Mathieu van der Poel na zege in Baal: “Ik had niet de beste benen vandaag”

vrijdag 1 januari 2021 om 16:27

Mathieu van der Poel reed vandaag in Baal wederom soeverein naar de overwinning, maar kende desalniettemin een lastige dag. In het eerste gedeelte van de wedstrijd waren de renners aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijk slaagde de wereldkampioen er alsnog in om het verschil te maken. “Het was een lastige wedstrijd. Ik had niet de beste benen vandaag”, kijkt hij na afloop terug in het flashinterview.

Van der Poel had een mindere dag, waardoor zijn concurrenten lang in de buurt konden blijven. “Ik voelde mezelf niet super,” geeft hij toe. “En ik had de indruk dat Wout ook niet de beste dag had. Dat kan een verklaring zijn.

Van der Poel vond in Baal een parcours dat aansluit bij zijn kwaliteiten. “Ik wist dat er een paar stukken waren waar ik de bovenhand kon nemen. Dat heb ik dan ook geprobeerd”, kijkt hij terug. “Het is een parcours waar ik graag kom. Sinds dat ze hier een vaste route hebben, is de ondergrond wat harder geworden. Het is nog steeds super technisch maar je kan nog wel snelheid halen. Dat is wel iets dat mij ligt.”

Van der Poel komt morgen opnieuw in actie tijdens de (losse) cross van Gullegem. Zondag staat hij aan de start van de wereldbekerwedstrijd in het Zeeuwse Hulst.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Idske 1 januari 2021 om 17:39

Geen 100% brillen meer voor VDP? volgens mij had hij nu een oakley op.

007 1 januari 2021 om 18:10

Klopt. Gisteren kondigde hij het al aan op zn Instagram

winningmood 1 januari 2021 om 22:59

Oakley is ook een veel mooiere bril; zeker voor een kampioen als Mathieu.

Marik 1 januari 2021 om 20:07

Ik heb niet zo heel goed geleerd voor mijn toets. Oh heb ik een 9?

Dit soort klasgenoten waren de ergste en ik kan me zo voorstellen hoe de concurrenten van MvdP zich moeten voelen.

Michelangelo 1 januari 2021 om 20:32

En voor die ene klasgenoot: ben ik nou zo slim of is de rest zo dom…

Ik vind het knap van Mathieu dat hij toch iedere keer probeert om aan te geven dat het echt niet makkelijk ging. Je komt toch ergens op het punt dat je zegt van: “goh, die jongens zijn echt sukkelaars…”

Lalsacien 2 januari 2021 om 08:19

@Marik MVDP heeft wel goed geleerd voor zijn toets. Hij vond alleen dat hij ‘m niet zo goed had gemaakt!

freirefreire 2 januari 2021 om 00:16

Dit klinkt weer een beetje als de Mathieu van vorig seizoen. Gewoon niet de beste benen hebben, en toch relatief eenvoudig winnen. Dit seizoen leek het er even op (Gavere, Namen, Dendermonde) dat hij écht diep in zijn krachtenarsenaal zou moeten tasten voor overwinningen. Het zal hem goed doen dat hij nu een paar keer ‘ouderwets makkelijk’ de cross naar zijn hand zet.

Gala 2 januari 2021 om 08:29

Zelfs al wint hij met 10′ voorsprong dan zegt hij nog dat het niet zo gemakkelijk was als het eruit zag, zeer diep moest gaan, zich niet super voelde of nog iets anders in dezelfde trend. Is de standaardopener van VDP geworden bij het aankomstinterview.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair