LottoNL-Jumbo twee jaar langer door met Amund Grøndahl Jansen

vrijdag 6 april 2018 om 13:38
LottoNL-Jumbo twee jaar langer door met Amund Grøndahl Jansen

foto: Marcel Koch

Amund Grøndahl Jansen maakt ook de komende twee jaar deel uit van LottoNL-Jumbo. De 24-jarige Noor rijdt sinds vorig seizoen bij de Nederlandse ploeg van manager Richard Plugge. Jansen is een klassieke renner die dit seizoen ook een belangrijke pion is in de sprintvoorbereiding van Dylan Groenewegen.

“Talentontwikkeling en zelf opleiden zijn onze speerpunten. Dat Amund langer bij ons blijft, is een logische stap en mooi dat hij dat zelf ook graag wilde”, geeft Plugge aan.

“LottoNL-Jumbo is de perfecte ploeg voor mij”, voegt Jansen toe. “Ik kan er mijn ding doen en heb er een goede klik met mijn trainer. Ik kan er het programma dat me ligt, met de voorjaarsklassiekers, rijden. Daarin heb ik vorig jaar een grote stap gezet, wat zich uitbetaalde in het najaar. Een zege ontbrak er echter nog aan. Die ambitie kan ik hopelijk dit seizoen verwezenlijken.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Casar 6 april 2018 om 13:47

Erg goede zaak

ghostwriter 6 april 2018 om 13:52

Prachtig nieuws voor de mensen die de LottoNL ploeg een warm hart toedragen. Jansen ontwikkeld zich goed en is nu al een belangrijke knecht voor de sprinttrein van Groenewegen en de klassiekers. Hopelijk kan hij zich goed door blijven ontwikkelen zodat hij straks ook zelf uitslagen kan rijden in (semi-)klassiekers. Hij is behoorlijk explosief dus als hij met een klein groepje om een overwinning kan sprinten is hij zeker een kanshebber.

Wielerfan1987 6 april 2018 om 13:52

De goede contractverlengingen blijven maar komen!

Komi 6 april 2018 om 13:55

Mooi nieuws! Hopelijk dit jaar weer een stapje zetten en dan volgend nog meer van voren koersen in de voorjaarskoersen

west 6 april 2018 om 14:08

Meenemen naar de tour dan?

HoofdIsVrij 6 april 2018 om 14:14

Voor mij een onopvallende renner. Dacht dat hij toentertijd alleen was aangetrokken zodat Halvorsen zou volgen?

wouter 6 april 2018 om 14:18

Blij mee! Ik denk dat er echt heel veel potentieel in deze jongen zit… In veel koersen moet hij werken en de echt grote wedstrijden nog leren waardoor uitslagen weinig zeggen nog. Maar m.n. het najaar was veel belovend, laat hem maar inhoud en kracht opdoen. Klein prijsje rijden in het najaar. Volgend jaar grote sprong voorwaarts…

LutsenkoFan 6 april 2018 om 14:18

Nee het was voor Halvorsen een reden om misschien voor Lotto Jumbo te kiezen.

josi 6 april 2018 om 14:22

Goede zaak. Een belangrijke renner in de sprinttrein en dit jaar ook weer een stapje beter in het (semi-)klassiekerwerk. Gelet op zijn leeftijd en ontwikkeling moet er op dat gebied in de toekomst ook nog wel meer in zitten.

vlek 6 april 2018 om 14:38

Jansen is dit voorseizoen samen met Roosen (en Leezer) heel belangrijk geweest voor Groenewegen. Daarmee heeft hij eigenlijk al genoeg meerwaarde voor een contractverlenging. Vorig najaar was hij daarnaast heel behoorlijk in kleinere koersen en dit voorjaar was er ook even een veelbelovende flits in het openingsweekend. Helaas na dat laatste wat te vaak tegen pech aangelopen (Kuurne, E3 en naar eigen zeggen ook in Vlaanderen), maar de potentie om in Vlaanderen finales te rijden is er weldegelijk.

jvh93 6 april 2018 om 14:40

Goed nieuws! een van de renners die de meeste groei heeft doorgemaakt afgelopen seizoen en waar absoluut nog potentie in zit. Daarnaast vanaf dit seizoen een belangrijke man voor de sprinttrein en tevens kan hij uitgroeien tot 1 van de belangrijke mannen in de klassiekers. Go TLJ!

kiryienka 6 april 2018 om 15:14

Goed nieuws! Liet zich vorig jaar al nadrukkelijk zien in de najaarskoersen. Dit jaar in de sprinttrein doet hij het ook prima.

Rhohan 6 april 2018 om 15:34

Kan iemand mij dan uitleggen waar dat potentieel hem in zit? Sprinten heb ik hem nog weinig zien doen (schijnt redelijk snel te zijn), finales rijden heeft ie ook nog niet of nauwelijks gedaan, in WT-wedstrijden kwam ie er al helemaal niet aan te pas en de koersen die hij vooraan meespeelde, waren op het instapniveau voor veldrijders die in het tussenseizoen komen koersen.
Maar goed, ik hoor het graag van mensen die deze jongen wel zijn opgevallen.

kelderfan 6 april 2018 om 15:43

Heel mooi dat TlJ dit talent langer aan zich kan binden. Amund Jansen heeft zich prima ontwikkeld en met Timo Roosen is hij ook belangrijk voor de sprinter Groenewegen.

GroenewegenDylan 6 april 2018 om 16:03

Goed nieuws! Met Groenewegen (sprint), Roglic (kleinere rondes) en Kruijswijk (grote rondes) de speerpunten voor de komende jaren. Daarachter met George Bennett en Van Poppel ook wat renners die in de toekomst wat kunnen gaan winnen. Daarachter wat aardige knechten en grote talenten. Indien Roglic en Bennett zich blijven doorontwikkelen kunnen zij volgend jaar ook uitgroeien tot renners die klassement kunnen rijden in de grote rondes. Dan heb je er 3 die het aan kunnen.

Zou voor Lotto-Jumbo goed zijn om afscheid te nemen dure, weinig presterende krachten als Lars Boom en Robert Gesink. Kun je daarvoor (met het extra budget wat beschikbaar komt) wellicht een topper voor het voorjaar halen (Van Avermaet?)

tdola 6 april 2018 om 16:30

Bennett moet dan eerst nog verlengen, is ook einde contract.

kelderfan 6 april 2018 om 17:35

Bennett moet zeker nog verlengen, maar niet allemaal tegelijk. Eerst maar ’t contract van Roglic openbreken en verlengen t/m 2021.;)

rahimns 6 april 2018 om 19:15

@Rhohan het is in ieder geval een jongen met veel inhoud. Tot nu toe doet hij het gewoon goed. Hij is een belangrijke pion in de sprinttrein van Groenewegen en ook in het klassieke werk heeft hij tov vorig jaar toch weer een stap gezet. Het is nog iets te vroeg om te zeggen of deze jongen ook echt een winnaar gaat worden, maar het zou wel eens een hele sterke knecht kunnen worden en die heb je voor de toekomst ook nodig. Hij heeft zijn verlenging zeker verdiend.

Mwielerfan 7 april 2018 om 00:10

@groenewegen dan kun je ook wel zeggen dat kruijswijk weinig presteert. Zelfs in zn beste jaren wint ie niks en op 1 4de plek na zijn die goede jaren slechter dan boom zn magere afgelopen jaar.
Agj zie ik in komende 3 jaar wel plouay winnen.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair