Mathieu van der Poel verliest gele trui: “Ik wil graag door tot Parijs, maar er zijn nog andere doelen”

zaterdag 3 juli 2021 om 17:46
Video

Mathieu van der Poel moest in de eerste Alpenrit zijn gele trui afstaan aan Tadej Pogačar. Op de Col de Romme boog de Nederlander van Alpecin-Fenix definitief het hoofd. “Ik had misschien nog iets langer meegekund, maar er kwam nog een klim aan. Het had geen zin om er tegen te vechten. Ik was in orde, dus ik ben tevreden.”

“Ik heb denk ik niets meer te winnen in deze Tour”, vervolgt Van der Poel zijn verhaal. “Mijn Tour is al meer dan geslaagd. Ik heb langer dan verwacht in het geel gereden en een mooie etappe gewonnen. Op de eerste rustdag gaan we samen zitten. Ik wil graag tot Parijs, maar ik denk dat de ploeg dat niet zit zitten.”

“Er zijn nog andere doelen”, doelt de Nederlander op de Olympische Spelen in Tokio, waar hij als mountainbiker naartoe gaat. “Maar ik vind het best leuk in de Tour, eigenlijk.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

FW07 3 juli 2021 om 17:49

Edit: O, Thijs heeft het weer leuker verpakt op Twitter dan de realiteit.

Zag er verder allemaal redelijk onder controle uit. Zou nu maar gewoon afstappen bij de rustdag.

Renaissance 4 juli 2021 om 00:09

Wat is een betere training dan de Tour? Komende dagen lekker mee peddelen en etappe 14 nog 1x alles geven voor de overwinning. Dan heb je 16 dagen om je voor te bereiden op de spelen met 2 trainingsweken waar elk ander aan de start van de MTB race van mag dromen. Je vliegt door naar Tokio, gaat daar rustig 2 dagen acclimatiseren en wat leuks doen met je familie en vrienden, dan heb je daarna nog 14 dagen trainingstijd. Dat is toch meer dan genoeg?

WoutMathieu 3 juli 2021 om 18:09

Morgen de XCO in Les Gets, vanavond nog even parcours verkennen en even wennen aan de MTB.

boehoe 3 juli 2021 om 18:14

andere doelen jaja, hij heeft zeker gehoord dat Puck Moonen op de markt is.

HSV 3 juli 2021 om 19:05

Op dat vlak heeft Mathieu weinig te klagen.. denk dat zijn Roxanne meer mee brengt aan kwaliteit dan PR Moonen.

Bontempi1962 3 juli 2021 om 21:52

Waar slaat dit op?

Maenhout 3 juli 2021 om 18:18

De liefhebber spreekt.

super 3 juli 2021 om 18:20

Ritwinst, geel en sponsors tevreden. Stoppen met deze onzin en op naar de OS.
Aan Pidcock zal hij een grote kluif hebben, zelfs met een goede voorbereiding

Marszzz 3 juli 2021 om 18:59

Als dit onzin is zijn de Olympische Spelen het ook, zeg nou eerlijk. Ik heb ier ieder geval van genoten!

T80JZ 3 juli 2021 om 18:49

Zelfs Mathieu wordt een liefhebber van de Tour.

notriple 3 juli 2021 om 19:39

Rij die 2 etappes die nog komen op je MTB uit.

Michelangelo 3 juli 2021 om 20:32

Ik had eigenlijk gehoopt dat hij zich de afgelopen dagen nog bemoeid had met de tussensprints en eindsprints. Want volgens mij lag ook het dragen van het groen deze TdF al binnen bereik. Hij heeft al meerdere malen kansen op veel punten in de tussensprints laten liggen. Vandaag, gisteren.

Zou wel een bijzonder TdF debuut geweest zijn, met het dragen van geel, groen en de bollen.

rennerske 3 juli 2021 om 20:43

Interessante gedachte! Benieuwd of vd Poupoupoel zich bewust is geweest van deze historische kans.

peterwinnen 3 juli 2021 om 20:33

Zit morgen in de kopgroep, daar kun je op wachten.

Nils96 4 juli 2021 om 02:55

Precies dat.

hanjovdberg 3 juli 2021 om 21:09

Zou toch de mooiste stunt zijn als hij morgen tijdens de afdaling ineens switcht van fiets en op de MTB de afdaling over de singletracks in de Alpen neemt.

Zou echt geniaal zijn. Beetje zoals Candide Thovex op z’n skies.

Fast Freddy 3 juli 2021 om 21:43

Mathieu kan Zonneveld wel waarderen lijkt het.

Killco 3 juli 2021 om 22:29

Dan kent hij hem nog niet goed genoeg

Ward 4 juli 2021 om 00:32

Is het nu hijzelf of de ploeg die vol voor de OS gaat?

Jean Dumas 4 juli 2021 om 05:37

Best leuk zo’n Tour. Beetje gamen op de kamer.

Blackcanyon 4 juli 2021 om 06:20

Hij heeft zich achterin mee laten drijven, zich niet tot het uiterste gegeven. Op t moment dat t lont in t kruitvat was gegaan laten lossen om zich niet over zijn theewater te hoeven rijden. Die gaat heel binnenkort stoppen en zich op de OS richten. Jammer dat die OS niet vorig jaar waren en we Mattie nu niet meer ervoor zien vechten, want misschien had hij zichzelf nog verrast. Of nog een etappe.

Ed De B 4 juli 2021 om 08:31

Vandaag laatste rit, of helemaal niet starten vandaag.

Headlines

Materiaalzone

Populair