Primoz Roglic heeft vlak voor de beklimmingen van de Passo Tre Croci en de Tre Cime di Lavaredo van fiets gewisseld. Het opvallende: de Sloveen had geen materiaalpech.

Roglic wisselde zijn fiets voor een fiets met een enkel voorblad. Dat zorgt ervoor dat de Sloveen met een lichter verzet de laatste beklimmingen kan aanvatten. Het voorblad lijkt erg op die van de Cervelo ZFT-5, de nieuwe mountainbike van Cervelo die eerder deze maand werd gepresenteerd.
Dat de renner van Jumbo-Visma iets van plan lijkt, mag duidelijk zijn.
🚴🇮🇹 | Een bewuste fietswissel van Primoz Roglic vlak voor de laatste twee beklimmingen. Is dit een masterplan van Jumbo-Visma? ⛰️⛰️ #Giro
📺 Koers kijk je op discovery+ pic.twitter.com/GRnY586f9A
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) May 26, 2023
13 Reacties
Ik zou het eerder een redelijk goed bedacht plan willen noemen dan een masterplan
Wat een onzin. Van fiets wisselen en dan er niets mee doen. Hij had beter een ebike kunnen nemen.
Jij had natuurlijk een stuk sneller die klim opgereden. Knap dat je zo vanuit de luie stoel beter kan bepalen wat het nut ervan is dan mensen die er dagelijks mee bezig zijn en verstand van hebben.
Dit was puur om aan de fiets te wennen voor morgen.
Het was reclame voor Sram, de engelse Eurosport commentatoren meldden netjes alle info over de Sram cassette met een 42
Volgens mij zei Bouwman dat Roglic problemen had met zijn fiets en dat deze op de auto stond. Dus plan is wellicht een te groot woord.
Ja dat was ’t masterplan. Dat hebben de heren goed bedacht.
Ik neem aan dat ze voor morgen dezelfde fiets gebruiken als die roglic nu op de tre cime heeft gebruikt. Scheelt de mechaniciens weer wat werk.
Een voorblad minder is minder risico op pech met die troep waar ze nu mee rijden, dus verstandige beslissing.
Zeg dat maar tegen Mollema’s tijdritfiets.
Totdat de ketting er vooraan afvalt. Dan ben je de sjaak
@VDB
Met die nieuwe voorbladen is mijn ketting nog nooit er af gevallen op mijn MTB in 8 jaar, en ik rij zo’n 500 uur pr jaar in het ruigste terrein in de bergen.
Sterker nog, juist met een voorderailleur os de kans groter dat je ketting er van voren af valt.
Overigens vond ik die fietswissel een beetje vreemd uitpakken en lijkt het achteraf meer op een reclame stunt.
Strakke tijdswinst, not