LottoNL-Jumbo tevreden met Eneco Tour ondanks missen eindpodium

maandag 26 september 2016 om 09:53
LottoNL-Jumbo tevreden met Eneco Tour ondanks missen eindpodium

foto: Marcel Koch

LottoNL-Jumbo is met twee renners in de top-10 van de Eneco Tour geëindigd. Ondanks het missen van het eindpodium is de ploeg tevreden met de vijfde en zesde plek van Jos van Emden en Wilco Kelderman. De eindzege in de WorldTour-wedstrijd door Nederland en België ging gisteren naar Niki Terpstra.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
“Vijfde worden op dit niveau is natuurlijk mooi, maar het is toch balen dat ik op slechts een paar seconden van het podium finish”, zegt Jos van Emden in het persbericht van de ploeg. “De koers is echter voorbij en ik kan alleen maar tevreden zijn met dit resultaat. Dit was een van de grote doelen voor mij dit seizoen, en als het dan lukt is dat wel erg mooi.”

“We hadden als doel om te strijden voor het klassement, en dat is gelukt”, laat Wilco Kelderman weten. “Het is jammer dat we dan zo dicht bij het podium zitten, dan ga je je toch afvragen waar we het vandaag hebben laten liggen. Het is mooi om met Jos voor zijn klassement te rijden. Hij rijdt zich het hele jaar leeg voor ons en dan is het goed dat het ook eens andersom is. Ik heb een goede Eneco Tour gereden, alleen was het jammer dat ik vandaag niet mee kon met de besten want dan had er een beter resultaat in gezeten.”

Ploegleider Merijn Zeeman zag zijn ploeg het maximale eruit halen en kijkt tevreden terug op deze Eneco Tour. “Deze uitslag doet recht aan de verhoudingen. De mannen die vooruit zaten waren beter dan ons. Door de ploegentijdrit hebben we ervoor kunnen zorgen dat Boasson Hagen onze mannen niet voorbij is gegaan in het algemeen klassement. Het mooie aan dit resultaat is dat wij als ploeg de hele week gevochten hebben, de daguitslagen lieten dat ook zien. Twee man in de top-10, Groenewegen verslaat de wereldtop in de sprint, Jos van Emden wordt tweede in de tijdrit en voor het eerst sinds jaren rijden we op het podium in de ploegentijdrit.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

jessevdalen 26 september 2016 om 09:55

Een goede week!

0
John Bidon 26 september 2016 om 09:58

Inderdaad goede koers voor Lotto. Mogen ze tevreden mee zijn. Alleen die Wilco is een aparte. Hij begint met:

“Het is jammer dat we dan zo dicht bij het podium zitten, dan ga je je toch afvragen waar we het vandaag hebben laten liggen”

Om daarna meteen het antwoord te geven:

“Ik heb een goede Eneco Tour gereden, alleen was het jammer dat ik vandaag niet mee kon met de besten want dan had er een beter resultaat in gezeten.”

0
Koel 26 september 2016 om 10:03

Zeker goed gereden maar hetgeen waar Sagan over klaagt, was hun geluk…..

0
Robs234 26 september 2016 om 10:18

Van Emden heeft me positief verrast. Jammer dat ie op het eind net een gaatje moet laten op Kelderman, anders was hij zelfs voor Van Avermaet geëindigd

0
assen 26 september 2016 om 10:18

Sagan moet niet zeiken. Hij was gewoon niet goed genoeg.
Van Emden heeft mij verbaasd, goed gedaan!

0
Tobsodan 26 september 2016 om 10:40

Het verbaasde mij een beetje dat Kelderman op het laatste stukje Vesten bij Van Emden wegreed. Als Van Emden in het wiel van Kelderman omhoog had gekund had dat wellicht net die ene seconde gescheeld die hij nu op Van Avermaet tekort kwam…

0
Plaggie 26 september 2016 om 10:44

Door dit resultaat staat het team toch bijna toptien in de World Tour. Helaas is het WK ploegentijdrit geen kans (meer) om op te schuiven. Het moet dan maar in Lombardije gebeuren met een uitschieter van Gesink.

0
Romāns Vainšteins 26 september 2016 om 10:45

Rijden Battaglin, Roglic & Bennett ook Lombardije ?

0
kelderfan 26 september 2016 om 11:09

Kelderman geeft ’t zelf heel duidelijk aan. Op dat moment, dat hijzelf aanging en Dumoulin aansloot, kreeg hij ’t even moeilijk; want even later waren Dumoulin en Sagan samen in de 1e. achtervolgingsgroep. Dat was ’t moment waar hij ’t over had. Hij belandde daardoor samen met Van Emden in de 2e. achtervolgingsgroep.

0
jessevdalen 26 september 2016 om 11:13

Kelderman had net daarvoor ook zelf een aanvalletje geplaatst

0
robotour 26 september 2016 om 11:17

@kelderfan… dat is nu net het probleem bij LottoNL-Jumbo, ze zitten te vaak in de achtervolging i.p.v. dat ze van voren rijden. Natuurlijk zijn het mooie ereplaatsen, maar met wat meer durf en vernuft had er volgens mij meer ingezeten.

0
gardeyn 26 september 2016 om 11:54

@robotour: mwah, Kelderman en van Emden zijn normaal gezien natuurlijk geen mannen die het Terpstra, Sagan en Van Avermaet moeilijk maken/ met hen van voren rijden op dit soort parcoursen.
Kelderman had zich leeg kunnen rijden om Van Emden voor Naesen uit te laten komen in het klassement, maar dan had Van Emden alsnog Van Avermaet van zich af moeten houden voor de derde plek.
Er zat overigens bij die val van een Cannondale renner een TLJ-renner in het wiel van Van Avermaet en beiden verloren volgens mij daar de aansluiting met het achtervolgende groepje, waardoor ze echt in de achtervolging moesten.

0
snoep de hond 26 september 2016 om 12:49

@robotour,
Dat had gisteren niks met durf te maken, misschien een klein beetje met vernuft, maar vooral met kwaliteit. Dat laatste is i.i.g. de voornaamste oorzaak van “het probleem” dat TLJ te vaak in de achtervolging zit.

0
schipperaar 26 september 2016 om 12:51

Als je vandaag niet met de besten geeft natuurlijk aan dat zijn motor nog altijd niet op peil is.
Als ik met de besten mee had gekund, had er meer in gezeten, geen woord gelogen.

0
tendam 26 september 2016 om 13:22

@robotour
Mwah, als je de koers hebt gezien weet je dat de groep-Terpstra wegreed door een valpartij waar een LottoNL-man pal achter zat. Dat is pech. Daarna was het gokken, deed Kelderman een aanval, maar was het precies daarna de aanval van Sagan die de juiste was (of leek te zijn, want uiteindelijk kwamen ze weer terug).

0
sooike 26 september 2016 om 13:51

Excuses, verontschuldigingen, blijven afvragen waar het fout ging, als..als..als..Weer een typische TLJ-nabeschouwing. Ik zal er één woord aan toevoegen: kwaliteit. Daar draaide het om in deze te verwachten loodzware etappe en “knaller” Kelderman (citaat zaterdag) kwam gewoon weer eens te kort. Maar van mij mogen ze weer ” tevreden” zijn ..Alleen met een iets meer uitgebalancerde tactiek had er op zijn minst een podiumplaats ingezeten. Maar dat doet nog niets van het uiteindelijke gebrek aan kwaliteit.

0
schipperaar 26 september 2016 om 14:03

@sooike
Streven naar meer kwaliteit kan alleen als je niet tevreden bent, ben reuze benieuwd of ze hem klaar kunnen kneden bij giant om hem ook in klassiekers te leren afzien, zijn aaigehalte is nog veel te groot. Klassiekers winnen is de basis voor een ronderenner en kan nog altijd.

0
maklukzat 26 september 2016 om 14:11

@Sooike
Goeie tip. Volgend jaar moet TLJ gaan voor kwaliteit. Dat ze daar niet eerder op zijn gekomen. Vleugje “uitgebalanceerde tactiek” erbij en het gaat helemaal goed komen.

0
horsm 26 september 2016 om 14:31

“Klassiekers winnen is de basis voor een ronderenner”. ???

0
schipperaar 26 september 2016 om 14:35

@mlz
Voor kwaliteit gaan is een eerste vereiste, het onderhouden zelfs nog belangrijker, Teunissen zat boordevol en na 2 jaar gereduceerd tot onzichtbaar. Waarschijnlijk ook een kwestie van zich niet thuis voelen, zo belangrijk bij die jonge gasten.

0
snoep de hond 26 september 2016 om 14:37

@sooike,
Waar lees jij dan excuses en verontschuldigingen? Ik lees vooral dat ze tevreden zijn met het resultaat. Verder is dit natuurlijk gewoon een perspraatje. Geen 1 sportploeg gaat wekelijks, laat staan dagelijks, harde kritiek uiten op hun eigen website (daar zijn deze quotes namelijk van afkomstig). Mijn inziens is dit dan ook niet "typisch TLJ", maar standaard eigen berichtgeving van een sportploeg.

@schipperaar,
Je kan op zich prima tevreden zijn met het resultaat van een koers, maar er naar streven om het een volgende keer (nog) beter te doen. Ik mag aannemen dat dat bij Kelderman nog steeds het geval is.

Verder zie ik niet in waarom klassiekers de basis voor een ronderenner zijn. Twee van de beste ronderenners van de afgelopen periode, namelijk Froome en Contador, hebben eigenlijk niet of nauwelijks iets fatsoenlijks gepresteerd tijdens een eendaagse wedstrijd (Froome zijn beste resultaat tijdens een eendaagse wedstrijd van enig niveau is zelfs een 22ste plek tijdens de Scheldeprijs van 2008).

0
schipperaar 26 september 2016 om 14:39

@horsm
Ja zoals de basis voor een 10km de 800m is, ooit gedaan?

0
Mac-S 26 september 2016 om 15:41

Als je de kop boven dit artikel anders leest, is het net of ze bij TLJ klagen over de podiummissen… ;-)

0
vanSpringel 26 september 2016 om 17:04

@Mac-S
Warempel ! je hebt gelijk. Heeft TLJ geluk dat ze niet op ’t podium zijn beland.

0
Wheely 26 september 2016 om 17:55

Wat was er mis met die missen?

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone