Van der Poel voegt Luik-Bastenaken-Luik en Gent-Wevelgem toe aan programma

Mathieu van der Poel staat morgen alsnog aan de start van Luik-Bastenaken-Luik. Dat heeft zijn ploeg Alpecin-Fenix vandaag bekendgemaakt. “Het is een gek seizoen – kijk maar naar de BinckBank Tour deze week – en samen met de ploeg heb ik besloten om zondag extra wedstrijdkilometers aan mijn programma toe te voegen”, legt hij uit.

“Het is een wielermonument, dus ik ben erg blij dat ik er kan rijden”, gaat hij verder. “Het is moeilijk om te zeggen wat ik er kan uitrichten. Net als de Ronde van Lombardije is het een ontdekkingstocht. Het is een heel zware koers en – misschien net als Lombardije – net te zwaar voor mij. Maar ik ga kijken hoe de koers loopt. Zoals ik zei is het een raar seizoen, waardoor veel goede renners nu de Giro rijden.” Bekijk de video voor meer tekst en uitleg over zijn deelname aan La Doyenne.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

22 Reacties

Geronimo 3 oktober 2020 om 15:54

Tsja, waarom niet eigenlijk, Gold Race is er toch uit en deze week extra rustdag. Maar waarom dan vandaag zo huishouden?

Geronimo 3 oktober 2020 om 16:03

Overigens, geeft Mathieu nu ook al interviews tijdens lange solo’s? Wat een coureur…

Monsieur Bendy 3 oktober 2020 om 17:01

Omdat dit Mathieu is. Die wil gewoon lekker koersen. Laten we blij zijn met dit soort renners. Er zijn er steeds minder en de rest rijdt erbij als voorgeprogrammeerde robots (zie tour en WK als recente voorbeelden). Renners als hij en bv ook De Gendt, zorgen ervoor dat wielrennen leuk blijft om naar te kijken.

Hans Boer 3 oktober 2020 om 17:26

Als je kunt winnen ga je er voor, lijkt me logisch, en wat een absolute topprestatie! Natuurlijk wordt het morgen na deze enorme inspanning wel erg moeilijk, misschien gewoon meerijden om te kijken hoe het gaat en desnoods halverwege afstappen.

Navardauskas 3 oktober 2020 om 19:25

BBT is toch zeker wel een mooie WT koers om op je palmares te hebben + winnen op de Muur. Geweldige koers vandaag hoor!

Morgen is hij geen topfavoriet, er rijdt daar een Frans kereltje rond met een paar snelheidsstrepen. Maar ik ben benieuwd wat hij kan doen, en goed voor hem om deze koers te leren kennen.

Stacey Dijkstra 3 oktober 2020 om 15:58

Toppp!!!

Lance4eva 3 oktober 2020 om 16:14

Yes !

Speedyvreter 3 oktober 2020 om 16:25

Nou, benieuwd of ie na de prachtige inspanning van net het morgen nog een x kan.

thorsen 3 oktober 2020 om 16:29

Dat wordt gewoon een trainingsritje lijkt me. Wellicht in de vroege vlucht zoals hij in de Tirreno ook een paar keer heeft gedaan?

Fast Freddy 3 oktober 2020 om 16:30

Hij moet nu nog even niet aan LBL denken, haha, maar wel GW volgende week.

jooprioolpijp 3 oktober 2020 om 16:32

vdPoel klonk niet erg zeker in het flash interview, of hij morgen meedoet.

Marveloke 3 oktober 2020 om 17:04

Ben benieuwd wat hij kan in LBL. Wil hij daar winnen zal hij wel iets voorzichtiger met zijn krachten om moeten gaan. Daarnaast sluit ik me aan bij Geronimo en Speedyvreter hierboven: is hij morgen wel goed hersteld en kan hij dan nog een keer zo huishouden?

john 3 oktober 2020 om 17:15

Eerst zien dan geloven of hij morgen daar aan het vertrekt staat

Romāns Vainšteins 3 oktober 2020 om 18:20

GW is natuurlijk echt een hartstikke mooie koers voor hem, start van Aert daar?

adelaarvanantwerpen 3 oktober 2020 om 18:51

Ja Van Aert start daar.

Michelangelo 3 oktober 2020 om 19:45

Dan kan Mathieu lekker knechten voor Wout. Hij woont immers ook in Belgie, en na zo’n inspanning als vandaag zou het mij verbazen als hij mee doet voor de knikkers.

Daniel Lassche 3 oktober 2020 om 20:26

@Michelangelo

lekker negatief.

ten eerste is gent wevelgem nog meer dan een week later.
Dus hoezo na zo’n inspanning vandaag kan hij niet meedoen een week later?

wat een onzin.. Hij komt juist goed in vorm voor deze wedstrijden.

Als je zegt morgen wordt lastig om mee te doen geef ik je gelijk maar gent wevelgem?

Domestique 3 oktober 2020 om 20:36

@Daniel: dit is gewoon een hilarisch staaltje sarcasme van Michelangelo dat ondanks hier al 1000 keer eerder geplaatst verdomd komisch blijft.

Jan Blokland 3 oktober 2020 om 19:26

Van der Poel morgen natuurlijk als opvulling na de inspanning van vandaag.
Kan me niet voorstellen dat hij morgen in de finale er nog bij zit.

Daniel Lassche 3 oktober 2020 om 20:40

Opvulling is 90% van het peleton. dus dat is geen schande. Hij kan niet alles winnen natuurlijk. zoals je zegt na vandaag is het lastig. Maar zou mij niet verbazen als hij nog bij de beste 25 zit..

Daniel Lassche 3 oktober 2020 om 20:13

Wel apart dat het nieuws komt dat hij morgen aan de start staat in de middag. En twee uur later in een interview, ja we gaan kijken..

Hij voegt het vandaag toe. En nu toch niet meer?
Of wellicht?

Hij heeft wel iets dat hij altijd wil winnen. Hij praat dan alsof hij kijkt hoe het loopt. maar stiekem wil hij winnen.
Nu zo hard ingespannen dat hij toch terugkrabbeld. omdat winst wel heel moeilijk wordt.

maar bij de uiting was het verhaal kilometers maken.

Vandaag had hij ook twee rondes later aan kunnen gaan.
Maar goed het blijft Mathieu en dat is zijn charme. erin gaan, en alleen meedoen om te winnen

oscarito1908 4 oktober 2020 om 00:40

Tja van der poel blijft een aparte.
Als hij zich morgen goed voelt en de koers blijft gesloten is hij kanshebber.

Headlines

Materiaalzone

Populair