Mathieu van der Poel over NK wielrennen: “Het zal een slagveld worden”

zondag 23 augustus 2020 om 09:30

Mathieu van der Poel gaat vandaag als topfavoriet van start op het Nederlands kampioenschap wielrennen in Drenthe. De kopman van Alpecin-Fenix vindt er een parcours op zijn maat, met twee korte heuveltjes en een kasseistrook in de finishstrook. “Het plaatselijke rondje is vrij smal, dus het zal sowieso wel een slagveld worden”, blikt de kampioen van 2018 vooruit.

“Ik hecht veel belang aan het kampioenschap”, zegt Van der Poel, die pas laat besliste om toch het NK op de weg te betwisten. “Ik heb vorig jaar in die trui mogen rijden en het is altijd leuk om in een kampioenstrui te rijden. Ik ga wel proberen om kampioen te worden. Normaal gezien past het parcours bij mij, maar een kampioenschap winnen is altijd lastig. Je botst vaak tegen grote blokken op, dus alles zal in zijn plooi moeten vallen om mee te spelen.”

Bekijk de hele video voor een volledige analyse van Mathieu van der Poel over het NK.

Lees ook: Voorbeschouwing NK wielrennen 2020

Dit artikel delen:

36 Reacties

Murcia 21 augustus 2020 om 15:03

Qua parcours is de rode loper voor hem uitgelegd en in dit deelnemersveld is hij de kwalitatief sterkste renner. Lombardije moet hem het juiste zetje hebben gegeven om hier te winnen.

Frank V 21 augustus 2020 om 15:06

Is dat Dries De Bondt die de vragen stelt?

VerstandOpNul 21 augustus 2020 om 15:07

Hopelijk pakt hij hem en in Oktober de RvV in het rood-wit-blauw..

Wheely 21 augustus 2020 om 15:27

Ja moet ie alleen geen Europees kampioen worden!

Beekman 21 augustus 2020 om 15:40

En Parijs-Roubaix

Wheely 21 augustus 2020 om 16:24

En de AGR.

En schaatser.

ParijsIsNogVer 21 augustus 2020 om 17:00

Alpecin, wie is er niet groot mee geworden

xistnc 22 augustus 2020 om 10:11

Ik zag Victor deze week nota bene uit zo’n shampoo-fles drinken!

McMulenga 21 augustus 2020 om 15:40

Heel goed! Zo’n normaal shirt staat vandeP ook helemaal niet. Volgens mij heeft hij ook 9/10e van zijn sport carrière in kampioenstruitjes rondgereden.

Hollow Knight 21 augustus 2020 om 16:07

Wout van Aert heeft 3 Belgische titels in het veldrijden en 2 Belgische titels in het tijdrijden en hij heeft in totaal… 1 dag in de Belgische tricolore gereden (en dan haalde hij de finish niet eens!).

McMulenga 21 augustus 2020 om 16:19

Oké, thanks voor de info maar wat heeft Wout hiermee te maken?

Mark 21 augustus 2020 om 16:53

Van Aert heeft hier alles mee te maken, de twee moeten elkaar blijven vergelijken om juist een stapje verder te komen. Kampioenschapstruien sparen mogen dragen, maar tegelijkertijd meerdere opties hebben. :)

McMulenga 21 augustus 2020 om 16:59

Ah ja dat is waar ook! Mijn excuses, ik was ff vergeten dat je ze niet los mag benoemen. Ik denk trouwens dat van Aert dit weekend Nederlands kampioen wordt.

boenk 21 augustus 2020 om 15:44

Het wordt een slagveld. Hij wil zeggen: “ik maak jullie kapot”. Geef toe, WF, dat had toch een betere kop geweest?

vanSpringel 23 augustus 2020 om 11:04

:-)

FritsvanHoefelen 21 augustus 2020 om 15:53

Het wordt een afvalrace op de VAM-berg

KennyKlimmen 21 augustus 2020 om 16:18

Lachuh

Wildebert 21 augustus 2020 om 16:31

Haha, zeker als het stortregent.

Man met de hamer 21 augustus 2020 om 19:47

Is gewoon goeie humor.

Merlinappa 22 augustus 2020 om 09:21

Dan wordt het echt een puinhoop ja

Duvel 21 augustus 2020 om 15:59

Een slagveld…. ik heb die meters afgeplakte hekken op uitstekende betonblokken langs het parcours zien staan. Laten we hopen dat die niet voor het slagveld zorgen. In ieder geval weinig kans op waaiers met die windschermen langs de weg.
https://twitter.com/NK_wielrennen/status/1295752167610032129

Wheely 21 augustus 2020 om 16:17

Dat zal hij hopelijk niet bedoelen met: “Je botst vaak tegen grote blokken op”

Fast Freddy 21 augustus 2020 om 22:01

Als er een heftig buitje ontwikkeld met wat storm, blijvenmdeze hekken nooit staan. Waarom die zeilen erin??? Dit doen ze bij de tour, of waar ook, ook niet.

Merlinappa 22 augustus 2020 om 09:22

Denk dat de wind alsnog goed merkbaar is hoor. 2 meter hoog en 10 meter van de weg af stelt vrij weinig voor.

Wheely 22 augustus 2020 om 10:01

Volgens mij zijn die zeilen er inmiddels uit, ze zijn me gisteren bij de beloften in ieder geval niet opgevallen.

LightPhoenix 21 augustus 2020 om 16:11

Welke renners van Alpacin-Fenix staan aan de start?

Wheely 21 augustus 2020 om 16:18

Oscar, David en Matje.

Franco Ballerini 21 augustus 2020 om 16:40

Het wordt onderhand wel weer eens tijd voor een Nederlandse overwinning, want sinds de hervatting gaan de Belgen er mee aan de haal.

Mark 21 augustus 2020 om 16:55

Al die Belgen op het NK, het zou verboden moeten worden!

Wheely 21 augustus 2020 om 17:02

De kans dat er iemand wint die in meerdere opzichten veel van een Belg wegheeft is groot.

mackie 21 augustus 2020 om 16:54

Zou me niks verbazen als er na een km of 100 al een kopgroep zou zijn met een man of 20 met 3 / 4 jumbo’s en enkele eenlingen en dat de rest dan al vrij snel gedubbeld gaan worden om dat ze niet beter kunnen of meer mogen

EricV 21 augustus 2020 om 17:24

Beste voor mvdp is gewoon vanaf de start gelijk al gaan net zoals hij met t wk veldrijden deed.

Lambda 21 augustus 2020 om 17:41

Hij zit toch wel erg graag voor dat struikje merk ik

Mischa 21 augustus 2020 om 19:03

Eigenlijk hoeft er niet meer gefietst te worden. Er is maar 1 die de finish zal halen.

hanjovdberg 22 augustus 2020 om 10:03

Hij was gisteren nog een lange training achter de scooter aan het doen. Zag hem bij Wouwse Tol. Altijd leuk een prof spotten ..

chasse patat 22 augustus 2020 om 14:00

Eens kijken of het record van 2012 kan worden gehaald met maar 16 man over de finish.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair