Mathieu van der Poel kijkt uit naar natte Parijs-Roubaix: “Cool!”

Mathieu van der Poel kijkt uit naar natte Parijs-Roubaix: “Cool!”

screenshot

vrijdag 1 oktober 2021 om 07:15
Interview

Mathieu van der Poel maakt zondag zijn debuut in Parijs-Roubaix en dat wil hij niet onopgemerkt laten voorbijgaan. “Ik kijk hier al lang naar uit”, vertelt hij in een online persconferentie. “Ik hoop mijn wegseizoen in schoonheid te kunnen beëindigen.”

Het kan een natte Parijs-Roubaix worden, maar daar heeft Van der Poel tijdens de verkenning niets van gemerkt. “We hebben tot en met Wallers verkend vandaag en de kasseien waren hoofdzakelijk droog, op een stukje na. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen als het zondag gaat regenen”, begon Van der Poel.

Onder meer Wout van Aert en Philippe Gilbert gaven aan geen voorstander te zijn van een modderige editie van de Helleklassieker. De wereldkampioen veldrijden geeft aan dat het mag. “Het zou cool zijn als het regent”, herhaalt hij. “Oké, het wordt dan inderdaad wel wat gevaarlijker. Technischer ook. En je hebt ook niet altijd alles zelf onder controle. Dan wordt het kwestie om valpartijen te vermijden, wat sowieso al het geval is in deze klassieker. Maar als je uit de problemen kan blijven, kom je al een heel eind.”

Op het WK van vorige zondag moest Van der Poel vrede nemen met een bijrol. Hij hoopt dat hij tussen Leuven en Overijse toch nog een paar procentjes sterker is geworden. “Dat WK was mijn eerste hoofddoel uiteraard. Ik wist dat het moeilijk zou worden en dat ik wat geluk nodig zou hebben om in de finale toch nog voor de regenboogtrui mee te doen. Dat is niet gelukt, maar wellicht is mijn conditie er wel wat beter door geworden. En dat ik klaar ben om zondag mijn wegseizoen in schoonheid te beëindigen.”

“Mijn rugproblemen lijken bijna van de baan. Het is nog geen honderd procent zoals het zou moeten, maar op de fiets heb ik er geen last meer van. Of ik zondag kan meedoen voor winst? Ik denk het wel. In een wedstrijd als deze is veel mogelijk. Uiteindelijk ben ik op het WK ook niet helemaal in de vernieling gereden.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Alfons Haavers 30 september 2021 om 18:47

Benieuwd hoe het met zijn plaatsing zit in het peloton. Dat was in het verleden soms wel wat een probleem, en dat lijkt me net van heel groot belang tijdens een natte Roubaix.

Reiger 30 september 2021 om 19:37

Ik heb het idee dat Mathieu met één van de betere ploegen van het veld aan de start staat. Plaatsing is idd iets wat Mathieu minder ligt. Hij lijkt niet erg van dringen en wringen te houden. Vaak vertrouwd hij op zijn talent dat hij het later wel rechtzet. Deze koers kan hij op een goede ploeg vertrouwen die op sommige momenten zelf voor schiftingen kan zorgen samen met DQS.

HSV 30 september 2021 om 18:52

Als hij beter is dan op het WK zou hij idd meer van voren moeten rijden. Reken maar dat het gaat breken in de koers.

Franco Ballerini 30 september 2021 om 18:56

Exact. Aan zijn plaatsing valt nog wel het nodige te verbeteren.

Pol 30 september 2021 om 19:14

@Franco
Jij had ploegleider moeten worden, je weet het altijd veel beter dan de ploegleiders.
OP elke renner heb je commentaar, ik heb hier al een keer gevraagd hoeveel koersen heb jij gewonnen ????? Heb je wel eens op een fiets gezeten of er mee gereden. Ook Sam Oomen heb je weer afgekraakt weet je wat die jongen heeft meegemaakt. Nee iemand afkraken is het makkelijks wat er is, daar moet je niets van kunnen of niets van weten.

SoloSlim 1 oktober 2021 om 10:55

Dat is toch gewoon een feit.. Als er met een grote groep naar het bos zal worden gevlamd weet je op voorhand dat hij niet bij de eerste zal opdraaien.

Neemt niet weg dat hij van alle rennes de beste techniek heeft en in elk bocht voorsprong pakt. De vroege aanval kiezen, vanaf de eerste kasseistroken, zoals in de Antwerp Port Epic, lijkt me voor hem de beste keuze.

Wheely 30 september 2021 om 18:54

Das een mooie Matje!

Dikke Vrouw 30 september 2021 om 19:24

Om 15u wordt het droog en de hele dag wind in de rug. Het zal heeel hard gaan

Reiger 30 september 2021 om 19:38

Nog waaiers in het begin?

Dikke Vrouw 30 september 2021 om 20:11

Als het schuinachter gaat wel ja

Barry Batsbak 30 september 2021 om 20:18

Gewoon wind in de rug of wind in de gekwetste rug?

Harrogate19 30 september 2021 om 20:57

of wind in de medicinaal gemanipuleerde rug?

Barry Batsbak 30 september 2021 om 23:20

Hopelijk maakt Wout zijn medische attesten openbaar. Dat zal Mathieu leren.

Harrogate19 30 september 2021 om 19:31

Datie de laatste banking van de piste ook éénwielerend afwerkt. Wedde datie et kan?!

Evlojami 30 september 2021 om 19:57

Zorgen dat hij voor het BVW bij de eerste twintig opdraait. Daar gaat de blauwe trein op kop. Zit je dan te ver en het is nat fietsen er toch coureurs met een ei in hun broek. Gaan ze dan op hun bakkes en hij zit te ver is de koers gereden. Of het moet door het weer in een crossparcours veranderd zijn.

Wim Kruithof 30 september 2021 om 20:01

Zeer benieuwd naar van der Poel, maar Parijs – Roubaix is ook het monument van pech en er zal veel mee moeten zitten, om met die kei te shinen.

wimvl 30 september 2021 om 20:11

Voor mij één van de top favorieten. Hopelijk is de koers net zo mooi en spannend als het WK verleden week.

Harrogate19 30 september 2021 om 20:58

Je werd niet in de vernieling gereden op het WK nee maar wij waren na je eerdere exploot in de Antwerp Port Epic vrij zeker dat je iedereen in de vernieling ging rijden en met een regenboog zou prijken.

tvm 30 september 2021 om 21:11

Leuk en aardig allemaal, het wordt weer tijd voor een grote vis Matje!

Quintenri 30 september 2021 om 22:41

Optie 1: hij is goed en gaat winnen

Optie 2: hij gaat op het wiel van WVA rijden, hem zo doen verliezen en zelf toch minstens voor WVA proberen eindigen.

Blackcanyon 1 oktober 2021 om 05:51

Als het zondag aanhoudend regent gaan er veel zijn die gemakkelijk naar de finish rijden. Geloof mij maar.
Maar dan wel in een busje een half uur achter de kop van de koers kleumend van de kou en verrekkend van de pijn door een harde smak op die medogenloze kasseien. Ik heb overigens nooit gesnapt dat er wielrenners zijn die er op kicken om over die notenkrakers te rijden. Asfalt of t veld oke, maar tegen kasseien zeg ik nee!!!

Aart van Woud 1 oktober 2021 om 14:46

Ik zeg nee tegen madammen met een bontjas. Of eigenlijk “neen” :)

Wheely 1 oktober 2021 om 15:02

Gelukkig rijden er niet enkel Janetten op Canyons. :p

Verweggistan 1 oktober 2021 om 11:42

Iedereen hier wordt nat van een beetje regen.

Headlines

Materiaalzone

Populair