Marco Minnaard over Tour-wildcard: “Geen zekerheid dat ik mag starten”

dinsdag 22 januari 2019 om 12:49

foto: Cor Vos

Marco Minnaard is in zijn nopjes met de wildcard voor de Tour de France die zijn ploeg Wanty-Gobert al vroeg heeft ontvangen. De Belgische ProContinentale-ploeg is voor de derde keer op rij uitgenodigd voor de belangrijkste wedstrijd op de wielerkalender.


Het is echter nog niet zeker of Minnaard, die de afgelopen twee keer werd geselecteerd, ook dit jaar de Tour mag gaan rijden. “Nee, totaal niet. Er gaan nog heel wat maanden aan vooraf. In de loop van het seizoen gaan we zien hoeveel kans ik ga maken.”

Lees ook: Alles wat je moet weten over Wanty-Gobert in zes vragen (Wielerflits.be)

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

10 Reacties

krypton 22 januari 2019 om 13:18

Dat lijkt me inderdaad geen zekerheid. Kleurloze renner…

wielrenner 22 januari 2019 om 18:52

In ieder geval niet met zulke lompe opmerkingen als jij.

Mwielerfan 22 januari 2019 om 23:43

Niet echt lomp toch. Heb jij enigszins opmerkelijke prestaties of gedragingen gezien bij hem?

Romāns Vainšteins 22 januari 2019 om 23:58

Stef clement is een topkerel maar een kleurloze renner.

We hebben het hier over wielrenners.

platteprijs 22 januari 2019 om 13:30

Heeft twee prima Tour-deelnames achter de rug. Waarin hij volgens mij zijn taak goed heeft volbracht. Dat zijn kopman in de afgelopen Tour niet volgens de verwachtingen reed, kan Minnaard niet helpen. Reed de Tour van 2018 ook allesbehalve kleurloos, zat toch in meerdere ontsnappingen.

assen 22 januari 2019 om 13:47

Mooi. Komende Tour zal het niet meer de enige ploeg zijn die in de vroege ontsnapping mee wil. Met Direct Energie heb je er in ieder geval al twee. ;-)

Nog een team dat in de vroege ontsnapping mee wil zitten, en dan heb je als sprintersploeg al een incentive om mee te zitten en zelfs mee te rijden (als je niet een absolute topsprinter hebt). En voila – een recept voor een niet al te saaie Tour ligt klaar.

r525 22 januari 2019 om 14:20

Wat bedoel je met ‘niet meer de enige’?
Beide ploegen reden vorig jaar ook?

tdcbolide 22 januari 2019 om 13:58

ik vrees dat men eerder voor een Bart De Clercq gaat in plaats van hem en terecht ook

Sebas 22 januari 2019 om 17:45

De Clercq? Werd in 2017 nog 2e in de ronde van Polen, maar die heeft afgelopen jaar geen koers gereden en gaat met een kunstheup zijn herintrede doen. Eerst maar eens zien hoe dat verloopt.

Franco Bitossi 22 januari 2019 om 17:57

Natuurlijk gaan die mee naar de Tour: betrouwbare Zeeuw, kan aardig berg op en volgens mij ook slapie van Martin.