LottoNL-Jumbo presenteert aangepast tenue Tour de France

vrijdag 5 juni 2015 om 14:25
LottoNL-Jumbo presenteert aangepast tenue Tour de France

foto: LottoNL-Jumbo

LottoNL-Jumbo heeft het tenue gepresenteerd dat tijdens de Tour de France gedragen zal worden. De Nederlandse ploeg, normaliter getooid in zwart-geel, zal met meer wit in het wielershirt te zien zijn.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Het geel in het shirt van LottoNL-Jumbo verdiende een aanpassing voor de Tour de France en de kleuren van het shirt werden eerder al per abuis getoond door de organisatie van de Franse rittenkoers. Aan de voet van de Dom in Utrecht werd het shirt op vrijdag officieel gepresenteerd door Steven Kruijswijk.

Elke renner zal zijn zes persoonlijke geluksgetallen meenemen op het tenue, een knipoog naar sponsor Lotto. “Mooi dat we in het geel kunnen blijven fietsen”, liet Kruijswijk weten. “En ik vind het leuk dat we allemaal ons eigen unieke shirt dragen.”

Dit artikel delen:

62 Reacties

Bulcke 5 juni 2015 om 14:28

Is goed te pruimen dit shirt. Wel benieuwd of hij van achter net zo goed te herkennen zal zijn als het reguliere shirt

0
Coldeportes 5 juni 2015 om 14:29

Zo hee, dat is een 500% verbetering. Fris!! Gewoon standaard tenue van maken!

0
Jotto-Lumbo 5 juni 2015 om 14:32

Met welk shirt moet wit geel zwart verwart kunnen worden dan? De leiderstrui van de Dauphine is toch ook geel, worden daar deze shirtjes al niet gebruikt?

0
Sephiroth 5 juni 2015 om 14:33

Jotto lumbo heeft een punt. maar dat terzijde. Ik vond het geel zwart al leuk(en prettig) toen ze ermee kwamen. Dit is alleen nog een hele stap vooruit. Leuk gedaan met de kraagjes trouwens

0
KnightBiker 5 juni 2015 om 14:44

Een stuk professioneler! (het is nog niet eenvoudig een mooi fiets-shirt te maken waar alle sponsoren blij mee zijn en alle huisstijl/logo regels goed zijn toegepast)
Ook gimmicks als het geluksnummer zijn grappig en eventueel goed te verkopen. (overigens begreep ik wel waarom dat geel gekozen was, want erg goed zichtbaar, maar het was wel een beetje too much)

(volgend jaar de rugnummers van de tour sponsoren? kunnen we rugnummer bingo doen of zo..)

0
klootje kriekeljon 5 juni 2015 om 14:46

Vreemde combinatie weer, met dat kraagje. Maar wel mooier dan het oude tenue.

0
poeske 5 juni 2015 om 14:46

Wat een verbetering. Niets meer aan veranderen de rest van het seizoen!

0
kelderfan 5 juni 2015 om 14:47

Nu nog de bijbehorende cap!

0
janwillem92 5 juni 2015 om 14:49

Met de tenues was/is weinig mis. Het blijft alleen gruwelijk vloeken met dat bianchi celeste…

0
Prima Facie 5 juni 2015 om 14:50

Geen roze. Jammer, dat zou een knipoog zijn geweest naar een roemruchte ploeg :)

0
Met de kop in de wind 5 juni 2015 om 14:56

Primafacie
Ja inderdaad, dat was ook wel mooi geweest.
Ik had eigenlijk oranje verwacht ipv geel maar dit ziet er ook goed uit. Ik vind hem nu eigenlijk mooier dan het origineel.

0
Romāns Vainšteins 5 juni 2015 om 14:57

Deze zullen ze wel zo laten want hij ziet er beter uit.

0
nafnikleb 5 juni 2015 om 14:59

Mooi shirt, hopelijk vallen ze net zo makkelijk op als de huidige. Enige verwarring van dit jaar is Haussler :p .

0
Jean Dumas 5 juni 2015 om 15:00

Uitstekende keuze. Herkenbaar en misschien wel beter

0
tendam 5 juni 2015 om 15:06

Ipv gele schouders nu witte. Ze kunnen het inderdaad zo laten, al vind ik dat rood-wit-blauwe kraagje iets te Roompot/PVV.

En moeten die arme Vanmarcke en Wynants dit ook aan? Of krijgen zij de Belgische driekleur.

0
lnnrt 5 juni 2015 om 15:06

@PF: bedoel je ONCE of Mercato Uno? Of beide?

0
Prima Facie 5 juni 2015 om 15:10

ONCE, MU had ik niet aan gedacht :)

0
Trainee 5 juni 2015 om 15:10

@janwillem inderdaad, is het nou voor Bianchi zo moeilijk om als sponsor die fiets een passende kleur te geven, desnoods met wat vleugjes celeste om de traditie hoog te houden.
Verder zeker een mooi tenue, hopelijk zien we de ploeg hierin de rest van het seizoen rondrijden.

0
ikbenprocycling 5 juni 2015 om 15:10

Ziet er prima uit, en belangrijker: Kruijs ziet er alweer fris uit na zijn 'slopende' giro.
De Kruijsboog zal op 4 juli (bijna *) schietklaar aan de start staan (laat de boog de komende maand nog maar niet teveel gespannen zijn). (* week 2 begint zijn jacht)

0
tendam 5 juni 2015 om 15:16

@trainee, janwillem
In feite rijdt Astana met dezelfde combinatie, geel en hemelblauw. Het gaat op zich best samen, maar Bianchi houdt inderdaad wel erg stug vast aan hun huiskleur… ik denk niet dat ze er meer fietsen door verkopen.

0
Robs234 5 juni 2015 om 15:17

Ik kan er prima mee leven, hoewel ik had gehoopt met een tourstart in Nederland dat ze het geel zouden veranderen in oranje. Maar dat kunnen Lotto en Jumbo zeker niet pruimen

0
NumberSeventeen 5 juni 2015 om 15:23

Shirt is mooier.
We zijn nu wel echt 100% zeker dat Steven mee gaat naar de tour.

0
Utrecht19 5 juni 2015 om 15:24

Blijft de achterkant wel gewoon geel of loopt het wit helemaal over de rug door? Weet iemand dat?

0
Nick Doup 5 juni 2015 om 15:26

De achterkant blijft helemaal geel. Ik had een foto via de webshop van LottoNL-Jumbo, maar die is nu onbereikbaar voor mij.

Edit: Foto's

0
andor 5 juni 2015 om 15:29

Ik denk het wel die zwembadblauwe fietsen wil ik eigenlijk ook al jaren. Sinds de vacansoleiltijd al.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone