Mark Cavendish: “Iedereen weet dat je wint als je achter Mørkøv zit”

zondag 13 juni 2021 om 15:14
Mark Cavendish: “Iedereen weet dat je wint als je achter Mørkøv zit”

foto: Cor Vos

Dubbel prijs voor Deceuninck-Quick-Step op de laatste dag van de Baloise Belgium Tour. De eindwinst voor Evenepoel, terwijl Mark Cavendish naar de dagzege snelde. De pijlsnelle stand-in voor Sam Bennett behaalde alweer zijn vijfde overwinning van het seizoen. “Iedere zesjarige droomt van het rijden met zo’n ploeg.”

Aan het begin van de week hadden we het erover dat deze ronde zoveel sprinters heeft, meer zelfs dan de meeste grote rondes. Na vrijdag waren we allemaal teleurgesteld, maar Tom Steels hield ons vandaag scherp, ik was erg gemotiveerd en het team was gewoonweg fantastisch. Ik koers niet vaak met Michael Mørkøv omdat hij de vaste lead-out van Sam Bennett is, maar hij moest afhaken voor deze wedstrijd. Maar iedereen weet dat je wint als je achter Morkov zit (lacht). Iedere zesjarige droomt van het rijden met zo’n ploeg.”

“Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat de leiding midden in een sprint zoveel wisselde”, blikt de Manx Missile op gekende wijze terug op de sprint. “We gingen elkaar echt meerdere keren voorbij. Merlier ging vroeg aan, maar uiteindelijk kon ik er gelukkig over komen. Het is altijd fantastisch als Belgisch team in België te winnen.”

De kwestie ‘Tour de France’ werd ook nog even aangesneden. Cavendish sprak van een discussie die vooral door de media wordt gevoerd, niet door hemzelf. “Hetzelfde geldt voor dat record van Eddy Merckx, dat heb ik nooit gestart en dat is nu ook zo. Sam Bennett won vorig jaar de groene trui, hij heeft dan ook het recht om naar de Tour te gaan. We moeten eerst zien hoe hij zich voelt voor wij aan iets anders denken.”

Slotfase etappe 5:

Dit artikel delen:

17 Reacties

Turtlehead 13 juni 2021 om 15:20

Oeioei, en nog rustige, verstandige taal van hem ook. Dat klinkt als het zelfvertrouwen van de man in vorm…
Op naar de Tour!

Ab Normaal 13 juni 2021 om 15:42

Die gaat naar de Tour.

josemanuelfuente 13 juni 2021 om 15:54

Cavendish of Bennett, ben er geen fan van.

Michelangelo 13 juni 2021 om 15:58

Ik ook niet. Maar ik vond het wel mooi hoe Cav straalde bij een overwinning in de Baloise Belgium Tour. Toch niet bepaald de grootste wedstrijd waar hij ooit heeft gewonnen…

Benieuwd nu ook naar de volgende column van Lefevere. Want de contractonderhandelingen met Cav lopen via zijn stukje in het Nieuwsblad naar verluidt.

Westhoek Express 13 juni 2021 om 16:04

naar verluidt jouw hersenkronkel.

DeGroteMolen 13 juni 2021 om 17:19

Toch wel scherp gezien van Patje de Cav nog een kans te geven….

Derierre de la course 13 juni 2021 om 20:37

Naja M heeft hier wel een punt natuurlijk. Lefevre motiveert graag via de media. Wat zijn goed recht is, moeten ze hem geen column geven. Maar fraai vind ik het niet.

roeleur 13 juni 2021 om 23:43

Blijkbaar is hij een zesjarige. Nu wel over de datum inmiddels. Ga aub.

Rufusvb 13 juni 2021 om 17:11

Dat record heeft Cavendish wat mij betreft allang in handen, die heeft het tenminste schoon gedaan.

DeGroteMolen 13 juni 2021 om 17:17

Wat dat betreft kleeft er aan Cav geen smetje inderdaad. Althans, niet voorzover ik weet.

ProfrondeZevenbergen 13 juni 2021 om 18:04

Hoe weet je dat zo zeker? Ik steek voor niemand mijn handen in het vuur.

Derierre de la course 13 juni 2021 om 20:38

Zijn er ooit sprinters van naam met spierversterkers o.i.d. gepakt? Puur om sneller te sprinten zeg maar?

Ivanoviclover 13 juni 2021 om 23:14

Lekker de druk leggen bij de al niet zo mentaal sterke Bennett. “achter Mørkøv kan je niet verliezen”. Success, Sam!

Bazzz 14 juni 2021 om 08:35

Hij maakt al die overwinningen van Bennett toch een stuk minder speciaal met zo’n uitspraak.
Het lijkt bijna wel een sneer richting hem.

Peetvader 14 juni 2021 om 08:44

Zo kan je overal iets achter zoeken he.
Hij geeft hier gewoon een compliment aan Morkov.

Noordbiker 14 juni 2021 om 09:38

@peetvader, helemaal mee eens, gewoon een mooi compliment voor Morkov