Mathieu van der Poel traint nog 65 kilometer bij na rentree in Druivenkoers

woensdag 24 augustus 2022 om 17:55
Mathieu van der Poel traint nog 65 kilometer bij na rentree in Druivenkoers

foto: Cor Vos

Voor Mathieu van der Poel was de Druivenkoers nog niet genoeg voor vandaag. De Nederlandse kopman van Alpecin-Deceuninck, die in Overijse zijn rentree maakte in competitie, beëindigde de koers als 35ste en besloot na de finish nog eens 65 kilometer bij te gaan trainen.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Van der Poel deed in de Vlaamse eendagskoers niet mee om de overwinning. Hij kreeg ongeveer 55 kilometer voor de finish te maken met een lekke band. MVDP wist nog wel terug te keren in de grote groep, maar besloot daarna om zich in te zetten voor ploegmaat Jasper Philipsen. Die sprintte uiteindelijk naar de vierde plaats, op 13 seconden van de verrassende winnaar Matis Louvel van Arkéa-Samsic. Zelf finishte Van der Poel op 50 seconden van de Franse winnaar.

“Ik wil ook wel weten waar ik sta. Ik heb vooral veel in de fitness gezeten en voor de rest heb ik wel geprobeerd om twee weken wat aan mijn basis te doen. Maar nog niet heel intensief. Dat probeer ik er nu met de koersen in te krijgen”, vertelde Van der Poel voor de finish over zijn rentree in het peloton.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Geit in mijn Kelderman 24 augustus 2022 om 18:18

Er wordt hier in de reacties wel eens schamper gedaan over de professionaliteit qua begeleiding van z’n ploeg, maar hier snoeren ze toch even de mondjes. 65 kilometer naar huis fietsen na een 200 kilometer durende koers, da’s toch logisch?

6
debarreman 24 augustus 2022 om 18:40

MvdP oefent alvast voor de grote klassiekers, rvv en pr.

1
Viktrodriguez 24 augustus 2022 om 18:55

Hoezo snoeren ze hier de mond van de criticasters?

Sowieso is het niet echt bijzonder dat renners een dergelijke afstand naar huis rijden na een race van max 200 km. Daarnaast maar de vraag in hoeverre dit vanuit de ploeg komt en niet gewoon zijn eigen keuze is.

2
Comments 24 augustus 2022 om 20:11

Hij moet z’n krachten kwijt. Eigen initiatief.
Het lijkt mij verstandiger dat Mathieu een professioneler team opzoekt die hem pro actiever aanstuurt en begeleid. En niet alleen achteraf door n opgewonden performance manager wordt bekeken.

1
Japiejo 24 augustus 2022 om 21:49

Als hij rustig naar huis bolt kan dit echt geen kwaad hoor.

0
Viktrodriguez 24 augustus 2022 om 23:15

@ Comments

Daarvoor lijkt me MvdP veel te eigenwijs. Zie zo’n OS. O.a. teamgenoot, bondscoach en zijn eigen teammanager geven iets aan tegen hem persoonlijk, maar meneer gaat uiteindelijk alsnog de fout in op die manier.

-1
re-cycle 24 augustus 2022 om 20:31

Ik klus ook wel eens bij na mijn reguliere werk, maar om dat aan de grote klok te hangen? Je moet een ander niet wijzer maken dan ze zijn, in mijn geval de belastingdienst.

5
Stabanger 24 augustus 2022 om 18:09

Wat un held!

3
debarreman 24 augustus 2022 om 18:11

Klinkt meer als een straftraining cq zelfkastijding. Kan je toch ook bij een echte training doen.

2
Martijn Arensman 24 augustus 2022 om 20:14

Ik verbaas mij meer over het feit dat hierover uitvoerig bericht wordt in de media, en zelfs door de eigen ploeg dan dat Matthieu extra kilometers maakt.

2
poeskescherens 24 augustus 2022 om 20:34

Celebrity, alles wat hij doet is nu interessant kennelijk. Net als bij Wout momenteel.

0
mokum the best 25 augustus 2022 om 09:33

Lijkt mij niet meer dan normaal dat hij dit doet. Hij roept ik wil kopman zijn op dit WK. op het WK rijden de beste renners van de wereld niet te vergelijken met de Druivenkoers dus. Druivenkoers is 200 km en WK schat ik in 260. WK is volgende maand dus als hij de finale wil rijden en dat wil hij zeker zal hij bij moeten trainen om in de finale nog te kunnen demarreren. En denk dat ie ook de Italiaanse najaars koersen wil doen….Uiteraard voor de winst.

1

Een van de minst interessante Mathieu-nieuwsberichten sinds tijden. Hoezo is dit nieuws?

1
Robin van Wijlick 24 augustus 2022 om 18:49

Dacht echt dat dit iets van vroeger was, uit de tijd van Roger zeg maar. Maar goed, het zal wel ergens goed voor zijn.

0
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 18:51

Roger werd er toch ook niet slechter van?

#[email protected]#

0
Geel Zwarte Bril 24 augustus 2022 om 19:08

Ja je moet wat als je de druivenkoers al niet meer kan winnen

-19
Daniel Lassche 24 augustus 2022 om 19:58

Tja wat moet Girmay nu met zijn carriere, nu hij de druivenkoers ” niet kan winnen”

Er wint er maar 1 he.
Betekent niet dat de rest allemaal prutsers zijn

2

Headlines

Populair

Materiaalzone