Mathieu van der Poel wint in de regen: “Deed me denken aan een klassieker”

maandag 7 juni 2021 om 17:46
Mathieu van der Poel wint in de regen: “Deed me denken aan een klassieker”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel heeft nu al zijn ritzege in de Ronde van Zwitserland beet. De Nederlander kwam in Lachen als eerste over de meet na een aanval in de slotkilometers. “Het was een leuke etappe door de regen. Het deed me denken aan de klassiekers. Ik ben heel blij dat ik het heb weten af te maken.”

Voor de renner van Alpecin-Fenix was het pas zijn eerste rit in lijn na een hoogtestage in La Plagne. “Ik vond het leuk om weer terug te zijn op de weg. Ik wilde hier een rit winnen, omdat de eerste dagen me goed liggen. Dat ik nu al win, maakt me trots. Als je ziet tegen wie ik hier win, dan sla ik deze zege heel hoog aan.”

Tot slot wil de Nederlands kampioen zijn ploeg bedanken, die hem niet alleen van voren heeft gehouden de hele koers, maar die hem ook meehielpen om de koers hard te maken. “Ze moesten van mij de wedstrijd hard maken op vijftig kilometer van de meet en dat hebben ze gedaan. Ik ben trots op ze en wil ze bedanken”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Bobby Solo 7 juni 2021 om 17:51

Wat een koning.

Vrijhoef 7 juni 2021 om 17:55

Wat een topper

A.M.M. Jonkers 7 juni 2021 om 18:01

Wat een klasbak.

peter s 7 juni 2021 om 18:08

Amen!!!

Puncheur du Framboise 7 juni 2021 om 18:13

Wat een puncheur.

willem96 7 juni 2021 om 18:16

Wat een man.

Dikke vrouw 7 juni 2021 om 18:17

Baas !

Merlinappa 7 juni 2021 om 18:17

Wat een baas.

notriple 7 juni 2021 om 18:18

Woorden schieten tekort.

TheBigShow 7 juni 2021 om 18:22

Het is fijn fanboy van Mathieu te zijn

nasibal 7 juni 2021 om 18:28

Wat een lekkerding

horsm 7 juni 2021 om 18:29

Ik dacht al: hij trekt zijn witte broek vast niet voor niets aan!

TheBigShow 7 juni 2021 om 20:21

Was zijn zwarte vergeten

Michelangelo 7 juni 2021 om 21:09

Die witte broek in de regen… dat moet toch geen prettig zicht zijn als je daar achter fietst lijkt me, zeker als Matje met het hol open rijdt!
Geen wonder dat niemand in zijn wiel bleef. Was niet van niet kunnen, maar van niet willen denk ik!

platteprijs 7 juni 2021 om 18:42

Zijn er ergens beelden van te zien?

S'mon 7 juni 2021 om 18:44

https://www.youtube.com/watch?v=jncfcWYUEBA
Laatste 40 km

popo 7 juni 2021 om 18:49

Eurosport na het tennis

platteprijs 7 juni 2021 om 18:50

@ S’mon dank!

popo 7 juni 2021 om 18:49

Jongens jongens jongens!!!

Baukema Tomoulin 7 juni 2021 om 19:29

Eerlijk heel mooi. Maar als hij elke rit als een klassieker rijdt zoals dit voorjaar in de TA is hij alweer uitgeblust tegen de tijd dat de tour begint. Hij kan zich gewoon niet inhouden.

madeinstars 7 juni 2021 om 19:58

Hij reed vandaag juist heel slim. Op eigen tempo die klim opgereden en één cartouche verschoten op het juiste moment om weg te rijden (en nog ff een sprintje, maar dat is voor VdP een peulenschilletje)

Jan Jaap G 7 juni 2021 om 22:00

Hij hield zich knap in op de klim: blijven zitten en geven, maar wel eigen tempo en niet constant reageren. Alaphilippe bleef maar kijken, hopend dat hij hem gelost had, maar het mocht maar niet lukken. Daarna slim gekozen moment om weg te rijden, klassiek. En het dan verschroeiend afmaken. Wat een baas.

Panter 7 juni 2021 om 19:35

Morgen leider in het algemeen klassement! Zeer sterk MVDP!

Bobby Solo 7 juni 2021 om 20:00

Behoort gewoon in de heuvels tot de beste klimmers, knap hoe VDP mee kan op die iets langere steile klim op het eind. Heeft in Lombardije echt wat te zoeken.

Gilberto 7 juni 2021 om 20:16

Enige wat nog mistte was Serena die amateuristisch met de finish vlag wapperde

djboven 7 juni 2021 om 22:40

Hij is het beste wat ons kan overkomen

Danny Peyskens 8 juni 2021 om 09:40

Idd. Zoals Sanremo, waar hij Alaphilippe ook niet kon volgen maar door het lummelen over de top was het deze keer hij die 30meter kreeg en nog een AKmann nodig had om hem naar de meet te brengen.

Om daar nu zelf zó en als fan van hoteldepotel de raken.. ik wacht nog effe als je t nie erg vin.

DatWeetIkOokWel 8 juni 2021 om 09:40

Op naar het geel