Lotto Soudal geeft talentvolle Italiaan Oldani profcontract

woensdag 11 september 2019 om 12:20
Lotto Soudal geeft talentvolle Italiaan Oldani profcontract

Stefano Oldani maakt in 2020 zijn profdebuut bij Lotto Soudal. De 21-jarige Italiaan komt over van Kometa, de continentale talentenploeg van Alberto Contador en Ivan Basso. Hij tekent een contract voor twee seizoenen.

Oldani staat te boek als een klimmer met een sterk eindschot. “Ik ben meer een sprinterstype, maar ook een erg compleet renner”, omschrijft hij zichzelf op de site van zijn nieuwe ploeg. “Ik rijd goed bergop en ben daarnaast ook snel aan de meet. Ik hou zowel van de rittenkoersen als de grote klassiekers zoals Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik”, legt hij uit. Dit jaar scoorde Oldani top 10-noteringen in onder meer de Vuelta a Castilla y Leon, de Ronde van Hongarije en de Tour de l’Avenir.

Oldani is de derde renners van Kometa die de overstap maakt naar de profs. Eerder kozen de Luxemburger Michel Ries en de Spanjaard Juan Pedro Lopez voor Trek-Segafredo.

Dit artikel delen:

17 Reacties

jessevdalen 11 september 2019 om 12:27

Mmm net als dibben niet de beste renner. Lijkt alsof het geld na degenkolb en gilbert op is

Thoin 11 september 2019 om 12:52

Ik had hier Inkelaar verwacht…

Achja wie kende Carl Frederik Hagen en kijk eens wat een mooi seizoen die rijdt dit jaar

Vinyakke 11 september 2019 om 12:58

Waarom inkelaar? Zijn daar geruchten rond?

Thoin 11 september 2019 om 13:11

Nee, maar het was bekend dat ze klimmende types zochten, graag jong.

Inkelaar kent het huis, heeft voor U23 gereden en is een Nederlander.
Maar ze zien blijkbaar meer in een Italiaan.

Vinyakke 11 september 2019 om 12:57

Benieuwd of ze van wilder een contract gaan aanbieden, eventueel voor half 2020 of 2021 dan maar. Zou zonde zijn als die andere oorden opzoekt. Oldani ken ik niet zo, vrij constante prestaties maar zonder grote uitschieters blijkt.

Thoin 11 september 2019 om 12:59

Van Wilder zou nog belofte blijven volgend seizoen en dan overstappen.

Benieuwd of ze hem al hebben laten tekenen, anders kan het zijn dat hij snel weggeplukt wordt.

Verweggistan 11 september 2019 om 13:16

Het gerucht over Oldani ging al een tijdje. A-typische keuze, meestal gaat Lotto wel voor Belgisch talent.

CeRo 11 september 2019 om 15:04

Inderdaad, waarom dan niet Verschaeve of iemand als Jens Reynders een contract aanbieden.

Thoin 11 september 2019 om 15:31

Jens Reynders had vorig jaar aanbod voor Lotto U23 op zak, wou toen prof worden om uiteindelijk geen contract te krijgen en naar Wallonië-Bruxelles U23 te gaan.

Is van mijn buurt, zeker geen slechte renner maar heeft nog een tussenstap nodig, Sport Vlaanderen of Wallonië Bruxelles.

Verschaeve is inderdaad nog steeds een optie.

Wouters zal wel vertrekken, net zoals de twee Adam’s (Blyhte en Hansen), neem dan nog Campenaerts, Keukeleire, Monfort en Benoot weg.

Er is nog plaats :)

Vinyakke 11 september 2019 om 17:03

Thoin,

Jij bent goed op de hoogte!? Is keukeleire dan weg?

Wie zie jij ze nog graag aantrekken? Zit er buiten jong talent nog geen andere transfer aan te komen? Door het wegvallen van Monfort, Benoot en helaas ook bjorg is het bergop volgend jaar erg mager. Zo hebben bv spilak, poels, chaves en kangert nog geen contract getekend.

Thoin 11 september 2019 om 18:08

Vinyakke

Keukeleire is nog niet officieel weg, maar hij heeft nog niet bijgetekend en er was sprake over een terugkeer naar Mitchelton-Scott.
Ik verwacht dat hij vertrekt

Ik zou persoonlijk denken dat ze Ben Hermans zouden halen, omdat hij echt wel sterk is in kleine rondes en dus de nodige punten kan sprokkelen.

Bjorg is natuurlijk een immens verlies… Kan je bijna niet goedmaken, Van Wilder nu al overhevelen lijkt me te snel.

Ik verwacht dat ze nog een snelle jongen halen, want op Ewan na is er enkel De Buyst en die werkt meestal in dienst van Ewan.
Blythe viel daarin tegen en lijkt mij te stoppen, reed amper een koers sinds het voorjaar.

Edit: Ik vergat hier even dat Degenkolb ook wel een spurt kan winnen.

Vinyakke 11 september 2019 om 18:20

Snelle jongens van de tweede lijn genoeg denk ik. Naast Degenkolb en de buyst ook nog Thijssen in de wachtkamer. Ik had het ook wel gezien in Danny van Poppel, aangezien je die ook in het voorjaar kan uitspelen. Hilaire is slimmer. Ik dacht dat ben Hermans al een nieuw contract heeft voor volgend seizoen. Dat is inderdaad het type renner dat ze nog kunnen gebruiken. Al zou ik eerder Teuns kiezen omwille van de leeftijd. Waarom eens geen buitenlandse gevestigde waarde? Een type formolo, kamna of zelfs poels had beter gepast dan Degenkolb imo!

Verweggistan 11 september 2019 om 18:41

Ze hebben natuurlijk gedurende het seizoen al wat talent uit de eigen opleiding gehaald, dus het is niet onlogisch dat er nu niemand wordt overgeheveld. Maar dan zou je ook eens bij de PCT teams kunnen kijken (verdiend een Capiot geen kans, zou een Taminiaux al een stapje hoger kunnen of past iemand als van Schip bij de ploeg)
En Cras heeft volgens mij ook nog geen contract.

Vinyakke 11 september 2019 om 18:54

Klopt, Dewulf en Van Moet zijn prima aan hun eerste seizoen begonnen. Thijssen moet nog wat vertrouwen opdoen denk ik. Als er verder nog niemand klaar is voor de overstap laat het dan inderdaad beter zo. Wouters, shaw en voor mij ook Mertz zijn daar goede voorbeelden van. Zou vanhoucke nog wat in zijn mars hebben of plafonneert die net als vervaecke destijds?

west 11 september 2019 om 13:42

Nul overwinningen bij de beloftes en in plaats van eerst een goede belofte te worden, pakt ie nu zijn profcontract, rijdt ie twee jaar tegen zijn beperkingen aan en kan ie op zijn 23e weer inschuiven bij een continental team. Net als Shaw.

Neilstrung 11 september 2019 om 20:44

Dat Shaw niet meer bij Lotto zit ligt niet aan zijn prestaties. Die waren niet zo slecht trouwens.

Scott Sunderland 11 september 2019 om 21:37

Zal Jelle Vanendert eigenlijk blijven ? Heeft volgens mij ook nog niet bijgetekend.