LottoNL-Jumbo hoopt op goed klassement van Bennett

zaterdag 27 augustus 2016 om 09:10
LottoNL-Jumbo hoopt op goed klassement van Bennett

Foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo hoopt na het uitvallen van Steven Kruijswijk alsnog een goed klassement in de Ronde van Spanje te behalen. George Bennett zou daarvoor kunnen zorgen. De Nieuw-Zeelander staat momenteel 23e op ruim drie minuten van leider Darwin Atapuma.

Het is vandaag (vrijdag, red.) gelukt om George Bennett van voren te houden en hem geen tijd te laten verliezen, dat is morgen (zaterdag, red.) ook ons doel”, aldus ploegleider Addy Engels op de website van LottoNL-Jumbo. “Zaterdag is het voor de klassementsmannen. We rijden dan als ploeg voor George Bennett met de hoop dat hij in het klassement blijft. Maar mocht dat niet gebeuren, gaan we een ander plan verzinnen.”

De 26-jarige Bennett eindigde vorig seizoen als 37e in de Ronde van Spanje. Dat is zijn hoogste eindnotering ooit in een grote ronde.

Dit artikel delen:

70 Reacties

Janjanssen98765 27 augustus 2016 om 12:00

In het voorbeschouwingsbericht roept 99% dat deze rit voor de klassementsmannen is en dat aanvallers kansloos zijn, beetje raar dat als TLJ daar hun tactiek op afstemt dat het weer niet goed is.
Lukt het vandaag niet met Bennett dan kun je morgen gewoon wat anders doen.

DemPolS 27 augustus 2016 om 12:08

@hakkie helemaal mee eens. Niemand weet wat hij echt kan, daarbij is de vuelta puur een rondes van klimmer en wat is Bennet…… een klimmer. Het is de vuelta met eerdere winnaars als Horner, Cobo etc…. dus gewoon kans. Je moet er niet een heel team aan opofferen maar dat deden ze ook niet afgelopen dagen. En ja iemand die er redeljjk voor staat is goed voor het moraal binnen de ploeg. En nee voor degene die nu denkt dat ik zeg dat Bennet gaat winnen, dat gaat hij niet maar hij heeft vorig jaar weer voor het eerst serieus kunnen koersen en dit jaar een echt serieus seizoen kunnen draaien zonder die blessure en hij doet het gewoon leuk, dus waarom niet. Ga er gewoon lekker voor.

DemPolS 27 augustus 2016 om 12:11

@janjanssen dat bedoel ik nu ook :-) maar jij verwoord het lekker kort en krachtig.

Jacco van Stierop 27 augustus 2016 om 12:13

@ DemPolS
Pak even een lekker bakkie koffie anders.

schipperaar 27 augustus 2016 om 12:13

@dempols
Het gaat om strategie en daar is totaal geen sprake van, aanvallen is geen aanvallen als een peleton je weg laat rijden bij 35 per uur. Gesink bij voorbaat niet mee laten doen om ak getuigt van weinig beleid maar kritiek leveren mag hier blijkbaar alleen op sky.
Hoe kan je in gvn nog voor een ak gaan als je 23e(14 beter dan vorig jaar) staat, graag nader uitleg dan maar liefst zonder spelfouten.

mus van de maasstad 27 augustus 2016 om 12:13

Het is een trouwe knecht als Bennet wel gegunt om voor het AK te gaan in een grote ronde nu de kopman al zo vroeg is uitgevallen. Ik zie het ook een beetje als beloning voor geleverde diensten in het verleden en die nog komen gaan. En de vuelta is natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid voor de mindere goden om een mooi AK te rijden. Kijk maar naar Dumoulin vorig jaar. Wereldklasse in de TT maar bergop zijn er heel veel beter (mits in vorm natuurlijk).

En ik verwacht niet dat de gehele ploeg volledig in dienst van Bennet zal gaan rijden. Een Gesink gaat echt nog wel voor eigen succes als de benen daar zijn

Hakkie2 27 augustus 2016 om 12:19

@schipperaar: Gesink is fysiek niet in staat een klassement te rijden. Voor jou blijkbaar moeilijk om te accepteren, maar wel een feit. Het dan kostte wat het kost wel proberen en hem zo misschien de hele winter stil zetten zou heel dom zijn geweest en helemaal geen beleid of plan.

Hakkie2 27 augustus 2016 om 12:20

En Bennett staat 23e op een minuut van plek 12 ongeveer. Aan het eind van de ronde zit tussen plek 12 en 20 meestal wel een kwartier, dus daar is nog helemaal niets beslist. De verschillen in het klassement zijn echt nog minimaal.

vlek 27 augustus 2016 om 12:23
Quote:
Gesink bij voorbaat niet mee laten doen om ak getuigt van weinig beleid maar kritiek leveren mag hier blijkbaar alleen op sky.

Gesink heeft voorlopig moeite een peloton van zestig man te volgen. Een week voor de start was het nog niet zeker of het wel verstandig was om hier te starten. Welke elementen uit die situatie maken het voor jou onverstandig om het klassement niet op het oog te hebben?

Wanneer we het over een strikte aanpak en het rijden voor een kopman hebben, en daarbij Sky als schoolvoorbeeld beschouwen, kunnen we dan ook niet wijzen op de manier waarop Poels werd ingezet in de Tour de France? Want was het met hem niet zo dat ze bij voorbaat niet voor het klassement gingen? Ik zie eerlijk gezegd meer overeenkomsten in de manier waarop beide ploegen rond hun kopman te werk gingen, dan dat ik verschillen zie; zeker in de punten die je hier aangeeft kun je juist pararellen trekken.

Simonissimo 27 augustus 2016 om 12:26

@Hakkie2
En Bennett kon echt nog een stuk beter volgens mij, heeft overduidelijk op Kruijswijk moeten wachten. Op de Izaro moest hij bij wijze van spreken haast omkeren…

Mij lijkt het ook het beste om tot woensdag te wachten en dan verder te zien. Dan mist hij enkel morgen en maandag kansen om aan te vallen, de ritten van vandaag en woensdag lenen zich daar niet zo toe.

schipperaar 27 augustus 2016 om 12:27

@hakkie
Wie bepaalt dat ie niet in staat is, met de naweeen van een hersenschudding op 80 of 90% rijden lijkt me weinig verschil. Als je voor elk ongemak 6 maanden uitstel wil, wordt t nooit niet niks natuurlijk. Als je op je 30e uit de luiers mag wordt het zelf plassen niks meer, kijk eens naar britten en amerikanen in de tdl, overheersen in ak en tijdrit waar ze bij ons voor hun 21e niet boven de 1500m mogen.

DemPolS 27 augustus 2016 om 12:29

@jacco je hebt helemaal gelijk ga ik nu doen :-)

@schipperaar zover ik alle berichten gelezen heb is gesink gewoon nog niet 100% fit om ervoor te gaan en zegt hij zelf dat de vuelta te vroeg komt en wil de ploeg ondersteunen. Dus moet je dat niet verwachten en alsnog roepen dat het niet goed is. Dan is jouw verwachting erover gewoon niet correct. Dat mag natuurlijk altijd dat gaat de situatie niet veranderen.

Waarom zouden ze het een paar dagen niet proberen met Bennet hij stond 1 sec. achter Kruijswijk dus 1 plekje eronder dus daarom…. linkt mij niet zo ingewikkeld. Maar ga niet beginnen over gesink en klassement want dat is overal gecommuniceerd. Misschien voor een aantal moeilijk te accepteren maar het is niet anders.

P.s. spelfouten blijven erin zitten bij het tikken op een telefoon. En is dat nu omdat je gewoon mij of iemand wil pakken ofzo… beetje rare opmerking. Houd je aan de discussie is toch niet zo moeilijk. Sterker nog daar hebben veel mensen moeite mee als zij hun punt niet kunnen maken of vasthouden. Dan maar iets anders wat er niks mee te maken heeft. Maar goed terug naar de discussie……….

Hakkie2 27 augustus 2016 om 12:32

@Simonissimo: klopt, volgens mij kon hij echt veel harder. Als er hier verwachtingen rond De Clercq waren dat hij top 10 ging rijden (en die heb ik gelezen) zie ik trouwens niet in waarom Bennett daar ook niet in de buurt zou kunnen komen. Er zijn hier natuurlijk een aantal topklassementsrenners met Contador, Froome, Valverde, Quintana en Chaves, maar daar achter wordt de spoeling vrij dun.

debarreman 27 augustus 2016 om 12:34

Ga dan al vast maar beginnen met het bedenken van dat andere plan. Bennet redt het vandaag niet.

Omhoog73 27 augustus 2016 om 12:40

Heerlijk alle nederlanders hopen lekker dat een buitenlander voor een nederlandse ploeg een goed klassement rijdt? Hahahaha

DemPolS 27 augustus 2016 om 12:42

Oei Schipperaar je laatste opmerking (12.27) je begint nu echt een beetje door te slaan. Ten eerste is de tijd tussen de val in zwitserland en nu maar 2 maanden en geen 6 en ten tweede wie bepaald…… wat denk je van de begeleiding, artsen (niet onbelangrijk) en hijzelf. Een zware hersenschudding en (top)sport is nu eenmaal geen goede combinatie. Ook daar kunnen we van alles over roepen en van alles over vinden maar het is niet anders. Ik ken mensen die er langer last van hebben maar gewoon een kantoor baan hebbben (ja een typefoutje maar laat hem nu lekker staan) :-)

vanSpringel 27 augustus 2016 om 12:44

Ah. plan B(ennett) dus.
Ja, LTJ moet wat.
Waarom niet ?
In deze rol komt hij met de opgelegde druk wellicht helemaal tot bloei.
Kijk naar Steven Kruiswijk.

De Speedies 27 augustus 2016 om 12:49

Waar en hoe is Bennett zijn tijd verloren ? Met name de 2 minuten bij kruijswijk blijven toen ?

Omhoog73 27 augustus 2016 om 12:55

Weet iemand waarom Koen Bouwman op 1 uur en 10 minuten staat? Ik dacht dat het een klimmer was, is hij ziek of moet hij nog het babyvet eraf rijden?

Prima Facie 27 augustus 2016 om 13:00

Ik zou niet voor een AK gaan voor een renner die in principe niet top-10 kan rijden. Maar zoals het er nu uit ziet, is Bennett de enige van TLJ die überhaupt wat kan. Ik zou tegen die jongen zeggen: doe wat je wil.

En ze zullen wel spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze geen sprinter hebben meegenomen. Zelfs Hofland had hier een etappe kunnen winnen. Groenewegen helemaal.

assen 27 augustus 2016 om 13:05

Er zijn twee mogelijkheden; OF de meeste TLJers kunnen niet beter, OF ze kunnen wel beter maar rijden louter voor het klassement van Bennett?
Wat is triester?

De eerste optie doet pijn, de tweede optie doet me walgen.

Even voor de duidelijk, niks ten nadele van Gesink (daar verwacht ik niks van na die gruwelijke val) en Campenaerts, die heb ik in de ontsnapping gezien.

klootje kriekeljon 27 augustus 2016 om 13:06

Vlek grappig, wilde gisteren ook al de grap maken dat TLJ gewoon het SKY van Nederland is. Alleen met dat verschil dat als de kopman bij Sky valt er meteen een paar niet veel slechtere renners klaar staan die eenvoudig de omslag maken naar etappeoverwinningen of zelfs een klassement. En bij TLJ rijdt je al snel met 8 man rond die voor spek en bonen de grote ronde uit rijden, want de kans om een etappe te winnen is met de kwaliteiten van de overblijvende renners gewoon veel te klein.

Er is al jaren kritiek over afwachtend rijden/slechte of niet aanwezige tactiek om iets te forceren, altijd maar gaan voor ereplaatsen in klassementen ipv etappewinst, opvallende hyperfocus op renners die geen veelwinnaars zijn en dan ook de keuze voor meerdere subtoppers ipv 1 veelwinnaar, ja zelfs het feit dat de ploeg die nota bene volledig in dienst van de kopman mee gestuurd is hem onvoldoende kan ondersteunen en verdwenen zijn als het er om gaat.

Maar als het dan voor de zoveelste keer weer eens fout gaat en het schaakstuk waar alles om draait van het bord af kukelt.. als je voor de zoveelste keer zit te kijken naar een rondje waar de hele ploeg doelloos rond rijdt… dan nog steeds moet ik horen hoe logisch het allemaal is waarvoor er gekozen wordt.

Jungle Man 27 augustus 2016 om 13:18

Als ze slim zijn, gaan ze voor etappes. geeft meer aandacht dan een plek in de top 20 van een ak

vlek 27 augustus 2016 om 13:19
Quote:
dan nog steeds moet ik horen hoe logisch het allemaal is waarvoor er gekozen wordt.

Ik zou de keuze zelf niet logisch willen noemen; ze hadden even goed voor een soort Vacansoleil aanpak kunnen kiezen en rondjes aanvatten met rittenkapers en een sprinter of twee. Ik zou zeggen dat er voor beide richtingen voldoende argumenten te geven zijn; er is geen logische keuze aan te wijzen. De kwetsbaarheid van de huidige aanpak benadrukken, is wat mij betreft daarom ook geen doorslaggevend element om deze aanpak failliet te verklaren.

Binnen dit perspectief komt het volgens mij vooral aan op smaak. Ik ben bijvoorbeeld positiever over de keuze voor klassementen, aangezien dat voor mij hetgeen is waarvoor ik ooit wielrennen ben gaan volgen. Ik ben minder geïnteresseerd in het sprintgedoe, aangezien dat soort ritten we niet boeien. Overgangsritten zitten daar voor mij dan weer tussenin.

Het volgende perspectief is dan om te kijken wat binnen de gemaakte keuze de meest logische aanpak is. Ik vind dat op deze plek veel interessanter als onderwerp van discussie, aangezien het blijven hangen in het eerste perspectief tamelijk doelloos is.

schipperaar 27 augustus 2016 om 13:25

Ben benieuwd hoeveel reacties er waren gekomen als ze gemeld hadden vandaag om 9 uur ipv 10 uur koffie te drinken, blijft natuurlijk het nieuws van de dag.

Headlines

Materiaalzone

Populair