Mathieu van der Poel kent ploeggenoten voor Ronde van Zwitserland

vrijdag 4 juni 2021 om 14:52
Mathieu van der Poel kent ploeggenoten voor Ronde van Zwitserland

foto: Cor Vos

Mathieu van de Poel weet met wie hij de Ronde van Zwitserland gaat rijden. Alpecin-Fenix maakte vandaag de selectie voor de Zwitserse WorldTour-koers bekend. De Nederlands kampioen krijgt onder meer Xandro Meurisse en Silvan Dillier met zich mee.

Naast de Belg en de Zwitser zijn ook de Belgen Floris De Tier en Otto Vergaerde, de Tsjech Petr Vakoc en de jonge Brit Ben Tulett opgeroepen voor de wedstrijd die aanstaande zondag al begint.

Voor Van der Poel is het zijn eerste wedstrijd op de weg sinds de Ronde van Vlaanderen, waarin hij in de slotmeters werd geklopt door de Deense renner Kasper Asgreen. In de tussentijd was de renner nog te zien in een aantal mountainbikewedstrijden en ging hij op hoogtestage naar La Plagne.

flag-be Alpecin-Fenix voor flag-ch Ronde van Zwitserland (6-13 juni)
flag-be Otto Vergaerde
flag-be Floris De Tier
flag-cz Petr Vakoc
flag-nl Mathieu van der Poel
flag-gb Ben Tulett
flag-ch Silvan Dillier
flag-be Xandro Meurisse

Dit artikel delen:

17 Reacties

FritsvanHoefelen 4 juni 2021 om 14:55

Fijn dat hij zijn ploeggenoten kent

vincenzo 4 juni 2021 om 15:51

Zou raar zijn als hij ze niet zou kennen.

Lalsacien 4 juni 2021 om 16:21

Gelukkig maar, anders lijkt het dat hij zo uit de hoogte doet…

Al Phila 4 juni 2021 om 16:32

De vraag is echter niet of hij ze wel of niet kent, maar of zijn ploeggenoten MvdP wel kennen !

Chasse_patate 4 juni 2021 om 15:08

Daar zou je toch niet blij van worden.

Le Blaireau FR 4 juni 2021 om 15:13

Een team van vrijbuiters. Op Vergaerde na.

LSEQS 4 juni 2021 om 15:22

Toch wel opvallend dat Philipsen niet meer in koers is geweest sinds de Ronde van Turkije bijna twee maanden geleden.

Rom 4 juni 2021 om 15:55

Philipsen rijdt Elfstedenronde en Baloise Belgium Tour samen met Merlier volgens PCS. Dus hij komt er binnenkort wel weer bij. Bovendien heeft hij in Zwitserland qua parcours toch niet veel te zoeken.

ddijkers 4 juni 2021 om 15:28

Meurisse liet in zijn tijd bij Wanty leuke dingen zien. Helaas weinig van gezien bij AF.

limburgia 4 juni 2021 om 16:52

En wat is eigenlijk met Roy Jans aan de hand ?
Hij staat nergens op de deelnemers lijst , maar er staat wel een rare tekst langs het Albertkanaal op het wegdek in grote gele letters geschreven.

Verweggistan 4 juni 2021 om 18:33

Jans heeft een knieblessure.

Le Blaireau FR 4 juni 2021 om 19:02

edit wf: houd het netjes
Meurisse moet vaak op kop rijden bij AF, raar genoeg.

Aerosolo 4 juni 2021 om 16:53

Vanwege de foto bedenk ik me dat VDP nog maar 1 wedstrijd gehad heeft waar hij niet op de buis mocht zitten.

disodium 4 juni 2021 om 17:50

@limburgia; dat viel me de laatste maanden ook al op en niet alleen langs het kanaal. Op veel binnenwegen in die buurt. Ik weet er verder niks van maar kreten op de weg kalken is wel heel makkelijk ( en smaad wellicht…)

Quintenri 4 juni 2021 om 18:27

Wat wordt er dan op de weg gekalkt? Ik ben nieuwsgierig…

Vincent Lacressonniere 4 juni 2021 om 20:28

Er staan teksten als “Roy Jans = EPO”, maar die staan er echt al jaren. Vraag me af of het überhaupt wel op deze Roy Jans slaat. In ieder geval, z’n huidige afwezigheid heeft dus niets met die teksten te maken, maar met een blessure.

Le Blaireau FR 5 juni 2021 om 00:06

Ik ben 'm ca. 1,5 maand geleden wel tegengekomen langs de Schelde tussen Gavere en Gent. Was op pad met enkele Gentenaars, geloof Keisse en Vergaerde. Maar Jans is toch geen Gentenaar?

Headlines

Materiaalzone

Populair