Lowlands Tour voorlopige naam Eneco Tour

maandag 20 maart 2017 om 09:02
Lowlands Tour voorlopige naam Eneco Tour

foto: Sirotti (archief)

De Eneco Tour gaat vanaf dit jaar door het leven als de Lowlands Tour. Dat valt te lezen op de website van organisator Golazo. Welk bedrijf de nieuwe hoofdsponsor wordt, is nog niet bekend. De rittenkoers door Nederland en België staat volgens Golazo op de kalender van 6 tot en met 13 augustus.

Tijdens de afgelopen editie kondigde Eneco aan te stoppen met de hoofdsponsoring van de WorldTour-wedstrijd. Begin februari bevestigde Golazo aan WielerFlits al dat er een nieuwe naamgever gevonden was, maar dat zij later pas dit bekend zouden maken.

Update 20-3: Organisator Golazo laat in een reactie aan WielerFlits weten dat de naam Lowlands Tours een voorlopige werktitel is. Over een tiental dagen hoopt de Belgische organisator tijdens een persconferentie de definitieve naam bekend te maken.

Dit artikel delen:

37 Reacties

Thijs E 19 maart 2017 om 22:57

Les 1 bij de marketing cursus: als je nieuws hebt, knip dat op in stukken, dan heb je meer exposure.

Door de naam heb ik trouwens meer festival-associaties dan iets met wielrennen.

miguelon 19 maart 2017 om 22:57

Pffff

Mkay 19 maart 2017 om 22:57

Geef mij maar de Pinkpop Tour.

Tuttipazzi 19 maart 2017 om 23:00

Noem het dan de Ronde van de Lage Landen of iets dergelijks. Dit klinkt nergens naar en doet inderdaad meer denken aan het muziekfestival.

Chrys 19 maart 2017 om 23:32

Alsjeblieft zeg. Dit is nog tien keer erger dan al die eendaagse koersjes die zichzelf Classic noemen

Jackpot 19 maart 2017 om 23:34

Ik dacht in eerste instantie dat dat muziekfestival de sponsor en direct naamgever was geworden. Jammer dat ze het niet gewoon in 1 keer naar buiten brengen maar zou zoals hierboven aangegeven inderdaad wel met publiciteit te maken hebben.

djoriana 19 maart 2017 om 23:55

MOJO?

KnightBiker 19 maart 2017 om 23:56

Lowlands tour is met name bedoelt voor een herkenbare naam in het buitenland: vlaanderen en Nederland zijn samen de lage landen.
Dat de naam hier niet goed werkt is van minder belang, maar niet echt handig voor een eventueele hoofdsponsor.
Verder vind Ik het tijdstip van vlak voor het Wk echt beter, meer kans op Flandrien weer.

Hoebele 20 maart 2017 om 00:06

Ach kunnen we tenminste zeggen dat we in augustus naar Lowlands gaan. Met de hoofdact: de grote Sagan-show!

Lopopodium 20 maart 2017 om 01:05

Spannend hoor…

Wheely 20 maart 2017 om 01:21

Vreemd om een groot sportevenement dezelfde naam te geven als een megafestival wat nog geen week later plaatsvindt.

nederbelg 20 maart 2017 om 01:39

@chris
De T-W Classic? ;-)

Spruch 20 maart 2017 om 07:19

Geen hond buiten wat fanatieke festival-volgers uit België en Duitsland die weten dat er een festival is dat Lowlands heet. En het is een internationaal duidelijke naam, dus ik snap de reacties hierboven niet zo.

kleomantre 20 maart 2017 om 07:37

Ik snap de reacties wel. De onnodige neiging om hier alles popi jopie in het Engels te doen, wat soms zelfs lachwekkend is.

Romāns Vainšteins 20 maart 2017 om 07:40

Ik zou ze als Lowlands aanklagen ook nog en zo’n festivalbekendheid draagt verder dan Spruch denkt hoor. Zitten er trouwens buiten die fanatieke festival-volgers uit België en Duitsland nog velen te wachten op dit ?

TykkeThor 20 maart 2017 om 08:26

Krijg je eindelijk de kans om dat rondje een fatsoenlijke naam te geven zonder sponsorbelangen en dan is dit het beste wat je kunt verzinnen…

BBoom 20 maart 2017 om 08:31

1 aprilgrap neem ik aan.

achtpuntzes 20 maart 2017 om 08:32

een clubje overbetaalde marketinggasten zit wekenlang te brainstormen op de ultieme koersnaam en dan komen ze met dezelfde naam als Neerlands grootste muziekfestival… right.

Abdoe 20 maart 2017 om 08:39

Kan echt niet natuurlijk. Wat heeft een wielerwedstrijd nou te maken met een evenement waar massaal met allerlei dope wordt geëxperimenteerd? O, wacht…

Frits des Jeux 20 maart 2017 om 08:40

En dan begin Februari heel interessant doen over een nieuwe naamgever en dan hier mee komen? Dan doe je als organisatie belachelijk uit de hoogte. Waarom had deze naam zonder ook maar een enkele sponsornaam toen al niet bekend gegeven worden?

HoofdIsVrij 20 maart 2017 om 08:58

De Ardennen en Limburg worden dan zeker niet meer opgenomen in het parcours? 7 sprintetappes?

Kopdrveur 20 maart 2017 om 09:00

Misschien mag Yourie van Gelder dan ook wel meedoen.

Koel 20 maart 2017 om 09:08

Romāns Vainšteins – 20 maart 2017 om 07:40
Kletskoek en kansloos, het zit niet in dezelfde bedrijftak/productgroep en hoe meer de naam wordt genoemd, des te beter het is.
Ik neem niet aan dat "JUMBO" van de legpuzzels de supermarktketen met dezelfde naam heeft aangeklaagd….

Wheely 20 maart 2017 om 09:18

Door de update vermoed ik dat het echt een 1 april grap is.

thorsen 20 maart 2017 om 10:13

Alle comments hier over de naam kunnen de prullenbak in, het is slechts een werktitel.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair