Magnus Cort naar EF Education First

maandag 26 augustus 2019 om 19:38
Magnus Cort naar EF Education First

foto: Cor Vos (archief)

Magnus Cort maakt een transfer op WorldTour-niveau. De Deense hardrijder maakt in 2020 de overstap naar EF Education First. Hij komt over van Astana. “Ik ben blij met mijn verschillende rollen”, kijkt Cort vooruit. “Ik hoop op kansen om sommige wedstrijden te winnen volgend jaar.”


“Het belangrijkste voor mij bij de keuze voor een ploeg, zijn de mensen. Het is duidelijk dat dit een groep is waar ik goed in pas”, legt de 26-jarige Deen uit. “Dat de ploeg de basis heeft in Girona, is een bonus. Daar ben ik vaak als ik ga trainen. Daarnaast is Engels de voertaal, wat voor mij ook belangrijk is.”

Voor ploegbaas Jonathan Vaughters is Cort een veelzijdige renner. “Hij is heel getalenteerd op meerdere parcoursen. Hij klom met de besten in de slotweek van de Tour de France, kan winnen in kleine groepen of ontsnappingen met zijn snelheid en hij is slim in tactische situaties”, aldus Vaughters. Zelf weet Cort dat ook. “Ik kan werken voor een kopman, helpen in de lead-out van een sprinter of zelf het kopmanschap dragen.”

Cort wist vorig jaar namens Astana een etappe in de Tour de France te winnen. In 2016 sprintte hij namens Orica-GreenEDGE naar twee ritzeges in de Vuelta a España.

Dit artikel delen:

19 Reacties

hardfietser 26 augustus 2019 om 19:46

Tja ik had altijd wel een zwak voor Nielsen. Hoe hij vorig jaar in de Tour een etappe op zijn naam schreef kon mij zeer bekoren. Eerst legde hij zich toe op sprinten. Later is dat van alles wat geworden met dit jaar 1 overwinning in Parijs-Nice. Dat was een heuveletappe volgens mij. Ben benieuwd wat Vaughters met hem van plan is!

Random wielerliefhebber. 26 augustus 2019 om 19:50

Hele goeie aankoop van EF, dat word echt een topteam tegenwoordig!

Sterke pion voor de klassiekers naast Vanmarcke, Bettiol en Langeveld nu al een sterk blok. Naar de Tour met een ‘Kwiato-rol’

Titaantje 26 augustus 2019 om 19:52

Je bedoelt slecht in vorm zijn en vroeg lossen? ;-)

Samlambeej 26 augustus 2019 om 22:40

“De Kwiato-rol” is een schande voor de wielersport. Talent vermoorden met geld.

Titaantje 26 augustus 2019 om 19:52

Hij leek eerst een massasprinter te worden, maar heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een deftige renner voor heuvels en zelfs korte bergen. Hoop wel dat hij bij EF wat meer resultaten kan rijden, want ondanks dat hij goed bergop ging in de Dauphine en de Tour, was het qua korte uitslagen niet veel.

Brecht 26 augustus 2019 om 20:22

sterke renner, jammer dat Vanmarcke niet een paar jaar vroeger een paar van die renners zoals Bettiol en Nielsen in de ploeg kreeg

Random wielerliefhebber. 26 augustus 2019 om 20:54

Bettiol zit er al even hoor, was alleen niet zo goed eerst :p

den OPQS 26 augustus 2019 om 21:06

het is zijn eerste jaar bij EF, zat ervoor bij BMC

Random wielerliefhebber. 26 augustus 2019 om 21:12

Bettiol zit in zijn 6e jaar bij EF en voorloper Cannondale

rovi 26 augustus 2019 om 21:46

Bettiol is er één jaar tussenuit geweest naar BMC.

Kannibaal van Schepdaal 26 augustus 2019 om 22:50

Wat rovi zegt.

west 26 augustus 2019 om 21:02

Vaughters is wel een kei in sprinters-die-nooit-meer-meesprinten kopen.

Emergo 26 augustus 2019 om 21:15

En toch heet de man volgens mij nog steeds Magnus Cort Nielsen

Samlambeej 26 augustus 2019 om 22:41

Hij wil zelf liever Cort genoemd worden want er zijn al zoveel Nielsens in Denemarken…

Magnus Cort Nielsen 27 augustus 2019 om 13:38

Hou je even bij de feiten.

Verweggistan 26 augustus 2019 om 21:33

Astana nu al zes, vooral ervaren renners, eruit en slechts twee talentjes en het zoontje van de ploegleider er in. Raakt het geld daar een beetje op?

Random wielerliefhebber. 26 augustus 2019 om 21:40

Volgens de geruchten is er inderdaad minder budget beschikbaar. Al vind ik Vlasov en Aranburu wel hele goede transfers die ook gelijk van waarde kunnen zijn.

Samlambeej 26 augustus 2019 om 22:43

Vooral die Vlasov is nog eens een Rus die kan wedijveren met de grootste 'talenten van bij ons'.

Magnus Cort Nielsen 27 augustus 2019 om 13:17

Eindelijk mag ik erover praten…