwe aanwinst Jumbo Development

Deo 21 juni 2020 om 16:49

Geloof er niks van dat die eerste 2 het eerlijk hebben gedaan.

Lalsacien 21 juni 2020 om 16:55

Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten….

Chasse_patate 21 juni 2020 om 21:59

Belg zeker.

Jungle Man 21 juni 2020 om 17:00

Pffff.
Ik was altijd al blij en trots als ik met de toertochten TBT Sean Kelly classic op een normale manier boven wist te geraken.

Rawolf 21 juni 2020 om 17:02

Leemreizes poging is waarschijnlijk ongeldig omdat hij geen wattage gegevens heeft gedeeld. Weet niet hoe dat bij deze poging zit.

Pizzi 21 juni 2020 om 17:14

Hoe kom je daar nou bij?

xistnc 21 juni 2020 om 17:41

Ik denk eerder dat een aantal Belgen zijn gaan doen waar ze goed in zijn en als een woeste Calimero de ‘flag’ knop hebben gemitrailleurd. Dan kan een rit even on hold worden gezet.

Mijn beste poging is overigens 9m38, maar dat terzijde :|

CeRo 21 juni 2020 om 18:27

Loman vandaag 4min15 aan 507W gemm. Gemm hartslag van 201 en een max van 206.

WielerfanBrabant 21 juni 2020 om 17:53

Geweldige tijd. Groot klim talent. Verwacht inderdaad dat hij bij een WT Development team zeer goed op zijn plek zal zijn!

Romāns Vainšteins 21 juni 2020 om 20:43

Ik was blij dat ik überhaupt die verschrikkelijke Redoute en daarvoor nog ergere Stockeu opkwam. Dan nog liever Wallers en Carrefour.

Dit stravagewauwel is trouwens een stuk vermakelijker dan ‘Dennis wint virtuele neprace’ Maar dat is dan ook wel heel erg.

wielrenner 22 juni 2020 om 17:29

Wie heeft eigenlijk dat kommetje op de Stockeu? Ook Looman?

Doswielos 21 juni 2020 om 20:52

Krijgen we nu ook nieuwsberichten over elke andere bekende klim als er een KOM is gereden?

Leuk voor hem, zeker nu de media, door toedoen van Gilbert, dit oppakt. Zal o.a. hierdoor wel een leuke ploeg voor hem komen.

bonimenier 22 juni 2020 om 03:24

Ik reed hem overlaatst in 3min58 op met een doodnormale herenfiets. Zo speciaal is zijn prestatie nu ook niet dat dit een artikel verdiend op een gerenommeerde wielersite als wielerflits.nl .

Merlinappa 22 juni 2020 om 07:15

Ik reed er laatst op een eenwieler met lekke band in 3 minuten omhoog, je had Gilbert moeten zien kijken! Hij mag bij wezen dat ik geen Strava heb

rovi 22 juni 2020 om 08:19

Ik reed het segment ook ruim binnen de 4 minuten. Weliswaar de andere kant op maar zoveel zal dat toch niet schelen

Bazzz 22 juni 2020 om 08:35

@Penache
Net als dat je hem nooit onder de 6 minuten hebt gefietst. Ben het helemaal eens met de reactie van zippp404.

Ik heb hem laatst triuwens nog wel onder de 4 minuten gereden, maar als ik dat had gedeeld zorgde dat alleen voor een minderwaardigheidscomplex bij die renners

sooike 22 juni 2020 om 09:28

In mijn goeie tijd (lang geleden) deed ik dit ook binnen de vier minuten. Moet er wel bij zeggen dat mijn vrouw de stopwatch hanteerde. Lang vervlogen tijden dus !

josi 22 juni 2020 om 09:35

Binnen enkele jaren tijd zullen de Nederlanders LBL overheersen, dat is wel duidelijk.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair