Mathieu van der Poel voor eerste bergrit: “Niet veel nut om zo in de Tour te blijven”

vrijdag 8 juli 2022 om 12:29
Video

Ondanks de gedachte aan afstappen op weg naar Longwy, staat Mathieu van der Poel vandaag wel gewoon aan de start van de Tourrit naar La Planche des Belles Filles. Al blijft hij tobben met zijn vorm. “Het heeft niet veel nut om op deze manier in de Tour te blijven”, zegt hij tegen WielerFlits.

“Ik heb niet heel veel nieuwe moed, maar toch een beetje. Ik hoop dat het iets beter gaat dan gisteren, en dat ik hopelijk in de Tour kan blijven. Gisteren was niet aangenaam en het was ook nog de langste dag met volle bak koers. Voor mij was de finish al positief”, gaat hij verder. “We zullen zien wat vandaag brengt.”

Zijn ploeg Alpecin-Deceuninck zal hem niet pushen en hem rust geven. “Mentaal is het niet echt aangenaam om zo rond te rijden. Het heeft niet veel nut om op deze manier in de Tour te blijven, maar ik hoop dat het beter is en dat ik me door de dag krijg. Hopelijk wordt het ooit beter deze Tour. Het is niet in te schatten, dat ik zo slecht ging zijn had ik niet kunnen inschatten. Het is ook voor mij een vraagteken hoe ik mij vandaag voel op de fiets.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!


In onze dagelijkse WielerFlits Update ging het ook over de situatie van Mathieu van der Poel:

Dit artikel delen:

11 Reacties

xistnc 8 juli 2022 om 12:46

Gelukkig kan Sagan straks in de bergen eventueel ook de wheelies maken in de bus.

Scrabslag 8 juli 2022 om 12:46

Het zal voor hem ook echt niet leuk zijn dat hij in deze vorm zo onder de schijnwerpers staat. Hij zal hier in elk geval mentaal sterker dan ooit uitkomen.

Deel Koeper 8 juli 2022 om 12:47

Ik verwacht vandaag nog minstens 4 MvdP berichtjes. Eentje wanneer hij lost tijdens de rit, nog eentje na de rit waarin hij zegt dat het nog steeds niet goed gaat, eentje van de ploeg die zegt dat ze ’t nog steeds niet begrijpen en eentje van analisten die vinden dat hij moet opgeven.

Je zou denken dat er bij nieuws toch af en toe eens nieuwe informatie zit. Het zit in het woord zelf.

Romāns Vainšteins 8 juli 2022 om 12:55

Inderdaad ja. En hijzelf kan er geen moer aan doen want is gewoon één van de vele niet-fitte renners die een beetje zielig in de achterste gelederen rondbungelt, zoals er elke tour legio zijn. Als Fransman die niet weet of hij er ooit nog starten kan begrijp ik dat je blijft doorploegen, dit niet.

RLM 8 juli 2022 om 12:59

Nou, ik mis toch nog een bericht van Adrie die Mathieu in bescherming neemt.

A.M.M. Jonkers 8 juli 2022 om 12:47

Lijkt mij beter om niet meer van start te gaan.
Medische onderzoeken om te laten vaststellen wat er aan de hand is met MvdP.
Doorrijden in de Tour heeft op deze manier geen enkel nut!

drethehague 8 juli 2022 om 12:59

Hij is moe van t voorjaar en giro mooi geprobeerd toch. Blijf maar onnodig weg van de medici .. voor je het weet heb je corona

Alexander 8 juli 2022 om 12:47

Misschien moet er weer iemand hem met een vlag vanachter porren. Dat leek hem mentaal goed te doen;-)

jappe666 8 juli 2022 om 12:59

Weet MvdP nu in ieder geval wel hoe 95% van de veldrijders zich gedurende de winter voelt wanneer de situatie andersom is.

HSV 8 juli 2022 om 13:10

Ik vind het pijnlijk om en zo te zien. Begin echt te denken dat dat telkens wisselen van discipline op het allerhoogste niveau toch niet kan. En na een slechte winter twee grote rondes heb ik sowieso nooit begrepen. Hoop dat hij later dit jaar er weer staat. Twijfel voor het eerst aan zijn omkadering, dat wel.

josemanuelfuente 8 juli 2022 om 13:14

Vandaag rustig aan en morgen nog een keertje proberen.

Headlines

Populair

Materiaalzone