Lekke band nekt Van der Poel in Primus Classic: “Maar minder last van mijn rug dan vorige week”

zaterdag 18 september 2021 om 18:25
Lekke band nekt Van der Poel in Primus Classic: “Maar minder last van mijn rug dan vorige week”

Mathieu van der Poel reed zaterdag een goede koers in de Primus Classic, maar een lekke band zorgde ervoor dat de Nederlander kansloos was voor de zege. “Ik moest van voren wisselen en toen was het gedaan”, zegt de Nederlander na afloop.

Uiteindelijk won Van der Poel nog de pelotonssprint voor de achtste plaats, maar nog belangrijker was het goede gevoel in zijn rug tijdens en na de wedstrijd. “Het was vrij goed vandaag. Ik ben blij met de vooruitgang. Bij de fysiotherapeut merk ik dat de spanning er ook steeds meer af gaat.”

“Er is verbetering, dus. Ik schat de kans groter in dan vorige week dat ik het WK ga halen, maar wil eerst zondag nog even afwachten voor ik er wat over kan zeggen. Na het WK zal mijn rug zeker pijn doen. Ik heb er alles aan gedaan om optimaal in vorm te zijn, maar de voorbereiding is natuurlijk niet optimaal.”

Rivaal Wout van Aert gaf deze week aan dat hij hoopt dat Van der Poel het WK zal halen. De renner van Alpecin-Fenix snapt wel waarom. “We weten wat we aan elkaar hebben in de koers. We zijn allebei types die de koers maken en volle bak rijden. Hij is er in ieder geval klaar voor. Er zal een mooie wereldkampioen komen, denk ik”, sluit hij af.

Dit artikel delen:

39 Reacties

lescargot 18 september 2021 om 18:39

Mooi, meer zielen meer vreugd. v Aert, Stuyven &vd Poel allemaal volle bak gaan

Wieuwe Lestra 18 september 2021 om 18:41

gohoh verrassing, oef, gelukkig, opluchting, opwinding, zoveel emoties komen los bij dit nieuws.

Dion 18 september 2021 om 18:45

En dat voor een nuchtere Fries.

Turtlehead 18 september 2021 om 18:46

Trek je gauw een schone onderbroek aan? Dan kunnen wij ook opgelucht ademhalen.

Polleke 18 september 2021 om 18:44

Die is veeel beter dan hij wil laten zien… en aan 90% is hij nog steeds kandidaat voor de wereldtitel….

Soit 18 september 2021 om 18:55

Dat vermoed ik ook…

Scrabslag 18 september 2021 om 19:09

Dat zou kunnen. Echter heeft hij zich in het verleden niet vaak verstopt.

Turtlehead 18 september 2021 om 19:15

Zeker, zeker. En hij start altijd graag vanuit de underdog-rol. Beetje de Vlaamse inslag, zullen we maar zeggen :)

Mechanieker 18 september 2021 om 20:06

Niet overdrijven, vdp die op 90% van zijn kunnen wereldkampioen kan worden……

Wieuwe Lestra 18 september 2021 om 21:03

vdp op 90% ? dan denk ik helaas aan een harrogate scenario

josi 18 september 2021 om 18:54

Klinkt hoopgevend. De voorbereiding is niet ideaal, maar zelfs als hij niet in supervorm is heeft hij op het WK toch nog meer kans dan elke andere Nederlandse renner.

hanjovdberg 18 september 2021 om 18:55

En misschien goed dat een bepaalde renner eens kijkt hoe je nu het beste omgaat met zo’n man van de neutrale wagen. Gewoon rustig blijven en snel weer op weg. Geen gebaartjes, stampvoeten of scheldkannonades. Zo kan het dus ook

Turtlehead 18 september 2021 om 19:16

En dan natuurlijk wel ff het sprintje winnen van het peloton. Ook een mooi voorbeeld.

Romāns Vainšteins 18 september 2021 om 19:40

Ik heb hier thuis een robot geknutseld en zou het zéér op prijs stellen als iedereen zich precies zo gedraagt als hem.

Daniel Lassche 18 september 2021 om 20:02

Op zich gelijk.. maar dit was een koers die er niet toe doet.. Op moment van lekke band weet je, ik ga niet winnen. de 5 waren weg. En het was puur een voorbereidingskoers.

Het blijkt vaak wat lastiger. lekker rustig te zijn als het gebeurd tijdens een wedstrijd waar je maanden hebt naar toegeleefd.

vincenzo 18 september 2021 om 20:35

“als hem” = als hij

Romāns Vainšteins 18 september 2021 om 20:43

Nee, hem is een hem, het is een robot.

Luc La 18 september 2021 om 18:55

Als hij nu alsnog afzegt maakt hij zich nog belachelijker dan het al was. Kleintjes voor een toprenner.

reusjen 18 september 2021 om 19:27

Want je denkt dat hij niet durft en een excuus zoekt om niet te starten? Of zou het ook gewoon zo kunnen zijn dat hij last van zijn rug heeft en er onzekerheid leeft over in hoeverre dit een probleem wordt.

Sjonge Jonge 18 september 2021 om 19:43

Luc La heeft het er maar druk mee

Lalsacien 18 september 2021 om 19:57

Soms is het handig om eerst in de spiegel te kijken voordat er gepost wordt…

Daniel Lassche 18 september 2021 om 20:03

waarom zou hij zich belachelijk maken?
Dat hij fysieke problemen had dat blijkt wel.

Dacht je dat hij voor de lol het WK mountainbike afzegt? zonder Pidcock. Die had hij graag willen winnen natuurlijk als hij goed was.

Romāns Vainšteins 18 september 2021 om 19:20

♪Back.. is.. Back.. , all ríght ♪

Ik schakelde overigens min of meer in toen hij zijn UB40 meets Alpha Blondy act aan het opvoeren was met die neutrale mechaniker, zat hij bij die eerste 5?

HSV 18 september 2021 om 19:45

Ja hij zat van voren.

Kopinkas 18 september 2021 om 20:06

Nee, de vijf waren al gaan vliegen. Hij zat zelf net daarachter, samen met Alphaflip
Over Alpha Blondy gesproken, benieuwd of MVDP echt klaargeraakt voor een Opération Coup de Poing volgende week…

hanjovdberg 18 september 2021 om 21:07

Nee dat klopt niet. Op 22.7 rijdt MvdP achteraan en zie je hem al testen of er iets is met zijn voorwiel. Volgende shot is de aanval van de eerste 2 renners (Senechal en nog een). Op de achtergrond zie je MvdP in zijn micro spreken en vragen om assistentie. Weer volgende shot is MvdP die langs de kant staat … Hij kon dus niet reageren ivm de lekke band.

Kopinkas 19 september 2021 om 01:38

@hanjovdberg
De eerste aanvaller was toch Honoré, gevolgd door Clarke, Sénéchal reageerde op Vandesande en Stuyven.

Merlinappa 19 september 2021 om 06:00

@kopinkas
Toch heeft Hanjo gelijk, alleen haalt hij wat namen door elkaar. Mathieu heeft nooit kans gehad om te reageren.

Huubi 18 september 2021 om 20:28

MvdP zal goed zijn, maar met net wat minder inhoud dan WvA of Colbrelli. Dat is al niet zijn sterke punt, laat staan na zo’n voorbereiding.

Kopinkas 18 september 2021 om 20:41

Inhoud? Wat houdt dat in? Je spreekt in raadselen…

Wieuwe Lestra 18 september 2021 om 21:13

Wees er maar zeker van dat hij die 7uren training nog inlast. Een gelijkenis wat vele grote renners hebben is de trainingsarbeid die ze kunnen opbrengen en hun mogelijkheid om daar heel snel van te herstellen.

Soit 18 september 2021 om 21:37

Inhoud niet zijn sterkste punt? Winnaar, 2e en 4e bij de RVV. En dan hebben we het nog maar niet over de solo in BB tour, Gold Race etcetera.

Etika 18 september 2021 om 23:16

Mathieu kan een bepalende factor zijn voor Wout in de finale om Evenepoel terug te pakken. Hoe graag ik Remco ook heb, ik vertrouw het zaakje niet voor volgende zondag. We will see maar ik zou hem niet geselecteerd hebben. Van Aert zit in de vorm van zijn leven en als Vlaming hoop ik dan ook op 1. Van Aert 2. X 3. X maar de schrik voor een 1. X 2. Evenepoel 3. Van Aert-scenario zit er goed in.

jan jansen 19 september 2021 om 00:42

Remco wordt WK
Prachtige kampioen, die overigens nog langer dan WvA mee kan

Mystery Rider 19 september 2021 om 04:40

Goh, het zou wat zijn, Remco die opnieuw met Colbrelli naar de slachtbank gaat en Van Aert die voor het brons geklopt wordt door zijn ploegmaat Roglic :)

Dag mag Vanthourenhout ontslag nemen als bondscoach, hahahahaha!

Jean Dumas 19 september 2021 om 11:32

Mijn gevoel zegt een podium voor Remco, Mathieu en Wout. Zo niet, dan verslaat Wout Mathieu en Sagan in een groepssprint.

Jean Dumas 19 september 2021 om 07:29

Het is puur genieten van ‘kleine’ koersen als Britain, Luxemburg. Port Epic en Primus in de weken voor het WK. We worden maar verwend als liefhebbers.

Aart van Woud 19 september 2021 om 10:16

Helemaal mee eens Jean!

de adelaar 19 september 2021 om 11:34

Eens! Hopelijk heeft het WK ook een dergelijk mooi verloop… wat betreft MVDP hopelijk haalt ie het maar zou het geen schande vinden als hij mocht afzeggen omdat zijn rug echt teveel last geeft. Los van alle kritieken die er zullen zijn ook van WF trollen. Het Belgisch wielerpubliek eist en rekent min of meer al op dat een Belg in het thuisland Wereldkampioen wordt wat het er niet makkelijker op maakt… normaal gezien blijven de sterkste toprenners over…. Zeker met deze afstand

Headlines

Materiaalzone

Populair