Mathieu van der Poel heeft eerste crosstraining achter de rug

zondag 20 november 2022 om 15:49
Mathieu van der Poel heeft eerste crosstraining achter de rug

foto: Cor Vos (archief)

Mathieu van der Poel heeft zijn eerste veldrittraining van deze winter achter de rug. Dat heeft zijn vader en oud-wereldkampioen Adrie van der Poel laten weten op Twitter.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Van der Poel senior deelt op sociale media een aantal foto’s van Mathieu en David van der Poel die bezig zijn met een training in het bos. De broers hebben dit seizoen nog geen enkele cross gereden.

Het programma van Mathieu van der Poel is ook nog altijd niet bekend. Volgens de organisator van de Wereldbeker van Hulst is de viervoudig wereldkampioen veldrijden er volgende week zondag (27 november) al bij in de Zeeuwse cross.

Mocht MVDP snel terugkeren in de cross, dan heeft dat mogelijk gevolgen voor de deelname van Joris Nieuwenhuis aan de wereldbekers. We maakten daarover een WielerFlits Legt Uit-explainer.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Tool 20 november 2022 om 18:42

In de titel MvdP en ‘rug’ noemen liet me ff schrikken

7
Adorni 21 november 2022 om 08:43

Klinkt weer ontzettend professioneel om nog eens op de crossfiets te zitten net voor je eerste cross.
Met zijn voorgeschiedenis, zie vorige winter, verwacht je toch een aanpak zodat je langer gewend bent aan die fiets voor je in wedstrijd weer voluit moet, weer die rug onder spanning.

0
Grote Plateau 20 november 2022 om 21:59

Gefeliciteerd ‘Thieuke!

dikke kus Conny & André.

-2
Lo squalo del lago di confine 20 november 2022 om 20:06

Één wedstrijd later is Nieuwenhuis opgeschoven van de 72e naar de 52e plek dus nog een wedstrijdje en die hele paniekerige riooljournalistiek onzin-explainer die iemand nodig had om aan zn berichtjesquota te komen kan de prullenbak in.

-5
Maillot à Pois 20 november 2022 om 20:27

Riooljournalistiek is ook weer zwaar overdreven. Ja, de kwestie zal zichzelf snel oplossen, maar in elk geval zal Nieuwenhuis hierdoor niet kunnen deelnemen in Antwerpen. Dus volledig uit de lucht gegrepen was het ook niet.

0
Pietspeed 20 november 2022 om 23:02

Maillot a pois :
Er staat in dit artikel dat het programma van Van der Poel nog niet bekend is, ergo of hij al dan niet in Antwerpen zal starten.

0
Maillot à Pois 21 november 2022 om 00:14

Fair point Pietspeed, ik moet eerlijk toegeven dat ik enkel de reacties las omdat ik het artikel zelf op basis van de titel niet interessant vond.
Dus mogelijk helemaal geen gevolgen voor Nieuwenhuis.

0
Youri IJnsen 21 november 2022 om 08:57

Dank voor je goed onderbouwde reactie, Lo Squalo. Een verrijking ben je.

0
Harry Hek 21 november 2022 om 09:14

Ben het wel met hem eens. Als je dan een “special” maakt met allerlei berekeningen waarom Nieuwenhuis niet geselecteerd kan worden vanwege van der Poel.
Mag je ook best bekijken wanneer Nieuwenhuis dit probleem zelf zou oplossen. Maar daar staat dan weer niks van. Altijd alleen sensatie met het negatieve dat steekt mij ook best vaak hier de laatste tijd.

-1
LeoR 16 21 november 2022 om 13:57

"Dank voor je goed onderbouwde reactie, Lo Squalo. Een verrijking ben je."

Wauw, wat een zure, bijna toxische reactie van iemand die het goede voorbeeld zou moeten geven. Misschien er even de eigen huisregels bijnemen?

Als je niet op een volwassen manier kan omgaan met kritiek, kan je in het vervolg beter gewoon niet meer reageren!

0
Youri IJnsen 21 november 2022 om 23:17

@Harry
Het is niet negatief, maar moeilijke materie uitgelegd. Niets meer, niets minder. Het is geen sensatie. Het feit ligt er dat als Van der Poel komt meedoen, dat dit gevolgen heeft voor Nieuwenhuis zo lang hij nog niet in de top-50 staat. Wat ook gebleken is: in Antwerpen is Joris er helaas niet bij, omdat hij nog niet genoeg punten heeft en bondscoach Gerben de Knegt de aanwijsplek aan Van der Poel geeft. Precies zoals het artikel van afgelopen vrijdag is uitgelegd.

@LeoR 16
Bedankt voor je advies. Maar dat is niet nodig. Als hier iemand constant komt afgeven op werk dat gerechtvaardigd is zonder dat te onderbouwen, kun je tegengas verwachten. Zo werkt het in de volwassen wereld. Ik kan prima met kritiek omgaan, dat heb ik hier intussen al honderd keer aangegeven. Ik vind dat juist fijn, want ik leer ervan en het maakt me beter. Maar ‘die hele paniekerige riooljournalistiek onzin-explainer die iemand nodig had om aan zn berichtjesquota te komen kan de prullenbak in’ is niet bepaald opbouwende en onderbouwde kritiek waar ik iets aan heb. Dat is toetsenbordkrijger die vanuit zijn anonimiteit vreugde haalt uit het neerhalen van andermans werk. Daarvan krijgen we er hier de laatste jaren er helaas steeds meer van. Veel dingen laat ik langs me heen gaan. Maar als je te ver gaat, laat ik dat ook merken. Volgens mij is daar niets mis mee.

-1