LottoNL-Jumbo en Giant-Alpecin rijden WK Ploegentijdrit

dinsdag 13 september 2016 om 17:26
LottoNL-Jumbo en Giant-Alpecin rijden WK Ploegentijdrit

Foto: Sirotti

De UCI en de AIGCP zijn het eens geworden over de deelname van WorldTour-teams aan het WK Ploegentijdrit. Een boycot is hiermee van de baan. De UCI verplicht WorldTour-teams niet meer om te starten, zo laat de internationale wielerunie in een persbericht weten.

Vooralsnog hebben tien WorldTour-ploegen toegezegd om dit jaar deel te nemen aan het evenement. Zowel LottoNL-Jumbo als Giant-Alpecin zijn in Qatar van de partij. Ook AG2R La Mondiale, Astana, BMC, Etixx – Quick Step, Movistar, Orica-Bike Exchange, Katusha en Sky reizen af naar het Midden-Oosten.

Er zijn dit jaar geen WorldTour-punten te verdienen. De andere deelnemende ploegen worden op een later moment bekendgemaakt.

Dit artikel delen:

20 Reacties

nielsboy 13 september 2016 om 17:33

In principe dus de tien sterkste TTT ploegen die gaan op FDJ na.

Mathieu Moller 13 september 2016 om 17:34

Is logisch toch? Als je geen kans maakt, heb je daar simpelweg niks te zoeken.

dark-knight 13 september 2016 om 17:41

Vreemd dat FDJ past, die zag ik toch wel bij de betere teams.

ghostwriter 13 september 2016 om 17:42

Ik zou graag zien dat het land tegen land wordt in plaats van team tegen team. Met bijvoorbeeld Terpstra, Van Emden, Boom, Keizer, Dumoulin en Kelderman zou Nederland zeker bij de favorieten horen.

Belkinrabo 13 september 2016 om 17:44

lotto met campenarts roglic lammertink v emden kelderman roosen. zou wel een mooi teampje zijn denk ik.

veld 13 september 2016 om 17:51

Wat is de afstand en is het helemaal vlak?

Belkinrabo 13 september 2016 om 18:09

@veld volgens mij zijn in die zandbak geen berge

batchieboy 13 september 2016 om 18:14

Lammertink rijd niet bij lotto. Maar daarvoor gesink in de plaats zou ook goed zijn.

xistnc 13 september 2016 om 18:16
Quote:
batchieboy – 13 september 2016 om 18:14
Lammertink rijd niet bij lotto.

Dat hangt er vanaf wat je precies bedoelt.

Pieterboy 13 september 2016 om 18:20

@batchieboy Lammertink rijd wel zeker bij TLJ.

dumoman 13 september 2016 om 18:27

Er zijn geen WT punten te verdienen; dan zal TLJ wel winnen ;)

koos1 13 september 2016 om 18:37

Beetje zoals verwacht die ploegen de enige kans maken starten, de andere ploegen hebben nu een goede reden om thuis te blijven…..
TLJ kan wel een mooie TTT ploeg sturen met Kelderman, Campenaers, Roglic, Van Emden en nog een hardrijder als Vanmarcke erbij. Ze zijn zeker niet kansloos voor een podium plaats, al zal dat moeilijk worden.

dumoman 13 september 2016 om 20:11

@koos1 ik denk dat de motivatie voor Kelderman en Vanmarkce het moeilijkst zal zijn.

theking 13 september 2016 om 21:14

Beetje vreemd dat er geen punten zijn te verdienen. Dat is toch gewoon het risico van niet gaan of zie ik dat verkeerd. Kan me niet voorstellen dat de kosten nu ineens zoveel hoger uitvallen dan vorig jaar naar Amerika.

blanco 13 september 2016 om 23:17

Vind het sowieso een bij-nummer voor het WK.. en denk dat dit WK echt totaal niks word!

Belkinrabo 13 september 2016 om 23:43

@batchieboy ik bedoel steven lammertink

Robs234 14 september 2016 om 08:18

Grappig dat AG2R gaat. Als er een ploeg niet kan TTT’en is het AG2R wel

Hoebele 14 september 2016 om 11:33

Is het geen optie om WT-ploegen de kans te geven om bijv. vijf WT-wedstrijden te skippen? Dan hoeven die arme spanjaarden van movistar ook niet meer naar roubaix enz.

Nicolaas 14 september 2016 om 14:45

@ Hoebele
Lijkt mij commercieel gezien schier onmogelijk.
Er wordt flink betaald door organisatoren om de beste teams en renners aan de start te laten verschijnen. Ik denk dat veel teams dan de koersen ver weg laten schieten en die organisatoren daar niet blij mee zullen zijn (Down Under – Canada – Midden Oosten)

Turtlehead 14 september 2016 om 15:49

Veel succes, top 10 moet mogelijk zijn… ’t zal vooral voor de fietsen/materiaalsponsor zijn neem ik aan. TLJ zal moeite hebben een goeie ploeg te sturen denk ik, Vanmarcke gaat zeker niet (wordt vader én gaat weg), Kelderman kan ik me ook niet veel voorstellen (is al sinds halverwege Zwitserland slappe hap én gaat weg).
Giant kan misschien rond Dumoulin iets aardigs opzetten, maar wie nog meer? Degenkolb gaat wss voor de wegrit een week later (én gaat weg bij de ploeg).

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair