Mathieu van der Poel: “Ik hoop op een hele goede dag, dan is er veel mogelijk”

dinsdag 26 januari 2021 om 11:52
Video

Mathieu van der Poel gaat komend weekend, in Oostende, proberen zijn regenboogtrui te verdedigen. “Ik heb me zo goed mogelijk proberen voor te bereiden op het WK”, zo laat Van der Poel weten in een door Alpecin-Fenix gepubliceerde video.

“Het WK is mijn hoofddoel, aangezien de andere veldritten tegenwoordig niet meer zo belangrijk zijn. Ik heb namelijk geen klassementen te verdedigen en hoef mezelf ook niet meer te bewijzen”, zo begint Van der Poel zijn verhaal. De huidige wereldkampioen in het veld won dit seizoen negen van zijn dertien crossen.

De veldrijders krijgen zondag een zandparcours voorgeschoteld in Oostende. Wat verwacht Van der Poel eigenlijk van de mondiale titelstrijd? “We hebben dit jaar nog geen zandcross gehad, dus is het moeilijk te vergelijken met andere wedstrijden. Ik heb het parcours ook nog niet bestudeerd”, aldus Van der Poel.

Verkennen 
“Ik wil altijd eerst het parcours zelf verkennen om zo een gevoel te krijgen”, gaat de Nederlander verder. “Ik heb gehoord dat ze de omloop wat hebben aangepast (in vergelijking met het Belgisch kampioenschap van 2017 in Oostende, red.) en wat zware stroken hebben toegevoegd.”

De Nederlander wist in zijn rijke carrière ook al drie keer de regenboogtrui te veroveren, om precies te zijn in Tábor (2015), Bogense (2019) en Dübendorf (2020). Komt daar aankomende zondag een vierde wereldtitel bij? “Ik denk dat ik een goede kans maak. Mijn laatste wedstrijd verliep heel erg goed. Ik hoop opnieuw op een hele goede dag, net als vorig jaar. Dan is er veel mogelijk.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

FW07 26 januari 2021 om 11:54

Bloednerveus. Heb er vannacht al over gedroomd, dus dat wordt nog wat te komende dagen. Uiteraard won Wout glansrijk.

Limal 26 januari 2021 om 14:07

Was dat dan een droom van een droom of eerder een nachtmerrie? :-)

Westland95 26 januari 2021 om 12:11

Hoop op een gigantisch spannende tweestrijd tussen allebei tot diep in de finale, hebben we eigenlijk nog nooit van ze gezien op een WK.

Lionel Gesink 26 januari 2021 om 12:33

Op basis van het parcours en de weersvoorspellingen denk ik dat Wout gaat winnen. Veel lopen in het zand, veel stoempen door de modder(na veel regen en 3 crossen) en weinig technische passages. Ruim een minuut verschil zou me niks verbazen.

Merlinappa 26 januari 2021 om 14:01

Zand wordt beter berijdbaar met regen; minder lopen dus als je goed door het zand kan rijden. Daarnaast zal het gebied rondom en in het hippodrome goed gedraineerd zijn dus qua modder zal het redelijk meevallen. Lijkt me vooral in het voordeel van MvdP allemaal ;)

Limal 26 januari 2021 om 14:05

Bij (een deel van?) de zandpassage hebben ze naar verluid ook de ondergrond gestabiliseerd zodat er niet gelopen moet worden.

AnderJ 26 januari 2021 om 13:10

Van wanneer is dit interview: “mijn laatste wedstrijd verliep heel erg goed”? Verder is voor een Van der Poel “Op een hele goede dag, is er veel mogelijk” een complete dooddoener.

Limal 26 januari 2021 om 14:04

Afgaande op de achtergrond in de video is dit interview afgenomen tijdens de stage één van de voorbije twee weken.

Limal 26 januari 2021 om 14:10

Zolang er geen materiaalpech optreedt gaat het spannend zijn!

(herhaling nu er een beter/recenter topic is om dit te plaatsen) Hopelijk weet Mathieu wel meer over hoe getijden werken dan de schrijver van een artikel op Sportwereld:
“Wel last Van der Poel naar alle waarschijnlijkheid nog een verkenning in. Die verkenning vindt wellicht donderdagnamiddag plaats, op ongeveer hetzelfde tijdstip als zondag het WK wordt gereden. Kwestie van de wedstrijdomstandigheden zo goed mogelijk na te bootsen. Met een passage op het strand kan Van der Poel dan meteen inschatten hoe het getij is op het moment dat zondag het WK wordt gereden.”

dikkechaap 26 januari 2021 om 14:46

In tegendeel, alleen als MvdP materiaalpech heeft kan het spannend worden.

Headlines

Materiaalzone

Populair