Mathieu van der Poel op pad met oud-wereldkampioen Mario Cipollini

maandag 23 januari 2023 om 19:45
Video

In de aanloop naar de door hem gewonnen Wereldbeker in Benidorm heeft Mathieu van der Poel een stuk samen gefietst met oud-wereldkampioen Mario Cipollini. De voormalige Italiaanse topsprinter postte op Instagram een filmpje waarop hij met MVDP fietst en plaatste er als muziek het nummer ‘We are the Champions’ van Queen onder.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

De inmiddels 55-jarige Cipollini kwam Van der Poel niet ver van Calpe aan de Costa Blanca tegen, waar Van der Poel eerst een trainingskamp met zijn team Alpecin-Deceuninck had en vervolgens zijn laatste voorbereidingen op de cross in Benidorm afwerkte.

De Italiaan heeft nog altijd een goede conditie en ziet er afgetraind uit. Om zijn status als wereldkampioen op de weg in 2002 in Zolder te onderstrepen rijdt hij nog altijd op een fiets met de regenboogkleuren. “Je vertrekt op je fiets en ontmoet Mathieu van der Poel. Hij is zich aan het opwarmen voor de Wereldbeker in Benidorm”, schrijft Cipollini onder zijn post.

Cipollini fietste een groot gedeelte van zijn carrière samen met Mathieu’s vader Adrie van der Poel. Beide renners kwamen uit voor het Mercatone Uno, maar reden niet samen in de brigade van Giuseppe Martinelli. Van der Poel reed er in 1993 met onder anderen de toen jonge talenten Michele Bartoli en Francesco Casagrande. Cipollini verdedigde in 1994 en 1995 de kleuren van deze ploeg.

Cipollini (met opvallende suspension langs de voorvork) samen met Van der Poel senior in Parijs-Roubaix 1994 – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

47 Reacties

Melkzuur 23 januari 2023 om 11:22

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

9
Barry Batsbak 23 januari 2023 om 12:54

Keep your pimphand way strong!

0
Anton van Valouwe 23 januari 2023 om 16:06

"Mario Cipollini is tot drie jaar celstraf veroordeeld. De Italiaanse oud-wielrenner is door de rechter schuldig bevonden aan het mishandelen en bedreigen van zijn ex-vrouw.
"Ik ben blij, gerechtigheid is geschied. Het waren moeilijke tijden, maar nu kan ik weer wat licht zien", zo wordt Cipollini's ex-vrouw Sabrina Landucci geciteerd in de Italiaanse krant Corriere della Sera.
De 55-jarige Cipollini heeft volgens de rechter zijn ex-vrouw jarenlang mishandeld, bedreigd en gestalkt. Hij heeft onder meer een pistool tegen haar voorhoofd gedrukt. De twee trouwden in 2005 en gingen in 2013 uit elkaar.

Behalve de gevangenisstraf moet Cipollini een boete van 85.000 euro betalen. De oud-renner is ook schuldig bevonden aan het bedreigen van de nieuwe partner van zijn ex-vrouw. De straf valt hoger uit dan de eis van het Openbaar Ministerie, die 2,5 jaar celstraf bedroeg."

4
DonQuijote 23 januari 2023 om 17:49

De vraag is dan hoe hij onderweg Mathieu van der Poel tegen kan komen….
Of heeft hij zijn straf al uitgezeten?

Beetje misleidende titel weer heren; bij "op pad zijn" denk ik aan ehhh ja op pad gaan dus afspreken op een bepaalde plek en een rondje rijden.
Maar ze kwamen elkaar dus tegen… vind ik niet onder "op pad zijn" vallen.
Of overdrijf ik nou?

3
Romāns Vainšteins 23 januari 2023 om 17:56

Nee, je overdrijft niet en brengt precies de nuance die men beter aan het artikel toevoegt. Als ze hun eigen lijn 2023 tenminste blieven te continueren.

1
Lay On 23 januari 2023 om 17:59

Zal wel weer een voorwaardelijke celstraf zijn, doen ze wel vaker daar in Italie.

0
Jean Dumas 24 januari 2023 om 15:41

Ik kan me voorstellen dat je wat met elkaar oprijdt, maar om dat nu op Instagram te posten is het zoveelste bewijs dat VDP extra begeleiding nodig heeft.

0
DonQuijote 24 januari 2023 om 17:18

@Jean
Mathieu heeft het toch niet op zijn IG gepost.
Of bedoel je dat niet?

0
Dr. Freakowitz 23 januari 2023 om 12:30

Ik zou me niet al te veel met dit sujet willen associëren als ik Matje was

3
LeoR 16 23 januari 2023 om 11:52

Hadden ze in 1994 nog geen kaders op maat? :D

2
Wheely 23 januari 2023 om 11:56

Haha dat ziet er zeer ongemakkelijk uit en dat tijdens Roubix nog wel.

Wel schitterend zo’n foto uit de oude doos!

2
Grote Plateau 23 januari 2023 om 13:51

idd, alienbrillen, Adrie messcherp en Cipo met een halve pot bronzage op z’n bene

1
Highlander 23 januari 2023 om 16:39

Wel vering! Zie de rijder in de verte. De legendarische “Rock shox roubaix”

1
Jan 24 januari 2023 om 07:09

In 94 juist wel
Nu komt er vanuit Taiwan geen enkel kader op maat
Geen enkele
Ook niet voor de profs

0
Romāns Vainšteins 23 januari 2023 om 12:42

Het lijkt er eerder op dat Cippo hier over de rug van Matje aan het populair doen is.

Wat moet je dan als die knakker er met een camera aankomt? Een officieel statement afleggen dat je tegen meidenmeppen bent?

2
Grote Plateau 23 januari 2023 om 13:52

Het is toch Matje die een verkeersovertreding begaat door de telefoon uit te halen.

-3
Maillot à Pois 23 januari 2023 om 14:10

Matje haalt inderdaad ook zelf zijn telefoon boven voor een selfie.
Maar goed, grote kans dat Matje Wielerflits Boulevard niet leest en niet echt helemaal op de hoogte is van de huidige capriolen van mooie Mario.
Wielerflits zelf had er wel een kritische noot bij kunnen/mogen maken.

3
Mooie Sjors 23 januari 2023 om 18:03

Misschien wilde VDP die foto wel naar het Italiaanse gerecht sturen om te tonen waar hij uithangt? En lachte hij hem nog toe ‘Binnen dit en 48 uur zit jij in de cel, mooie jongen.’ We weten het gewoonweg niet.

1
Grote Plateau 23 januari 2023 om 20:35

Jij gaat er gemakshalve vanuit dat Cipo met de camera aankomt en dat het geen Alpecin ploegleider was?

-1
Romāns Vainšteins 23 januari 2023 om 20:38

Ja.

Namelijk omdat er staat dat Cipo het postte.

Maar goed, er stond ook dat ze gezellig samen ‘op pad’ geweest zijn.

Is er niet ook een gezellige freefighter waarmee ze vrienden zijn? Kunnenze daarmee ook op de instatweet.

1
52voor11achter 23 januari 2023 om 15:36

Mag ik vragen waarom Wielerflits in godsnaam dit soort berichten over Cipollini plaatst? Die gast is veroordeeld voor mishandeling. Hij heeft drie jaar gekregen, dat is niet niks. Het minste wat jullie kunnen bijdragen is deze vent niet meer aandacht te geven.

Ik vind dit echt wielerflits (en elke redelijke journalistieke partij) onwaardig.

2
Michiel 23 januari 2023 om 15:47

Ook goede mensen maken wel eens fouten. Ben blij dat WF niet van de cancel is zoals vele flitsers helaas wel zijn met hun grote woorden

-3
52voor11achter 23 januari 2023 om 16:18

Wat bedoel je precies met die laatste zin?

Klinkt als stemmingmakerij :)

0
Michiel 23 januari 2023 om 16:29

Precies wat er staat, bedoel ik ermee. Je mag het opvatten zoals je wilt :)

-3
52voor11achter 23 januari 2023 om 18:56

Ik weet niet hoe je cancellen definieert, maar het enige wat ik vraag is om bij een niet-nieuwswaardig feitje niet Mario Cipollini te noemen en te roemen (‘oud-wereldkampioen'(ja ik weet dat hij dat is)). Als hij ploegleider wordt, mag je dat gewoon vermelden, maar op een of andere manier denk ik dat dat niet gaat gebeuren.

0
Michiel 23 januari 2023 om 19:26

Vragen staat je vrij, ik zie er zelf geen enkel nut van in hem niet meer te benoemen. Wat levert dat op? Geen irritatie, boosheid, kriebels oid? De man leeft nog steeds en kwam Van der Poel blijkbaar tegen. Past prima in de rubriek die je bij de kapper leest.

-4
Gebruikersnaam 23 januari 2023 om 22:57
Quote:
Ook goede mensen maken wel eens fouten.

Iemand die in een verhit gesprek eens ondoordacht tot fysiek geweld overgaat, daarvan kan je nog veronderstellen dat het een goede mens is die eens een fout heeft gemaakt. Iemand die jarenlang mishandelt en bedreigt, lijkt me gewoon een fundamenteel nare mens.

4
Michiel 24 januari 2023 om 08:53

Ja, dat denk ik ook maar so what? Mag er daarom niet meer over hem bericht worden hier? Wat een treurige wereld zijn we toch in aanbeland en het dringt ook steeds meer door tot WF. Zoek lekker een safe space

0
Romāns Vainšteins 24 januari 2023 om 09:13

American Beauty blijft hoe dan ook een topfilm!

0
Michiel 24 januari 2023 om 09:24

The Usual Suspects, ook zo eentje…..die kijk ik graag terwijl ik op de achtergrond R Kelly draai

1
Romāns Vainšteins 24 januari 2023 om 09:42

Mensen die R Kelly draaien hebben een ander type probleem.

0
Michiel 24 januari 2023 om 09:44

Dat ik denk dat ik kan vliegen vind ik geen enkel probleem

0
Marik 24 januari 2023 om 09:46

Prima verwoord @52voor11achter.

0
Michiel 24 januari 2023 om 09:48

Nou, als je Marik zn zege hebt, haak ik af. Niets aan te doen meer

0
Wheely 24 januari 2023 om 14:07

R. Kelly mag dan een gigantische viespeuk zijn, hij heeft meesterlijke nummers gemaakt. Iedereen die dat niet gelooft moet het nummer Cookie maar eens gaan luisteren. Briljant werkelijk en recht uit het hart!

0
Michiel 24 januari 2023 om 14:59

Ja, wie wil er nou niet likken als aan een Oreo koekie. Al zijn 15 jarige meisjes toch wel een paar bruggen te ver voor een volwassen kerel, ondanks dat Aaliyah zelf 'age ain't nothing but a number' vindt

0
Gelei 23 januari 2023 om 11:46

Dat ziet er niet goed uit voor Roxanne.

1
Lars Maden 23 januari 2023 om 11:59

Ik dacht dat mooie Mario opgesloten zat.

0
speervanger 23 januari 2023 om 12:42

Das Luigi dien andere plumbert

0
Pietspeed 23 januari 2023 om 12:28

Z’n zebratenue zal ie misschien binnenkort weer aanhebben achter tralies. Een charmeoffensief kan geen kwaad. Loopt er nog een beroepszaak of zo? Hij was toch onvoorwaardelijk veroordeeld voor niet het minste?

0
Barry Batsbak 23 januari 2023 om 12:54

Mathieu mag blij zijn dat hij er zonder een bitchslaps vanaf gekomen is dan. Mooie Mario die in de praktijk niet zo mooi is.

0
Arie den Blanken 23 januari 2023 om 13:17

Eind deze week in aanloop naar Besancon soort gelijk filmpje met Chrisophe Moreau?

2
roeleur 23 januari 2023 om 16:25

Dominante Mario kan wel weer z’n handje niet thuishouden en moet vriendje spelen voor de camera.

0
Marveloke 23 januari 2023 om 18:09

Moest een traan laten van het afscheid van Nairoman, maar dit filmpje bracht weer een lach op mijn gezicht: onze godenzoon die fietst met mooie Mario!

0
Verweggistan 23 januari 2023 om 21:45

Even wat ervaringen en ideeën uitwisselen.

0
Wieler-Joke 24 januari 2023 om 13:36

Zal er uit beleefdheid wat mee gepraat hebben maar dit lijkt me niet iemand om mee geassocieerd te worden in de media.

-1
Mooie Sjors 24 januari 2023 om 13:42

Vandaag ook foto op Instagram van Museeuw met een breed lachende Iserbyt, Cipo en een grote paëllapan erbij.

1

Headlines

Populair

Materiaalzone