Magnus Cort zet alles op Milaan-San Remo: “Ben in staat om te winnen”

donderdag 3 januari 2019 om 16:13

foto: LaPresse

Magnus Cort wist in 2018 een flinke stap te zetten, maar de Deen hoopt dit jaar nóg beter te doen. En dan met name in één koers. “En dat is Milaan-San Remo. Ik ben in staat om te winnen”, zo laat hij vol vertrouwen weten aan Politiken.


Er valt iets te zeggen voor Cort, aangezien hij vorig jaar nog als achtste finishte in de Italiaanse lenteklassieker. Twee jaar geleden viel hij er voor het eerst op, door als elfde over de streep te bollen. “Het is een wedstrijd die me ligt”, aldus de renner van Astana. “Ik ben ervan overtuigd dat ik nóg beter kan.”

“Ik denk dat ik Milaan-San Remo kan winnen. Het is een klassieker waar ik echt van droom”, aldus Cort, die zich ook zal richten op de kasseiklassiekers. “Ik wil ook scoren in de Ronde van Vlaanderen, maar Milaan-San Remo is echt mijn hoofddoel.”

Extra druk na uitstekend seizoen
De verwachtingen rondom Cort zullen wellicht hooggespannen zijn, aangezien de 25-jarige renner een uitstekend 2018 achter de rug heeft. Zo won hij etappes in de Tour of Oman én de Tour de Yorkshire, terwijl in het najaar ook nog zegevierde in de vijfde etappe van BinckBank Tour.

Zijn grootste overwinning kwam echter in de Tour de France. In de vijftiende etappe naar Carcassonne versloeg hij Ion Izagirre en Bauke Mollema in een sprint-à-trois.

Dit artikel delen:

7 Reacties

osca freire gomez 3 januari 2019 om 16:20

Ik heb ja gestemd, maar met Cort zijn er nog minimaal 25 anderen die Milaan – San Remo ook kunnen winnen.

hartstikkebedankt 3 januari 2019 om 16:33

Sagan, Kristoff, Démare, Ewan, Matthews, Colbrelli, Stuyven, Gaviria, Degenkolb, Viviani, Bouhanni, Kwiat, Alaphilippe, Laporte, Bennett, Mohoric, Valverde, Nibali, Roelandts, GVA, Van Poppel, Trentin, Hagen zullen ook allemaal op de een of andere manier denken dat ze wel kans maken. Ja het kan maar hij zal niet de allersnelste aan de meet zijn waarschijnlijk.

vluggejapie 3 januari 2019 om 16:46

Splijtende demarrage op de Poggio, gevolgd door een ziedende afdaling en minitijdrit – al dan niet met linkeballende kompanen a la Sagan, Kwiatek, Alaphilippe met wie nog moet worden afgerekend? Hell no. Snelste sprint van een hele bups die naar de meet rijdt? Dan moet hij echt nog een flinke stap zetten. Een Ciolekje offpullen misschien.

KimJungPoels 3 januari 2019 om 17:24

Is me vorig jaar in de sprints echt niet of nauwelijks opgevallen, en ik zou dus ook denken dat er in San Remo bijna altijd wel een sneller iemand bij zal zitten. Maar de heuvels verteerd hij wel steeds beter. Dus wie weet als er een kleiner groepje weg blijft dat hij kans maakt.

Bryan Cuperus 3 januari 2019 om 17:52

Als de koers goed lastig wordt gemaakt, heeft hij nog veel snelheid over, dan is het dus zeker mogelijk. Of misschien wegrijden met een groepje. Bij een rustig koersverloop met een eindsprint zal ie t af moeten leggen tegen de echte massasprinters.

Jan Blokland 3 januari 2019 om 18:00

Cort kan in ieder geval ook goed omhoog. Dus wie weet.

dikkechaap 3 januari 2019 om 18:48

Wat hoopt hij beter te doen?