LottoNL-Jumbo haalt Victor Campenaerts binnen

vrijdag 18 september 2015 om 20:00

foto: Sirotti

De transfer van Victor Campenaerts naar LottoNL-Jumbo is rond. De Nederlandse formatie heeft dat bekendgemaakt. De 23-jarige Belgische renner komt over van Topsport Vlaanderen-Baloise.


LottoNL-Jumbo ziet in Campenaerts een sterke tijdrijder. “Hij is bij de beloften Europees kampioen tijdrijden geworden en kwam dit jaar ook in kleinere etappekoersen als de Ster ZLM Toer en de Tour de Wallonie sterk voor de dag”, aldus ploegleider Nico Verhoeven. “Je kunt zien dat hij serieus is verbeterd in het klimmen. We zien mogelijkheden om Victor op termijn bij de top van de tijdrijders te brengen. Daar gaan we tijd en energie in steken.”

De Belg zelf hield de geel-zwarte ploeg al langere tijd in de gaten. “Ik wist door het volgen van de ploeg al dat er veel aandacht is voor de wetenschappelijke kant van het wielrennen”, zegt hij. “In mijn kennismakingsgesprek met Mathieu Heijboer werden mijn ogen echt geopend. De wetenschappelijke benadering door Team LottoNL-Jumbo gaf voor mij de doorslag. Ook de nadruk op het tijdrijden is natuurlijk erg interessant.”

“Ik kijk er naar uit om met de goede omkadering er tegenaan te gaan op het hoogste niveau”, aldus Campenaerts. “Ik hoop een stap te zetten richting de top van het tijdrijden. Bovendien wil ik bergop progressie boeken om in WorldTour-wedstrijden in lastige heuvelritten de finale te kunnen rijden.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Spruch 18 september 2015 om 20:06

Zo op het eerste gezicht een mooie aanwinst. Als je zijn biografie leest op de pagina van Topsport dan lijkt het een doorzetter die niet gauw opgeeft. Dat kan Lotto-Jumbo goed gebruiken.

Borsje 18 september 2015 om 20:07

Lijkt interessante aanwinst. Zie ook zijn website http://www.victorcampenaerts.be. Beleef mee hoe hij de Eneco Tour heeft ervaren……..

Onie 18 september 2015 om 20:09

Mooie aanwinst. Sterke tijdrit en kan ook een zwaarder parcours (redelijk) goed aan.

mooiman 18 september 2015 om 20:22

bij deze renner kan ik mij iets voorstellen als Plugge het heeft over versterkingen voor de 2e lijn

debarreman 18 september 2015 om 20:26

Lijkt op een weloverwogen keuze van beide kanten.
En het SKY-denken neemt toe bij TLJ: trainen op de tijdrit en het grote vermogen.

achtpuntzes 18 september 2015 om 20:37

goeie versterking voor de tweede lijn met eventueel nog wat doorgroeimogelijkheden. uitstekende tijdrijder, serieus verbeterd in het klimmen. type Dumoulin in de toekomst?

xistnc 18 september 2015 om 20:39

71kg bij 1m73, dat is ruimschoots aan de zware kant om echt te klimmen. Maar wellicht kan hij nog wat zwemspiermassa met toebehoren verliezen.

maklukzat 18 september 2015 om 22:16

Interessante renner, die nog wel wat marge heeft om te verbeteren. Lijkt me geen slechte aankoop.

oscarito1908 18 september 2015 om 22:21

Wel een zware jongen, lijkt me eerder iemand voor het voorjaar met dat gewicht.
Een klimmer zal het nooit worden, of hij moet anorexia krijgen.

Hij zegt toch ook “beter bergop rijden” niet dat hij ooit een klimmer zal worden die Gesink lang kan bijstaan ?

Waarom altijd dat klote klimmen?

Ik wil explosiviteit zien, iemand voor het voorjaar, iemand die lekker zwaar is en niet bij een zuchtje wind van zijn fiets sodemietert.

rahimns 18 september 2015 om 22:26

Dit lijkt me inderdaad eerder een type Cancellara dan een Dumoulin… maar we gaan het zien de komende jaren

schipperaar 18 september 2015 om 22:26

Grote motor zo te zien, lengte kan juist in zijn voordeel werken. Met zoveel power gaat ie dumoulin nog evenaren. De nieuwe Mercxk?

nickdt 18 september 2015 om 22:56

@Oscarito.
Waarom altijd dat klote klimmen. Omdat een sprinter of pure tijdrijder geen Tour kan winnen.

vlek 18 september 2015 om 23:27

Ik vraag me af hoe actueel die 71kg nog is. Volgens mij is het een redelijk klein en mager mannetje om te zien.

albertooo 19 september 2015 om 00:10

Mooi type Clement, misschien zelfs beter.

@debarreman
Sky heeft het wiel niet uitgevonden…

@oscarito
Paolini is 1.74 met 66 kg. Het draait bij voorjaarskoersen naast hard fietsen ook om doorzettingsvermogen en koersinzicht.

moa 19 september 2015 om 17:14

@albertooo
… En cocaïne

pirazzi 27 september 2015 om 20:49

Zeker een goede tijdrijder, vandaag duo Normand gewonnen.