Lotto Soudal: “Wij zijn bezig aan een uitzonderlijke Tour”

zaterdag 13 juli 2019 om 19:12

Meester ontsnapper Thomas De Gendt wist vandaag na een lange dag in de aanval uit de greep van een jagende groep achtervolgers te brengen. Volgens ploegleider Frederik Willems een bekroning op de aanvallende rijstijl van heel de Belgische WorldTour-ploeg: “Wij zijn bezig aan een uitzonderlijke Tour.”

Eerder deze week klonk er in Belgische media nog flinke kritiek op de ploeg. Ze zouden zonder plan en zonder visie koersen. “De kritiek was volledig onterecht”, aldus Willems. “We zijn bezig aan een uitzonderlijk Tour. In iedere sprint rijden we podium, we zijn in bijna iedere ontsnapping meegeweest en we dragen sinds dag twee een trui. Ik zou niet weten welke ploegen dit kunnen evenaren.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

Intergalactic 13 juli 2019 om 19:17

Hij had al een Touretappe op zijn naam, namelijk uit 2016, dus de inleiding "Een rit in de Giro (2012) en de Vuelta (2017) stonden al op zijn naam en sinds vandaag heeft Thomas De Gendt (32) ook een Touretappe te pakken." klopt niet.

klassementsrenner 13 juli 2019 om 19:23

Inderdaad veel zijn dat vergeten dat de etappe waar Froome ging rennen werd gewonnen door de Gendt!

Intergalactic 13 juli 2019 om 19:24

Ik zie dat inleiding ondertussen werd aangepast.

Samlambeej 13 juli 2019 om 19:36

Met een tikkie meeval en koelte bij Campenaerts hadden ze ook een super deluxe Giro.

Belkin 13 juli 2019 om 19:41

Ik ken geen ploeg die het evenaart, wel een ploeg die het nog beter doet… Neemt natuurlijk niet weg dat Lotto een hele goede Tour rijdt.

Velominatus 13 juli 2019 om 19:41

Ze halen inderdaad het maximale uit deze ploeg. Maar ik weet wel een ploeg die hun prestaties kan evenaren. Hint: werd vorig jaar ook gesponsord door Lotto….

NCK17 13 juli 2019 om 19:46

Voor hun doen rijden ze een uitzonderlijke tour. Jumbo en quickstep rijden echter een betere tour.

Deel Koeper 13 juli 2019 om 22:40

Lotto heeft dan ook een aanzienlijk kleiner budget dan die 2.

Peter Lippens 13 juli 2019 om 20:41

Het is vooral een tour waar zowel de Nederlanders als de Belgen het erg goed doen, dat geld ook voor hun ploegen. Laten we daar maar van genieten.

katerkop 13 juli 2019 om 21:28

Spreekt wel erg weinig ambitie uit.
Prima Tour? Ja. Uitzonderlijk goed? Nee

Viktrodriguez 13 juli 2019 om 21:59

Uitzonderlijk lijkt me idd overdreven. Dan had Ewan sowieso wel ergens een rit mogen winnen.

SoloSlim 31 juli 2019 om 14:52

Denk dat Ewan er wel nog een paaar wint hoor..

Fuubs 14 juli 2019 om 00:36

Ik moet wel lachen om het duo de Gendt – Wellens. Schitterend die kameraadschap!