Maakt Mathieu van der Poel zaterdag al verrassende comeback in Milaan-San Remo?

donderdag 17 maart 2022 om 20:17
Maakt Mathieu van der Poel zaterdag al verrassende comeback in Milaan-San Remo?

Mathieu van der Poel staat mogelijk zaterdag aan het vertrek van Milaan-San Remo. Volgens verschillende Vlaamse media keert de Nederlander iets eerder dan gepland terug in competitie. Bij zijn ploeg Alpecin-Fenix zouden er een aantal zieken zijn, waardoor Van der Poel als vervanger is opgeroepen. WielerFlits heeft inmiddels van bronnen rondom Mathieu van der Poel gehoord dat de ploeg de optie om ‘MVDP’ in Milaan-San Remo te laten starten serieus overweegt, maar dat het nog geen bevestiging richting de organisatie heeft gegeven. 

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar
Van der Poel kampte de voorbije maanden met een hardnekkige rugblessure. Zijn veldritwinter telde slechts twee wedstrijden. Daarna volgde een lange rustperiode zonder fiets. Pas eind januari kon hij de training weer hervatte.

Begin februari vertrok hij naar het Spaanse Denia voor een trainingskamp die hij grotendeels solo afwerkte.Aanvankelijk zou de 27-jarige kopman pas in de Wielerweek van Coppi en Bartali (22 tot  en met 26 maart) in het peloton terugkeren om wat koersritme op te doen in functie van de kassei- en of heuvelklassiekers. Die comeback lijkt nu enigszins verrassend al aanstaande zaterdag te zien.

De grote vraag is nu met welke ambities hij aan het vertrek zal staan van La Primavera. De bijna driehonderd kilometer lange koers is niet de meest optimale wedstrijd om na maanden afwezigheid de competitie te hervatten. Al regent het afzeggingen van topfavorieten, wat wellicht toch wat kansen schept. Vandaag werkte Van der Poel nog een training af van 151 kilometer, waarvan een deel achter de motor om de snelheid in de koers te simuleren.

Zijn ploeg Alpecin-Fenix wil het nieuws voorlopig nog niet bevestigen.

Wedstrijdprogramma Mathieu VAN DER POEL

Dit artikel delen:

149 Reacties

Alucard 17 maart 2022 om 20:23

Lekkere duurtraining en hij moet toch in Italie zijn de dagen erna. Dus waarom ook niet.

Bozar 17 maart 2022 om 20:26

Hij zal dan wel meteen weten hoeveel achterstand hij nog heeft ten opzichte heeft van de absolute toppers. Of het moet zijn dat hij Pogiboy uit het wiel knalt op de Poggio, you never know..

Mechanieker 17 maart 2022 om 22:47

Hij weet dan hoeveel achterstand hij heeft of knalt Pogiboy uit het wiel… wat een energieloze opmerking….

Bozar 18 maart 2022 om 08:00

Ik wil maar aangeven dat voor een normaal renner deze race een goeie maatstaf zou zijn om te kijken waar hij staat. Maar het is VDP, en die kan met veel minder training dan anderen toch heel scherp uit de hoek komen. Dus ik acht het niet helemaal onmogelijk dat hij morgen gewoon wint.

Turtlehead 17 maart 2022 om 20:27

Nou ja, zo’n jongen met nul koers kilometers aan de start is beter dan niks, neem ik aan ;)

xistnc 17 maart 2022 om 20:27

Het schijnt overigens om Nils te gaan, die MSR lopend zal afwerken.

Kopinkas 17 maart 2022 om 21:00

Ze gaan Froome in allerijl ook oproepen voor een finaal sprintje op de Poggio…

platteprijs 18 maart 2022 om 07:58

Niet lopend maar rolschaatsend.

VerstandOpNul 18 maart 2022 om 10:34

Klunend schijnbaar..

Cochise 17 maart 2022 om 20:28

Er verslikt er zich nu ergens eentje in z’n koffie. Maakt lelijke vlekken op zo’n geel polo’tje.

Turtlehead 17 maart 2022 om 20:29

Je bedoelt dat Richard Plugge door z’n klapstoeltje is gezakt?

WernerFranke 17 maart 2022 om 20:31

hopelijk decaf op dit uur

Murcia 17 maart 2022 om 20:32

Ik dacht dat je Beer bedoelde

Beer 17 maart 2022 om 20:33

Heel m’n pels vuil ;-)

Murcia 17 maart 2022 om 20:29

Een echte topper erbij na al die afmeldingen is mooi en ik denk dat niemand bezwaar kan hebben tegen een terugkeer aan het front van Matthieu.

Turtlehead 17 maart 2022 om 21:03

Ik lees er in de reacties toch wel een paar… ;)

Unpaved 17 maart 2022 om 20:29

shock and awe.. hij is weer helemaal de ouwe…

wimvl 17 maart 2022 om 20:31

Indien hij mee doet is het mooi voor de sport. Maar de geloofwaardigheid van Mathieu zakt diep onder nul. Ik geloof niks meer van hem. Maar hij heeft voor elk scenario al een excuus. Indien hij goed is is hij weer wereldklasse. Indien hij niet goed is was hij toch nog niet helemaal klaar. Groot renner. Maar als mens stelt hij teleur.

Beer 17 maart 2022 om 20:32

Precies. Grow up Matje.

Alucard 17 maart 2022 om 20:32

Absoluut een van de slechtste mensen ter wereld.

Dikke Man 17 maart 2022 om 20:35

Verschrikkelijk persoon is het. Hoe durft hij geruchten over deelname aan MSR de wereld in te sturen zonder eerst toestemming van ome Wim te vragen?!

Limal 17 maart 2022 om 20:35

Enkele dagen geleden stond er op zijn Strava "the work is done" (in het Spaans weliswaar). Het was dus aangekondigd en niet Mathieu's fout dat jullie niet goed opgelet hebben ;-p

S. Morgenstern 17 maart 2022 om 20:38

Wat een kinderachtig mannetje inderdaad

Theo Bovengemiddelkamp 17 maart 2022 om 20:40

Sorry, maar ALS hij goed is, DAN IS DAT OOK WERELDKLASSE. En als hij geen finale rijdt, dan is dat volgens verwachting. Wees blij dat hij weer mee fietst. Net als Pogacar, of Van Aert zijn dat gasten waarvoor je zelfs voor MSR eens goed gaat zitten.

Wheely 17 maart 2022 om 20:40

Walgelijke vertoning! :D

Cochise 17 maart 2022 om 20:40

Ik zou me nu ook niet meteen de allergrootste fan van MVDP noemen maar kunnen jullie even duiden wat hij juist misdaan heeft nu? Dat zijn ploeg niet uitblinkt in communiceren wisten we al maar hij heeft zelf toch nooit aangegeven wanneer hij precies zou herbeginnen? Het lijkt me medisch gezien ook geen grote leugen om niet exact te weten wanneer een rug voldoende genezen is.
Gek ook dat het nu plots als een voordeel wordt gezien dat je de hele winter stiekem thuis hebt gezeten. Alsof het voor die andere renners wel verplicht is om Mallorca, Omloop en Tirreno te rijden en hij er op een snode manier met een ziektebriefje onderuit is gemuisd.

wimvl 17 maart 2022 om 20:41

@ dikke man. Hij moet helemaal niks. Alleen zou het mooi zijn als hij geloofwaardig zou blijven overkomen.

Lalsacien 17 maart 2022 om 20:51

@wimvl jij kent hem persoonlijk? Zo niet dan ben je geschikt voor de roddelprogramma’s…

wimvl 17 maart 2022 om 21:00

@ man met de hamer. Ik ken hem niet persoonlijk. Voor mij is hij ook absoluut wereldklasse, en ja. Waarom zou hij niet mogen winnen. Een van de grootste mag van mij altijd winnen. En dat hoeft geen Belg te zijn. Alleen een beetje eerlijkheid zou hem beter staan. Ook op

klimmer999 17 maart 2022 om 21:03

Beste Wim. Je weet nooit hoe snel je hersteld van een blessure. Wanneer heeft hij gezegd dat hij pas op die datum terug zal koersen?

Sjonge Jonge 17 maart 2022 om 21:19

Nu niet terug krabbelen Wim, het is en blijft een schandaal als hij meedoet!!

Geit in mijn Kelderman 17 maart 2022 om 21:41

Onvergeeflijk inderdaad. In de lijst met slechtste mensen op aarde heb je Stalin, Hitler, Poetin maar bovenal Matje.

Zonder dollen, wat loopt iedereen hier te zeiken. Toch schitterend dat hij terug is?

KimJungPoels 17 maart 2022 om 21:57

Ben het helemaal eens met Wimvl. Dit is gewoon om Van Aert een hak te zetten. Die heeft zich voorbereid op een Mathieuloze editie en nu start ie toch. Wedstrijdvervalsing is het.

Pietspeed 17 maart 2022 om 22:09

Als Mathieu van de medische staf groen licht heeft en ook van de ploegleiding, en hij heeft er zin in? Wat is er dan op tegen?

Marik 17 maart 2022 om 22:18

wimvl is de enige met de ogen open. Mathieu is een verlengstuk van de Cabal. Hou hem in de gaten Wim!

uitdewaaier 17 maart 2022 om 23:04

v.d.P is niet zo’n zeikert als die mini belg hoor, integendeel. Wim v Vlaanderen

RefleX 18 maart 2022 om 06:10

Als je zijn trainingsarbeid zag dan kan hij echt wel Sanremo rijden. Ja het is lang maar vooral een lange optocht. Niemand zegt dat hij in de finale moet knallen he.

Comments 18 maart 2022 om 06:28

There’s talk on the street it sounds so familiar
Great expectations everybody’s watching you
People you meet they all seem to know you
Even your old friends treat you like you’re something new

Mathieu come lately
The new kid in town
Everybody loves you
So don’t let them down

Vangenechten 17 maart 2022 om 20:31

Niet te doen. Heel de winter doen alsof hij geblesseerd is en dan nu doodleuk beginnen koersen bij de eerste echte klassieker? Dat vage gedoe van die ploeg begint wel serieus op mijn zenuwen te werken. En niet alleen op die van mij heb ik de indruk.

Steven_E 17 maart 2022 om 20:42

Inderdaad, de vergelijking met Putin is nabij “nee hoor we gaan Oekraïne niet binnenvallen.”

Kelder is de Man 17 maart 2022 om 20:42

Klopt. Samen met Wim ben je welgeteld al de tweede. Begin een soort van WA.. Wielerflits Anonymous.

Westland95 17 maart 2022 om 20:45

Blessures kunnen opgelost worden he? Hij is al wekenlang aan het trainen.

Magician 17 maart 2022 om 20:50

A-F is gewoon een heel naar ploegje. Maar ja, nie met onze Matje hè. Dan mond dicht.

Man met de hamer 17 maart 2022 om 20:55

Haha, twee zuiderburen gek gemaakt, missie geslaagd. Petje af voor VDP, hoeft ie niet eens voor te fietsen.

Vangenechten 17 maart 2022 om 21:01

Zuiderburen? Ben nochtans een echte Brabander… En die ‘Anonymous’ begrijp ik ook niet. Maar goed, ik neem Vdp echt niet meer serieus. Wat wil hij eigenlijk bereiken met dit gedoe?

wimvl 17 maart 2022 om 21:12

@Vangenechten. Die Anonymus begrijp ik ook niet hoor. Wij zijn nog een van de weinigen met onze echte naam. Dikke man lijkt me veel meer anoniem.

Dikke Man 17 maart 2022 om 21:13

Nochtans zeggen als Nederlander? Is dit legaal?

Vangenechten 17 maart 2022 om 21:22

@wim dat dacht ik dus ook. Kelder is de anonieme man ;) . Ik breek Vdp trouwens niet af, ik constateer alleen dat hij wereldklasse is in zand strooien.

Sjonge Jonge 17 maart 2022 om 21:23

Hij heeft een kleine 3 maanden niet gekoerst.
Wat is volgens jou dan de minimale duur om weer beginnen te koersen na een blessure?

Agnolutto 17 maart 2022 om 21:29

Ongekend, sommige zure reacties hier. Waar maak je je druk om?! Prachtig zo’n fenomenaal talent weer snel in koers te zien is. En @vangenechten: zandstrooien?!? Heb je z’n strava gevolgd de afgelopen weken? Vermogen, hartslag etc. Alles staat er op. Maak jezelf niet zo belachelijk en ga lekker van de koers genieten.

Arie M 17 maart 2022 om 21:29

En dan moet je natuurlijk beginnen in een kleinere koers. En dat van die zieken zal ook wel verzonnen zijn

Sjonge Jonge 17 maart 2022 om 21:36

2 jaar Corona heeft de groep met complotdenkers stevig doen uitbreiden

Vangenechten 17 maart 2022 om 22:12

De eerste trainingrit sinds de ‘lange’ pauze was 200km aan 35 gemiddeld. Is dat dan realistisch? Dan mag je nog VdP heten, dat is compleet onrealistisch. En de concurrenten zijn niet bang hoor, Matje wordt er zaterdag gewoon af gereden ;).

TheBigShow 17 maart 2022 om 22:34

@Vangenechten

Hoe kom je daar bij? Hij heeft zijn trainingsarbeid langzaam opgevoerd vanaf eind januari, begin februari. En pas eind februari de 200km bereikt

Pietspeed 17 maart 2022 om 23:12

Vangenechten, misschien werk jij wel anderen op de zenuwen? ;-)

Magician 18 maart 2022 om 00:00

@Man met de hamer

Beetje raar om dit op nationaliteit te betrekken (overigens zelf geen Belg) aangezien A-F een Belgische ploeg is met vooral Belgische rijders.

Vangenechten 18 maart 2022 om 09:15

@Pietspeed
Dan is dat maar zo. Sorry voor die paar mensen. Ik denk dat ‘Matje’ wel wat meer mensen op de zenuwen werkt dan die 5 mensen op WF…

Zwarte Panter 17 maart 2022 om 20:39

Hij is nog niet gestart en de suporters worden al zenuwachtig laat staan zijn echte concurenten haha

Limal 17 maart 2022 om 20:40

Guess who's back. Back again. Guess who's back. Tell a friend. Guess who's back, guess who's back, guess whose back's back…

MSR is natuurlijk de ideale koers om de basis nog wat te verbreden – 280 km in de wielen meezeilen en dan kijken of je er nog even wat intensiteit aan vastknoopt of rustig uitbolt tot de finish. Eigenlijk vind ik het dus gewoon een slimme keuze, àls zijn rug volledig genezen is.

Wheely 17 maart 2022 om 20:56

Now this looks like a job for me
So everybody, just follow me
‘Cause we need a little, controversy
‘Cause it feels so empty, without me

De Cabybara van de Conradkade 17 maart 2022 om 21:13

Oh my God, we’re back again
Brothers, sisters, everybody sing
Gonna bring the flavor, show you how
Got a question for you, better answer now, yeah

Limal 17 maart 2022 om 21:52

Cabybara,
You ruined it now,
I hope you can't sleep and you dream about it
And when you dream I hope you can't sleep and you scream about it
I hope your conscience eats at you and you can't breathe without vdP

Arie M 18 maart 2022 om 12:42

Heb r nog een voor de filmliefhebbers:

People keep asking if I’m back and I haven’t really had an answer…But now, yeah, I’m thinkin’ I’m back!

Turtlehead 17 maart 2022 om 20:44

Vandaag 150 km achter de brommer getraind? Dat is net zoiets als Roglic in de slotetappe van PN, dus daar kun je best een eind mee komen…

Limal 17 maart 2022 om 20:46

De vraag is: wil je Roglic/vdP zijn, of wil je de brommer zijn? ;-)

Man met de hamer 17 maart 2022 om 20:59

Liever achter de brommer. Ik ben mentaal aan de zwakke kant.

Kopinkas 17 maart 2022 om 21:02

Pedersen – van der Poel, dat is unfînished business.
Zal niet verbaasd zijn als Trentin morgen ook nog opgeroepen wordt, en als het een hele dag gaat stortregenen zaterdag…

Michelangelo 17 maart 2022 om 21:09

Mooi koerske om weer koersritme op te doen. En wel lachen hoe hier sommigen beweren dat dit een vooropgezet plan zou zijn, dat Matje al die tijd verstoppertje heeft gespeeld, en hier met superbenen aan de start zal staan. Ach ja, er zijn ook nog altijd mensen die op Thierry B stemmen…

Ik ben vooral benieuwd welk niveau hij gaat halen in zijn eerste koers. Meefietsen? Of meer dan dat? Hoe dan ook haal ik in mijn prognostiek een sterretje weg bij Wout.

Vangenechten 17 maart 2022 om 22:28

Je mag me een idioot noemen dat ik Vdp een zandstrooier vind, maar op Thierry B stemmen? Dat doe zelfs ik niet ;)

getteman 17 maart 2022 om 21:14

Nu evenepoel nog aan de start krijgen

Etika 17 maart 2022 om 21:20

Waarom niet eigenlijk. Hij zou nog kunnen verrassen en koers maken.

Turtlehead 17 maart 2022 om 21:30

Dat zou ik eigenlijk logischer hebben gevonden dan MvdP (ware het niet het afhaken in de laatste bergrit in de TA).
En QSA kan er nauwelijks op achteruitgaan…

Michelangelo 17 maart 2022 om 21:30

QS zou er niet zwakker van worden. Maar dan zou ik liever asgreen zien opdraven.

Cochise 17 maart 2022 om 21:51

Evenepoel zit al op de Teide op hoogtestage.

Alfons Haavers 17 maart 2022 om 21:54

Klopt niet, zit in Schepdaal. Hij heeft de uitslagen van Arensman erbij genomen en heeft besloten ermee te kappen. Zinloos.

xistnc 17 maart 2022 om 21:55

De afdaling naar Chio is niet al te lastig.

Limal 17 maart 2022 om 22:02

Het zou wat zijn, San Remco in San Remo

Arie M 17 maart 2022 om 21:22

Ik snap t wel. Lekker kilometers maken en wat trainen op snelheid. Als ie bij de eerste 5 eindigt dan kan ik me wel in de ‘verstoppertje-spelen’ aanklacht vinden. Plaats 5-10 zouden we niets van moeten maken, hij kan gewoon niet langzamer

xistnc 17 maart 2022 om 21:30

Met Mathieu in de vroege ontsnapping komen we de dag wel door, met of zonder inbellers :D

girardengo 18 maart 2022 om 00:12

Je was me voor zie ik.

Alfons Haavers 17 maart 2022 om 21:31

Doet-ie ’t of doet-ie ’t niet?

Iemand pappie al gebeld voor bevestiging?

Michelangelo 17 maart 2022 om 21:34

Ikke… maar hij nam niet op…

Mystery Rider 18 maart 2022 om 05:59

Ik geloof er niks van vooraleer Youri met A3 gebeld heeft ter bevestiging !

Youri heeft hem op speed dial, dus ik verwacht vandaag nog wel een extra artikel met de wijze woorden van A3!

Romāns Vainšteins 17 maart 2022 om 21:36

Als MvdP startklaar is heeft hij gewoon het volste recht om deze koers aan te vangen, gezien zijn rentree op eerst het aardige wk en daarna waanzinnige Roubaix moet je er nog rekening mee houden ook. Vooropgezetheid lijkt me geen sprake van, met Philipsen hebben ze al een soort van outsider en nu er nogal wat coureurs afvallen en MvdP graag wil ruiken ze misschien een buitenkans.

Panache 17 maart 2022 om 21:37

Heerlijk hoe dit team Alpecin Fenix volledig zijn eigen plan trekt, wars van overbodige mediabelangstelling gewoon aan het herstel werken en nu Mathieu als joker opstellen in San Remo. MvdP heeft echt niet voor zijn lol maandenlang een pauze genomen, hij heeft ook de slechtst mogelijke voorbereiding voor 300 km koers. Ik kan mij niet voorstellen dat hij voldoende in vorm is, maar het is een speciale en San Remo is vanwege het makkelijke karakter zeer onvoorspelbaar. Ik geef hem 1 sterretje in de prognose.

Arie M 17 maart 2022 om 21:49

Jij hebt met Jose de Cauwer gebeld

Motta 17 maart 2022 om 21:40

Worden de zuiderburen zenuwachtig,Is echt niet nodig,pas bij de hoogmis nerveus worden beste. Belgen.

Bobby Solo 17 maart 2022 om 21:45

Wat lopen mensen hier nou weer te zeiken?? Mathieu kon niet verder met z’n rug, heeft een maand rust gehouden en is sinds eind januari weer in training. Om van jullie gezeur af te zijn deelt ie z’n trainingsgegevens op Strava. Waarop te zien is dat ie steeds beter wordt. Iedereen weet dat z’n rentree aanstaande is, deze wordt nu een week of half weekje naar voren gehaald wegens personele problemen, so what. En ja, reken er maar dat ie goed is. Het is nou eenmaal Mathieu van der Poel!

Pietspeed 17 maart 2022 om 21:55

De foto onder de kop spreekt boekdelen.
Is dit voor de clickbait of zal het een ver doorgevoerde training worden. En een babbeltje met Pogacar?
Voor het podium lijkt me te ver gegrepen.

Romāns Vainšteins 17 maart 2022 om 21:55

Uit dit topic blijkt wel haarfijn dat MvdP fans minimaal zo makkelijk de kast op te krijgen zijn als het imaginary leger van REVKET adepten. De sfeer is nou niet echt vrolijk te noemen of zo. Hij gaat weer rijden, relax. 1,5 maand terug deed ie nog 33 k op zijn hometrainer.

TheBigShow 17 maart 2022 om 22:01

Er wordt vooral ludiek gereageerd op een paar gekkies. Zie niets zo heel snel mensen echt op de kast

djerkson 17 maart 2022 om 21:56

Een comeback in een koers van meteen 300km, lijkt me niet ideaal. Ging zijn omgeving hem niet afremmen?

Barry Batsbak 17 maart 2022 om 22:46

Het is praktisch een wandeletappe voor 90% van het veld. De renners met ambities hoeven alleen de laatste 30km nog wat extra aan te zetten, de rest peddelt lekker uit. 300km is voor profrenners nou echt niet zo’n opgave.

Pietspeed 17 maart 2022 om 23:32

Eens met Barry. Vroeger had je Bordeaux Parijs a 557 km. In 1966 nog gewonnen door Jan Janssen. Dus moet te doen zijn;-)

bartp25 18 maart 2022 om 09:52

Ik vraag me ook af of dit verstandig is, hopelijk geeft de ploeg ook aan dat het geen schande is om te laten lopen mocht het zijn. Als hij zich gelijk in zijn eerste koers gaat forceren zijn we hem weer langer kwijt ben ik bang.

  • 1
  • 2

Headlines

Materiaalzone