LottoNL-Jumbo onthult speciaal Tour de France-tenue

maandag 11 juni 2018 om 13:55

foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo heeft net als vorig jaar het tenue aangepast voor de Tour de France. Het shirt zelf vertoont ook grote overeenkomsten met de aangepaste versie van vorig seizoen. De kleuren zijn gespiegeld ten opzichte van het normale tenue. De mouwen zijn geel terwijl de rest van het tricot zwart is.


De aanleiding voor de wijziging is dat het shirt teveel lijkt op gele leiderstrui van La Grande Boucle. In 2015 en 2017 moest de WorldTour-formatie ook al het tenue aanpassen. Onder meer Tinkoff heeft dit in het verleden ook gedaan.

Naast het speciale tricot onthulde de ploeg op Twitter ook de eerste renner voor de Tour. Steven Kruijswijk is de eerste naam die bevestigd is door de ploegleiding.

19 Reacties

ronddraaien 11 juni 2018 om 13:59

Waar de meeste ploegen meer wit steken in hun shirts om de warmte draaglijker te maken, kiest Lotto dus voor meer zwart. Marginal losses?

LutsenkoFan 11 juni 2018 om 14:01

Team is dus voor hun al bekend?

Casar 11 juni 2018 om 14:03

Leuke manier van onthullen. Het normale shirt is mooier maar ze hebben weinig keus

kielabokki 11 juni 2018 om 14:06

Mogen ze van mij houden, mooi tenue. Jammer dat Mitchelton inmiddels een vergelijkbaar tenue heeft, en ook wat mooier.

tendam 11 juni 2018 om 14:08

Een ‘cycling shirt’… dat noem je een ‘jersey’, geachte social media-man of vrouw van TLJ.

WernerFranke 11 juni 2018 om 14:12

Beetje bizar dat de aankondiging van Kruijswijk hierbij zit, zonder vermelding hoe/wanneer de rest van de selectie bekend gemaakt zal worden. Shirt boeit me geen bal zolang de prestaties goed zijn, maar zoals al opgemerkt misschien niet de slimste keuze om voor zwart te gaan.

Veloburto 11 juni 2018 om 14:12

Wow, vet lelijk!

baswallet 11 juni 2018 om 14:18

“Onder meer Tinkoff heeft dit in het verleden ook gedaan.” Als m’n geheugen me niet in de steek laat was ONCE de eerste, die gingen toen in het roze rijden.

ah-ja 11 juni 2018 om 14:28

Vloekt nog harder met die celeste fiets! Lekker hoor

Borsje 11 juni 2018 om 14:31

Ik vond de combinatie met wit vorig jaar beter.

Imbatido 11 juni 2018 om 14:36

Praktisch hetzelfde shirt als vorig jaar. Alleen liep het geel toen door over de schouders.

@Borsje: Dat is alweer twee jaar geleden. Toen was het wit boven de Lotto-ballen.

VerstandOpNul 11 juni 2018 om 14:41

Zijn dat ook aerodynamische bolletjes?

Mitch 11 juni 2018 om 15:10

Aangezien ik geen trots bezitter ben van een 4K QLED-unit was ik blij met de kleurencombinatie die er lag, makkelijk herkenbaar in een peloton. Helaas moet ik nu mijn vakantiegeld over de balk smijten voor de eerder genoemde televisie om onze boys in (heel veel) black en (een beetje) yellow, te kunnen herkennen.

Keshi 11 juni 2018 om 15:26

@bashwallet
Klopt, maar volgens mij deed Once dat niet uit eigen keuze maar werd het opgelegd door de wedstrijdleiding. Het verschil met de gele trui was te klein, vandaar.

ikbenprocycling 11 juni 2018 om 15:35

Prima, TLJ liegt in ieder geval niet whiter than white te zijn

dennisopwielen 11 juni 2018 om 16:34

Sepp kuss versprak zich over het feit dat tolhoek mee doet aan de tour maar heeft het weer verwijderd van Twitter volgens José been en bobbie traksel

Jorco 11 juni 2018 om 18:43

@Mitch
Een erg goed excuus toch.. kijken of ik de vrouw ook zo ver krijg dat we de tv gaan doorselecteren ;)

OT: prima shirt, helaas iets teveel soortgelijke tenues. Het Jumbo-geel is altijd goed zichtbaar.

dumoman 11 juni 2018 om 19:56

Dit wordt dan heel lastig onderscheid maken met Mi. Scott…

Frits des Jeux 11 juni 2018 om 20:19

Alvast een voorschotje op het tenue van volgend jaar. Deed Lotto-Jumbo in 2015 tijdens de Tour ook op het 2016 tenue. Lotto moet er per 1-1 nog wel vanaf uiteraard.