Mathieu van der Poel kijkt met ambitie uit naar NK: “Ik wil de koers hard maken”

Mathieu van der Poel kijkt met ambitie uit naar NK: “Ik wil de koers hard maken”

foto: © Orange Pictures / SF-Rob Jones

donderdag 28 juni 2018 om 17:49

Mathieu van der Poel is voornemens om zondag niet zo maar mee te rijden tijdens het NK op de weg. Onze 23-jarige landgenoot van Corendon-Circus wil een resultaat rijden. “Uiteraard, anders had ik beter nog wat langer op hoogtestage kunnen blijven”, vertelt hij in een persbericht van zijn ploeg. Van der Poel geldt als een van de favorieten voor de titel.

Net als twee jaar geleden, hoopt MVDP zijn stempel op de wedstrijd te drukken. ““Ik wil er een harde strijd van maken. Heel wat ploegen zijn met aardig wat manschappen en zullen dus proberen om de wedstrijd gesloten te houden. Maar daar wil ik misschien wel een stokje voor steken. Ik wil koersen en nog eens koersen en dan proberen om er in de finale nog een knap resultaat uit te halen. Ik denk dat ik bovendien niet de enige ben die baat heeft bij een zware en vooral open wedstrijd.”

De Europees kampioen veldrijden werkt tussen een aantal Wereldbekers mountainbiken zijn zomerprogramma op de weg af. Het NK vindt plaats in Hoogerheide, daar waar de roots van zijn familie liggen. “Ik ken de omgeving uiteraard erg goed. Net omdat dit NK in de buurt is, heb ik besloten om het toch te betwisten. Ik ken de omloop nog niet perfect, maar dat zal wel geen probleem vormen. Ik weet al dat het vijftien rondes zijn, dat is ook al iets hé”, grapt het toptalent.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Sephiroth 28 juni 2018 om 18:05

Hoop eerlijk gezegd niet dat hij wint. Dan zie je die trui nergens op de weg de rest van het jaar. Of naja, nagenoeg nergens

Explorer 28 juni 2018 om 18:16

Tegen een overmacht aan sprintteams op WT niveau gaat mathieu het niet redden mrt deze tactiek.
Wel leuk hoor, en het zou schitterend zijn voor de koers, maar winnen hmmm nee

Pol 28 juni 2018 om 18:19

Ik hoop dat hij wel wint.Ben een grote fan van hem.Heb 10 juni hier al geschreven dat hij een van de favorieten is.

Tour 28 juni 2018 om 18:37

Wordt het NK nog ergens uitgezonden?

leegloper 28 juni 2018 om 18:44

Willen alle teams een sprint? Dan zou het best saai kunnen worden.

assen 28 juni 2018 om 19:21

Fijn dat hij meedoet, dan wordt het misschien nog een leuke koers te kijken. :-)

Frits des Jeux 28 juni 2018 om 19:26

Hoop niet dat hij wint. De Nederlandse trui hoort om de schouders van een wegrenner die je het hele jaar op weg ziet.

Abdoe 28 juni 2018 om 19:28

Wordt lastig op dit parcours de forcing te voeren en het dan ook nog zelf af te maken, daarvoor moet hij met afstand de sterkste man in koers zijn. Jammer dat hij geen team heeft.

wielrenner 28 juni 2018 om 19:34

Prachtige instelling, maar tegen die pakweg 20 TLJ mannen bereikt hij niets. Er zullen continue gasten van TLJ meespringen die vervolgens in het groepje gaan zitten klooien.
Zo gaat het nu éénmaal elk jaar.

Jean Dumas 28 juni 2018 om 19:38

Hoop dat ie meedoet in de finale. Denk niet dat hij het redt tegen Groenewegen.

Viktrodriguez 28 juni 2018 om 19:40

Jammer voor Mathieu dat er in de achtertuin van zijn familie geen beklimming van enige betekenis ligt om het verschil te maken, buiten eventueel waaiers. Dat klinkt best als een lastige taak voor een tweemansleger tegen TLJ en ongetwijfeld wel wat hulp van een Roompot en anderen.

Mathieu Moller 28 juni 2018 om 19:42

Hij gaat het niet redden. Op procyclingstats staat de top-3 namelijk al vermeld: 1. Sinkeldam 2. Boom en 3. Bouwman. Ik vraag wel af waar ze dat vandaan hebben.

Baik-Baik 28 juni 2018 om 19:47

Ik wens hem veel succes. Start broer David ook?

Het zou wel behoorlijk genant zijn voor de rest van het peloton mocht Mathieu winnen.

MME 28 juni 2018 om 21:43

Zou toch fantastisch zijn mocht hij winnen! Misschien dat dan de grote ploegen nog meer aan hem gaan trekken :)

tylerhamilton 28 juni 2018 om 21:47

@Mathieu Moller
Haha, die zijn er mooi vroeg bij.
Ik teken ervoor, als Sinkeldam weer in dezelfde outfit mag rijden.

mark vv 28 juni 2018 om 22:47

Hij gaat mooie dingen laten zien. Let maar op. Juiste instelling ook

Geronimo 28 juni 2018 om 23:02

Als Sinkeldam kon winnen, dan kan Mathieu het ook. Vergeet niet dat hij dit jaar Bouhanni al versloeg in een sprint…

Romāns Vainšteins 28 juni 2018 om 23:24

‘De Nederlandse trui hoort om de schouders van een wegrenner die je het hele jaar op weg ziet’

Nee, die hoort om de schouders van degene die op het NK het eerste zijn wiel over de finish drukt, dat is het ontwerp immers. Het zou ook totaal niet genant zijn oid want het is gewoon een uitstekende renner, ik zou het een leuke winnaar vinden ongeacht het feit dat hij de weg steeds maar uitstelt.

Mwielerfan 29 juni 2018 om 08:33

@wielrenner daarom is ltj ool zo dominant en wint elk jaar.
@Explorer ik tel maar 1 ploeg met sprinter op wt niveau

sooike 29 juni 2018 om 08:57

Waarom zou vdP die trui niet toekomen als hij de sterkste blijkt te zijn? Het feit dat hij minder op de weg te zien is is toch niet van belang? Ik zou het wel grappig vinden als hij zou winnen al was het alleen maar omdat hij dan een lange neus kan maken naar de sterke blokken die zullen proberen hem tijdens de koers te elimineren.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair